Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten skjønte jeg ikke hvorfor det stod "best før" på matvarer. Trodde det var fordi maten smakte bedre før, at produsentene brukte en bedre oppskrift tidligere. Kunne ikke begripe hvorfor de da hadde laget en ny oppskrift når den gamle var bedre :klo:

Jeg har sett reklamen for SAFARI-yoghurt hundre ganger med de to barna som sier "Det er ikke E i Safari". Jeg trodde de snakket om stavemåten at ordet "safari" ikke inneholder E. Men så gikk det plutselig opp for meg at de mener E-stoffer :fnise:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Høyspenning! Livsfare!"

Det var for meg et kjempespennende sted, men det var visst veldig farlig å være der

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten skjønte jeg ikke hvorfor det stod "best før" på matvarer. Trodde det var fordi maten smakte bedre før, at produsentene brukte en bedre oppskrift tidligere. Kunne ikke begripe hvorfor de da hadde laget en ny oppskrift når den gamle var bedre :klo:

Jeg har sett reklamen for SAFARI-yoghurt hundre ganger med de to barna som sier "Det er ikke E i Safari". Jeg trodde de snakket om stavemåten at ordet "safari" ikke inneholder E. Men så gikk det plutselig opp for meg at de mener E-stoffer :fnise:

Det med Safari er jo halve poenget med reklamen, dobbeltbetydningen av "Det er ikke E i Safari". ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så den reklamen med "skal vi kjøre brannbil". Tok lang tid før jeg skjønte hva det betød :fnise:

I tillegg brukte jeg lang tid til å forstå hva "å tenke koffert" betød. Jeg er generelt veldig treig med alt :popcorn:

Endret av MissDesiree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser videoer på Youtube flere ganger i uka, og først for et par dager siden oppdaget jeg at vi kan spille Snake med den rundingen midt på skjermen når vi venter på at en video driver og laster inn.

Følte nesten at jeg fikk en liten åpenbaring.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tok meg pinlig lang tid før jeg lærte at det å si "I'm sorry" ikke funker på samme måte som "Excuse me" på engelsk. På norsk bruker jeg jo bare ordet unnskyld uansett, så det surret litt med hodet mitt :flau:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser videoer på Youtube flere ganger i uka, og først for et par dager siden oppdaget jeg at vi kan spille Snake med den rundingen midt på skjermen når vi venter på at en video driver og laster inn.

Følte nesten at jeg fikk en liten åpenbaring.:fnise:

HÆ???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk inn piltastene opp og til høyre samtidig, og du kan spille snake.

DET har jeg aldri visst, wow!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk inn piltastene opp og til høyre samtidig, og du kan spille snake.

hææ det går jo ikke det?? åprøver å prøver jeg..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med Safari er jo halve poenget med reklamen, dobbeltbetydningen av "Det er ikke E i Safari". ;)

Nei, sier du det!? :lete: Det er jo akkuratt det jeg sier jeg ikke har skjønt før nå.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ikke funker på alle videoer? Jeg trykker bare pil opp, så begynner den å røre på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når videoen laster, så trykk på en piltast. Kan hende du må trykke på videobildet først (ellers kan hende du bare scroller hele siden opp og ned).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykka masse ganger før jeg la merke til det, den er grå og nesten hvit, og går opp og ned på skjermen. Man kan også spille mens videoen faktisk spiller av også, haha morsomt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var mindre fikk jeg ofte høre fra bestemor at "Nå kommer det en bie, så det er nok best å holde seg inne".

Eller, det var i allefall det jeg trodde hun sa. Det var det jo selvsagt ikke da, men at det kom en byge, derimot.... :sjenert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Applecore

Da jeg var mindre fikk jeg ofte høre fra bestemor at "Nå kommer det en bie, så det er nok best å holde seg inne".

Eller, det var i allefall det jeg trodde hun sa. Det var det jo selvsagt ikke da, men at det kom en byge, derimot.... :sjenert:

*Ser for meg at du tilbragte en god del sommerdager innendørs* :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mensen ikke kom ut urinrøret, og at babyer ikke kom ut urinrøret :sjenert: og at det var et eget hull for det.. Fant det ut første gang jeg skulle prøve tampong og ikke skjønte hvor den skulle inn.. opsi

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trodde jeg lenge at toastmaster var et toastjern :skratte: Kunne ikke begripe at folk serverte toast i bryllupene sine. :skratte::sjenert:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...