Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det tok lang tid før jeg koblet at dressingen "thousand Island" faktisk betydde noe.

For meg var det liksom bare navnet på dressingen. Tenkte ikke en gang over at det var engelske ord..

Jeg måtte google det nå... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vokste opp med at min far smurte Gris på alt som skulle være godt smurt. Jeg tenkte ikke over det før jeg koblet at det var Grease :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mye av dette. USA er faktisk bare en del av Amerika. Amerika er Sør-Amerika OG Nord-Amerika. I Sør-Amerika ligger det mange land (Brasil, Bolivia, Mexico, Cuba osv. osv.). I Nord-Amerika ligge United States of America (USA) og Canada.

AMERIKA ER IKKE DET SAMME SOM USA!!!

Dette er ikke helt riktig, Mexico og Cuba tilhører Nord-Amerika, ikke Sør-Amerika. Faktisk er det hele 23 land som tilhører NA, samt områder tilhørende andre stater (eks Grønland som tilhører Danmark).

Og bindestrek ikke apostrof! "Aldri to l-er"

Bra observert, men de du siterer bruker ikke apostrof, men gravis eller venstreaksent :) Veldig mange norskspråklige som gjør feil her.

Jeg hadde en komplett ulogisk feiltolkning av sangtekst, i flere år enn jeg liker å innrømme: "Du skal få en dag i mårrå, som reint og ubrukt STÅL". Ehm, ja. Topp det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde han sang

Og fuglan som e fri dæm ska vi svei og ailt ska bli

mykji lys og mykji varme,

På en merkelig måte er det logisk :gjeiper:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo at Barbie er blond, men syns det er teit at det ikke var ei blondine som sang da. For hun "spiller" jo Barbie i musikkvideoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutseleg ein dag for ikkje så altfor mange år sidan innsåg eg kvifor det heiter breakfast på engelsk. Eg hugsar enno korleis det kjendest som ei openberring der og då :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutseleg ein dag for ikkje så altfor mange år sidan innsåg eg kvifor det heiter breakfast på engelsk. Eg hugsar enno korleis det kjendest som ei openberring der og då :fnise:

Hm, fortell? Hvorfor? Hilsen ei som ikke har hatt den openbarronga enda :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg en aha-opplevelse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

breakfast - pausehurtig

Haha :fnise: Men break er jo forsåvidt bryte, mens å pause er brake :gjeiper:

Edit: nå gikk jeg litt fort i svingene og tenkte bare på verb :fnise: Substantivmessig blir jo break helt riktig. Tidlig om morgenen for meg.

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ismerket heter Hennig Olsen, ikke HenniNg Olsen, som jeg alltid har trodd :fnise:

Neeei! :fnise: Det fant jeg ut nå når du fortalte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha :fnise: Men break er jo forsåvidt bryte, mens å pause er brake :gjeiper:

Edit: nå gikk jeg litt fort i svingene og tenkte bare på verb :fnise: Substantivmessig blir jo break helt riktig. Tidlig om morgenen for meg.

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Jeg syntes bare det var artig, prøvde ikke å gjøre narr eller noe.

Huh? Bare filer neglene fordi jeg (som alltid! :gjeiper: ) har såååååå evig rett! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...