AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #1301 Del Skrevet 17. januar 2012 Hehe, det skal jeg huske på Aldri hørt noe sagt i Ila før jeg. Men skal fra nå begynne å rette alle som sier feil! Da starter vi med nyhetsankerene i tv2, de har alltid sagt PÅ Ila de.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 17. januar 2012 #1302 Del Skrevet 17. januar 2012 Da starter vi med nyhetsankerene i tv2, de har alltid sagt PÅ Ila de.. Da snakker de sikkert om fengselet Ila og ikke plassen Ila i Trondheim. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #1303 Del Skrevet 17. januar 2012 Åja, så da er det På ila fengsel og I Ila i trondheim? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 17. januar 2012 #1304 Del Skrevet 17. januar 2012 Åja, så da er det På ila fengsel og I Ila i trondheim? Er ikke helt sikker på hva som er rett på den første, men det heter I Ila i Trondheim iallefall:) Men hvis de sier på Ila på nyhetene så "bør" det vel være rett:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 17. januar 2012 #1305 Del Skrevet 17. januar 2012 på Ila i Bærum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Jones Skrevet 17. januar 2012 #1306 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg trodde foresten at det het Seeking helikopter, pga de søkte etter personer, og sånn.. Men det heter visst Sea King.. Da jeg var liten trodde jeg kuler fra våpen gikk rett frem helt til de traff noe, uansett hvor langt det var. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #1307 Del Skrevet 17. januar 2012 tv serien cops.. På slutten/rulleteksten, hører man noen som snakker i radioen, og sier; 132 and Bush, I've got him at gunpoint... Okay, gunpoint, 132 and Bush, coverage code three. Helt til nå trodde jeg de sa: 1-2 killing Bush, I've got him at gunpoint... Okay, gunpoint, 1-2 killing bush, coverage code three. Skjønte ikke hvorfor han derre bush var så ille, at de bare måtte få skutt og drept han.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 18. januar 2012 #1308 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg vet fortsatt ikke forskjellen på fele og fiolin... Det er ikke forskjell, det er akkurat det samme. Strykeinstument med fire strenger. Men de som spiller folkemusikk sier gjerne fele, mens de som som spiller klassisk musikk sier fiolin. Kan sikkert være noen dialektforskjeller også, om man sier det ene eller det andre. Men selve instrumentet er altså helt likt. Bortsett fra Hardingfele, da, som har 8 strenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 18. januar 2012 #1309 Del Skrevet 18. januar 2012 Det er ikke forskjell, det er akkurat det samme. Strykeinstument med fire strenger. Men de som spiller folkemusikk sier gjerne fele, mens de som som spiller klassisk musikk sier fiolin. Kan sikkert være noen dialektforskjeller også, om man sier det ene eller det andre. Men selve instrumentet er altså helt likt. Bortsett fra Hardingfele, da, som har 8 strenger. Innen folkemusikken brukes også ofte ordet flatfele om vanlig fele/fiolin Hardingfela har som nevnt åtte stenger. Den har fire overstrenger som spilles på med bue, og fire understrenger som klinger med. Dette lager den særegne lyden som skiller hardingfele fra vanlig fele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1310 Del Skrevet 18. januar 2012 Pga en merkelig utforming av logoen trodde jeg helt til jeg ble voksen at det het Helkjøp istedenfor Elkjøp.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. januar 2012 #1311 Del Skrevet 18. januar 2012 Da snakker de sikkert om fengselet Ila og ikke plassen Ila i Trondheim. Mulig jeg misforstår nå, men man er da virkelig i et fengsel, ikke på. Eller, man kan jo være på fengelstaket, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1312 Del Skrevet 18. januar 2012 Mulig jeg misforstår nå, men man er da virkelig i et fengsel, ikke på. Eller, man kan jo være på fengelstaket, for eksempel. Eller så er det et av de mange, rare grammatiske krumspringene som stadig spretter opp. Man sier jo "på butikken" også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 18. januar 2012 #1313 Del Skrevet 18. januar 2012 Mulig jeg misforstår nå, men man er da virkelig i et fengsel, ikke på. Eller, man kan jo være på fengelstaket, for eksempel. Er ikke sikkert de snakker om fengselet når de sier på Ila (Bærum). I (Ila) fengsel, og i Ila (Trondheim). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1314 Del Skrevet 18. januar 2012 Eller så er det et av de mange, rare grammatiske krumspringene som stadig spretter opp. Man sier jo "på butikken" også. Man sier ikke "på butikken". Mange sier "på butikken". Det er en stor forskjell. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 18. januar 2012 #1315 Del Skrevet 18. januar 2012 Det var først for noen få måneder siden at jeg skjønte hva "mao" sto for Grublet skikkelig lenge før jeg endelig forsto hva det betydde:p Ser jo veldig mye "mao" her inne på kg, og jeg tok aldri sammenhengen når det plutselig sto "mao" inne i en tekst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cammiebella Skrevet 18. januar 2012 #1316 Del Skrevet 18. januar 2012 Har en gammel en, gjelder en Yoplait-reklame som gikk for flere år siden. Både mannen min og søsteren min trodde at de sa "ro deg nå ned nå, glansvask" (sagt på trønderdialekt), mens det personen sa var "ro deg ned nå, Francois". 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1317 Del Skrevet 18. januar 2012 Det var først for noen få måneder siden at jeg skjønte hva "mao" sto for Grublet skikkelig lenge før jeg endelig forsto hva det betydde:p Ser jo veldig mye "mao" her inne på kg, og jeg tok aldri sammenhengen når det plutselig sto "mao" inne i en tekst. Hehe, som da det slo meg at ILA står for i løpet av, og at det ikke er ila stedet eller fengslet det blir snakka om.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1318 Del Skrevet 18. januar 2012 Mulig jeg misforstår nå, men man er da virkelig i et fengsel, ikke på. Eller, man kan jo være på fengelstaket, for eksempel. Eller så kan man si at man sitter på[/i*] Ila, eller på Grini (som det het tidligere). * I betydningen soner en fengselsstraff. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 18. januar 2012 #1319 Del Skrevet 18. januar 2012 Har en gammel en, gjelder en Yoplait-reklame som gikk for flere år siden. Både mannen min og søsteren min trodde at de sa "ro deg nå ned nå, glansvask" (sagt på trønderdialekt), mens det personen sa var "ro deg ned nå, Francois". Jeg vet om flere som trodde det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1320 Del Skrevet 18. januar 2012 Et av de beste minnene jeg har fra en eks, var da han kalte en eyeliner for "ai-lænder". Han var femogtredve. Jeg pissa nesten på meg. hææ? uttales det ikke sånn? Jeg kaller det det, jeg er jente på 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå