Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke luft? :sjenert:

Hva bruker de da?

Herregud, jeg føler meg skikkelig dum av å lese denne tråden jeg.. Så mye jeg ikke vet som jeg tydeligvis burde visst:p

Lufta er "kruttet" i luftgevær. Som kule bruker man en bitteliten klump av bly. (Slike er veldig vanlige) Det har visst ikke kommet noe krav om å bytte ut disse kulene med stål osv enda.

Annonse

Gjest Survival

Ja, trodde du også at det het Seeking Helikopter? Da er vi to, i allefall... Det heter Sea King Helikopter.. Har trodd feil i sånn + - 12 år..

Haha! Jaja, lærer noe nytt hver dag tydeligvis ;) Har alltid trodd det het Seeking Helikopter. Av logiske grunner. Kanskje jeg tenker for logisk noen ganger. Etter å ha lest i denne tråden blir jeg mer sikker på det.

Nei, kretsfengeslet her hetter Tunga og så har du "pallen" på Verdaln.

Ja, jeg fant fort ut av det. Husker jeg leste i adressa at lommemannen satt i Ila fengsel og da utbrøt jeg "Oi shit, lommemannen sitter rett borti her!!" da fikk jeg fort høre det! haha

I sommer så trodde jeg at Øya festivalen var på Øya i Trondheim også, og da bodde jeg på Øya... :sjenert:

Mulig jeg er litt i overkant ærlig nå, haha! Men er ikke så lett når man er "ny" i byen og ikke så kjent med festivaler og slikt

Annonse

Hele filmen er ikke en sann historie. Revulusjonen og at tsar-familien ble drept, stemmer. Men hele Rasputin og magi osv er bare tegnefilmen... Levningene etter Anastasia er identifisert.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Duchess_Anastasia_Nikolaevna_of_Russia

Filmen er som mange andre tegnefilmer; den tar utgangspunkt i en sann historie, og forandrer den helt... Du vil ikke vite hvordan historien om Pocahontas egentlig er, for å si det sånn.

• Liker 1

Jeg er 20 år og visste ikke før igår at tegnefilmen Anastasia er en sann historie :sjokkert:

Det er ikke en sann historie. Det var en myte, de fant anastasia drept et stykke unna resten av familien sin...

Jeg skulle ønske den var sann :sjenert:

Annonse

En venn av meg lo så det skrallet i veggene da det (for lenge siden) på nyhetene ble sagt at det var brutt ut full krig mellom "Hutuene og Tutuene" et sted i Afrika. Han trodde de bare oppfant tullenavn på direkten... :fnise:

---

...men ellers så er det noe jeg ikke skjønner: når man sitter i frisørstolen og får krøllspenner i håret og skal ha noe som kalles for "permanent"; hvorfor varer krøllene så kort da? :klo:

• Liker 3

En venn av meg lo så det skrallet i veggene da det (for lenge siden) på nyhetene ble sagt at det var brutt ut full krig mellom "Hutuene og Tutuene" et sted i Afrika. Han trodde de bare oppfant tullenavn på direkten... :fnise:

Det er jo Hutuene og Tutsiene! Noe jeg synes er enda bedre :fnise: (Altså, ikke historiemessig, bare navnmessig, så det er sagt.)

• Liker 5

:opplyser: Det heter i Ila i Trondheim. Ikke .:)

Noe mange av byens eiendomsmeglere heller ikke har fått med seg...

Hehe, det skal jeg huske på ;) Aldri hørt noe sagt i Ila før jeg. Men skal fra nå begynne å rette alle som sier feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...