Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lærer stadig nye ting hver gang jeg leser denne tråden! :)

Fant nettopp ut av meningen med denne vitsen:

Once upon the time, two tomatoes walked across a road. Then, one got hit by a truck. The other one turned around, and shouted "Come on, Ketchup!"

Har aldri skjønt hva som var så morsomt med at en tomat som blir kjørt over blir til ketchup, men endelig har jeg skjønt at ketchup i denne vitsen både er most tomat og catch up!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

Det gikk akkurat opp for meg at den gule greia inni Kinderegg (med leken i) skal forestille eggeplommen :daane:

Er det mulig å være så treg?!

Eg har aldri tenkt over at den gule greia med leike inni i Kinderegg skal førestille eggeplomme...

jeg tror det er en sånn "dobbelmening" med den gule greia med leke inni. at det skal forestille eggeplomme- og at det bokstavligtalt er "plommen i egget" om dere skjønner..det uttrykket! at den leka er plommen i egget ( eller rosinen i pølsa)... skjønner? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det er en sånn "dobbelmening" med den gule greia med leke inni. at det skal forestille eggeplomme- og at det bokstavligtalt er "plommen i egget" om dere skjønner..det uttrykket! at den leka er plommen i egget ( eller rosinen i pølsa)... skjønner? :ler:

Nei :klo: Kan du forklare det en gang til? :vetikke:

TULLA!! :hoppendeglad:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Nei :klo: Kan du forklare det en gang til? :vetikke:

TULLA!! :hoppendeglad:

heheee...nå ble jeg faktisk ganske så sukkete i et miniøyeblikk her jeg sitter :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men eg hugsar at då eg var lita var ein av "eggeplommene" i ei 3-pakke med kinderegg rosa og grønn - andre som hugsar det? Det var gjerne dette egget som inneheldt den finaste tingen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carousel

Trodde det het april-snarr i mange år.... :fnise:

Jeg også! Og jeg sier april-snarr enda, men skikkelig trykk på S :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eg hugsar at då eg var lita var ein av "eggeplommene" i ei 3-pakke med kinderegg rosa og grønn - andre som hugsar det? Det var gjerne dette egget som inneheldt den finaste tingen.

Det husker jeg og! Og av og til var de gjennomsiktige. Kinderegg nostalgi!

tror likevel det skal forestille en plomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

hvaaa!?? :hakeslepp: heter det ikke det??

siden du skriver at det ikke heter det, så tipper jeg at jeg heter "april-narr" ?? er det riktig?

nei- nå ble jeg ånkli skuffa :snurt:

det heter jo april-Snarr :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke har skjønt det med kinderegget... i alle dager?!? Sitter litt sjokkert her jeg nå, og jeg husker de rosa og grønne plastboksene jeg også, og ikkeminst husker jeg hvor skuffa jeg var som liten over å få egg med grønn plomme :ler:

Dere har vel ikke sett symbolikken i at den brune sjokoladen er "eggeskall" og den hvite er "eggehvite" heller da?

Husker mormor pleide å kjøpe brune egg hos en lokal bonde, og det var alltid fleiping mellom meg og broren min om at vi fikk kokte kinderegg til frokost hos mormor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Dere som ikke har skjønt det med kinderegget... i alle dager?!? Sitter litt sjokkert her jeg nå, og jeg husker de rosa og grønne plastboksene jeg også, og ikkeminst husker jeg hvor skuffa jeg var som liten over å få egg med grønn plomme :ler:

Dere har vel ikke sett symbolikken i at den brune sjokoladen er "eggeskall" og den hvite er "eggehvite" heller da?

Husker mormor pleide å kjøpe brune egg hos en lokal bonde, og det var alltid fleiping mellom meg og broren min om at vi fikk kokte kinderegg til frokost hos mormor.

nææææ-ææææ ! jeg som spiste såå ofte kinderegg opp igjennom barndommen!

bedre sent enn aldri- dette var morro å endelig få vite :ler:

men jeg har en følelse av at de aller aller fleste faktisk ikke er klar over dette med eggeplommen og skallet!

Endret av NozMonster
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

apropo ord som er anderledes enn det man trodde- jeg trodde helt til i stad at det het "idèbriefing" jeg! det er jo myyye mer logisk enn "Debriefing"

Det er heller ikke mange mnd siden jeg fant ut at det ikke heter "Overforsvømmelse"

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest PinkLeaf

Overforsvømmelse :fnise:

Jeg har heller aldri tenkt over det med eggeplommen og skallet. Føler meg greit dum nå.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hoppetaujenta bytter kjole så ofte. Jeg trodde hun byttet avatar flere ganger daglig... Nei, jeg lever visst ikke opp til nicket. :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å si overforsvømmelse jeg og. Selv om jeg vet at det ikke heter det. Men det henger igjen fra jeg var barn. Klarer liksom ikke å endre det. Det er så godt innarbeidet i språket mitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Hvorfor hoppetaujenta bytter kjole så ofte. Jeg trodde hun byttet avatar flere ganger daglig... Nei, jeg lever visst ikke opp til nicket. :sjenert:

Hø?

*inn og se på Hoppetaujentas avatar*

:klo: .....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...