Vendie Skrevet 14. januar 2012 #1221 Del Skrevet 14. januar 2012 Det er ikke mange årene siden jeg fant ut at uttrykket galimatias ikke har opphav fra en eller annen gæren fyr med kallenavn Gale-Mathias. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 14. januar 2012 #1222 Del Skrevet 14. januar 2012 Vet du hva? Det er nå jeg skal innrømme, som ANONYMBRUKER, ... JEG BOR I BERGEN!!!!!! Neida, jeg har bare aldri tenkt over sangen før, tror jeg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest halebein Skrevet 14. januar 2012 #1223 Del Skrevet 14. januar 2012 Kom på en til: Men den er fra mine sønner på 8 og 5 år. De har en pågående krangel som startet i adventstiden, om GUD er en mann eller dame. 8 åringen sier jo selvsagt at det er en han, det har han jo lært på skolen - mens 5 åringen hardnakket står på sitt, og mener det er en dame. Og beviset hans er jo hardtslående - og nytter ikke å diskutere: i barnehagen synger de jo "Ho Gud". I bordverset, "O du som eter liten fugl, velsign vår mat HO gud, AAAAmen!" Enda er det vel håp, siden han er liten:) 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PinkLeaf Skrevet 14. januar 2012 #1224 Del Skrevet 14. januar 2012 mye lærerrikt og opplysende her ja:) Måtte humre litt innvendig da en av elevene mine i dag sa at hun hadde fått helt "hjerneteppe" under prøven, etter å ha lest denne tråden:)Det er mange som gjør de samme misforståelsene:) Har ingen gode historier selv, som jeg kommer på, annet enn at jeg har en mor som er ekspert på (i seriøse samtaler, jobbtelefoner o.l) å radbrekke ordtak: "skjære alle over samme kniv", "hun var ikke født bak en stol", osv... Har en kamerat som akkurat hadde blitt slått i Buzz, og utbrøt oppgitt: jaja, jeg er visst ikke den smarteste kvinnen i skuffen." 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #1225 Del Skrevet 14. januar 2012 Det er ikke mange årene siden jeg fant ut at uttrykket galimatias ikke har opphav fra en eller annen gæren fyr med kallenavn Gale-Mathias. Jeg har egentlig aldri tenkt over at det er galimatias... Men i følge wikipedia heter det også gale-mathias. Ikke vet jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 14. januar 2012 #1226 Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg har egentlig aldri tenkt over at det er galimatias... Men i følge wikipedia heter det også gale-mathias. Ikke vet jeg. Forklaringen står jo der. Det at så mange i Norge kaller det Gale-Matias kommer av en stor misforståelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #1227 Del Skrevet 14. januar 2012 Forklaringen står jo der. Det at så mange i Norge kaller det Gale-Matias kommer av en stor misforståelse Jeg forsto det som at opprinnelsen til ordet var en misforståelse, ikke selve ordet. Og at gale-mathias er en slags fornorsking eller noe. Jaja, samme det. Lærte iallfall noe i dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. januar 2012 #1228 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Jeg trodde det het indegredienser helt utpå videregående, helt til min norsklærer med rød penn og stor skrift skreiv: Det heter ingredienser! En ting var hvis jeg aldri hadde sett en oppskrift, men jeg elsket å bake og lese bakpå diverse matvarer. Lærte det heldigvis da, og har ikke skrevet eller sagt feil siden. Jeg trodde faktisk da jeg var liten at det het ingridienser, oppkalt etter Ingrid Espelid Hovig. Endret 14. januar 2012 av Perelandra 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #1229 Del Skrevet 14. januar 2012 Kom endelig på en, da jeg var liten så trodde jeg at det var vi mennesker som salta havet. At vi helte salt i det.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 14. januar 2012 #1230 Del Skrevet 14. januar 2012 Er det rart at noen har vært på Stad? Nei, men det var litt flaut at det jeg lenge trodde var ett meterologisk uttrykk, der har noen vært å surfet! (Har vært i Ålesund da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 14. januar 2012 #1231 Del Skrevet 14. januar 2012 var på hudøy da jeg var liten og da fikk vi vite det var pansergrevlinger der, trodde seriøst på det før for bare noen få år sia xD HAHAHAHAHA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 14. januar 2012 #1232 Del Skrevet 14. januar 2012 HÆ? Mener dere hårspenner? Jeg trodde fliseklemmer var sånn pinsettaktig rar sak som man lett får ut flis med om man får de i fingeren? Jeg kaller det bare pinsett, det jeg bruker. Visste ikke det fantes spesielle pinsetter bare for fliser? Når jeg tenker meg om, så er det vel bare flisutdraing jeg bruker en pinsett til, så da trenger jeg nok ikke noen "fliseklemme". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HuskyPusky Skrevet 14. januar 2012 #1233 Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg trodde faktisk da jeg var liten at det het ingridienser, oppkalt etter Ingrid Espelid Hovig. Åååh den var søt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 14. januar 2012 #1234 Del Skrevet 14. januar 2012 Hahaha! Sikkert derfor jeg bare har antatt at det var det samme med bensin... Jeg har tenkt på Windows! Motsatt blir det også feil, en annen betegnelse for oktantallet er "bankefasthet". Å si at win 98 er mer bankefast enn 95, blir rart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullamore Dew Skrevet 14. januar 2012 #1235 Del Skrevet 14. januar 2012 Denne er flau den dag i dag, men skitt au. Da jeg var liten så tenkte jeg ikke på at det er en stor forskjell på søskenbarn og søsken.. Så når mine søskenbarn skulle komme og besøke oss fra utlandet, så gikk jeg rundt i bygda og fortalte alle at mine søsken fra utlandet skulle komme. Dere kan tro bygdedyret våknet i all sin prakt og gru når folk kunne sladre om at min mor hadde forlatt en gjeng unger i utlandet et sted. Det verste er at jeg får av og til høre det den dag i dag. Pinlig. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 14. januar 2012 #1236 Del Skrevet 14. januar 2012 Først IDAG så jeg at Telenor-logoen også er en "T". Den ble lansert i 2006 eller noe... Count me in! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 15. januar 2012 #1237 Del Skrevet 15. januar 2012 Yelenor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #1238 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg har enda ikke skjønt hvorfor 14K betyr fjorten tusen.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #1239 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg har enda ikke skjønt hvorfor 14K betyr fjorten tusen.. Kilo er 1000, altså 1 kilo er 1000 gram. K = 1000 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PinkLeaf Skrevet 15. januar 2012 #1240 Del Skrevet 15. januar 2012 Kilo er 1000, altså 1 kilo er 1000 gram. K = 1000 1k kan også være en kilometer, altså 1000 meter. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå