Gjest badeand1 Skrevet 8. januar 2012 #1081 Del Skrevet 8. januar 2012 Lage egen tråd for å utveksle Wordfeud-kallenavn, kanskje? Jeg glemte at jeg var i en annen tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 8. januar 2012 #1082 Del Skrevet 8. januar 2012 Selv skjønte jeg ikke hva Tigerstaden er for noe før det gikk opp for meg at "aha, OSLO!! PGA tigeren forran OSLO S!!" Joda, jeg har vært i Oslo flere ganger enn noen av mine venner, og likevel tok det såpass lang tid, ikke turte jeg å spørre noen heller Tigeren utenfor Oslo S kom vel fordi Oslo blir kalt Tigerstaden? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 8. januar 2012 #1083 Del Skrevet 8. januar 2012 Tigeren utenfor Oslo S kom vel fordi Oslo blir kalt Tigerstaden? ja, og det er allerede paapekt og forklart:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 8. januar 2012 #1084 Del Skrevet 8. januar 2012 Tigeren utenfor Oslo S kom vel fordi Oslo blir kalt Tigerstaden? Thank you! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmrk Skrevet 8. januar 2012 #1085 Del Skrevet 8. januar 2012 Tigeren utenfor Oslo S kom vel fordi Oslo blir kalt Tigerstaden? Nei, den er trojansk! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 8. januar 2012 #1086 Del Skrevet 8. januar 2012 Trodde alltid det var en skrivefeil: Tiggerstaden (Ok, den var vel bløt) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alCaldazar Skrevet 8. januar 2012 #1087 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg snakket om min "forhenværende" mor til noen venner da jeg var 13-14 og skulle si at jeg skulle ut til henne da hun kom for å hente meg etter øving på skolen. Jeg skulle vel bruke et fancy ord for at hun stod "foran" ellernosånt! De reagerte ikke som jeg trodde, og jeg fant ikke ut på en stund hva det faktisk betydde, for jeg turte ikke spørre noen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SemperFi Skrevet 8. januar 2012 #1088 Del Skrevet 8. januar 2012 Forstår meg ikke på hvordan ost og vin er godt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 8. januar 2012 #1089 Del Skrevet 8. januar 2012 Forstår meg ikke på hvordan ost og vin er godt sammen. Jeg forstår ikke hvordan folk kan drikke vin for å KOSE seg:p 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 8. januar 2012 #1090 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg forstår ikke hvordan noen IKKE kan kose seg med vin. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alCaldazar Skrevet 8. januar 2012 #1091 Del Skrevet 8. januar 2012 Jo, også skjønte jeg ikke før for et par år siden at vanlige banker faktisk lager penger. Når man tar opp et nytt boliglån, f.eks, så skriver de jo bare inn noen millioner på kontoen din. Bare en brøkdel av det beløpet er penger som allerede eksisterer; resten blir laget der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1092 Del Skrevet 8. januar 2012 Jo, også skjønte jeg ikke før for et par år siden at vanlige banker faktisk lager penger. Når man tar opp et nytt boliglån, f.eks, så skriver de jo bare inn noen millioner på kontoen din. Bare en brøkdel av det beløpet er penger som allerede eksisterer; resten blir laget der og da. Hæ? Vanlige banker trykker da ikke penger. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Michelle82 Skrevet 8. januar 2012 #1093 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg trodde Nasse Nøff var ei jente til jeg var 14-15. Hva?? Er ikke Nasse Nøff jente?? Det trodde jeg...og jeg er dobbelt så gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. januar 2012 #1094 Del Skrevet 8. januar 2012 Forstår meg ikke på hvordan ost og vin er godt sammen. Man må ha den riktige vinen. Husker jeg leste et hefte om ost og vin fra polet og lo godt da de skrev at man gjerne kunne ha hvitvin til ost som om det var noe nytt. Hadde aldri hørt om noen som drakk rødvin til ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 8. januar 2012 #1095 Del Skrevet 8. januar 2012 Hæ? Vanlige banker trykker da ikke penger. De trykker ikke penger, men de "lager" dem digitalt når de gir deg et beløp av penger som ikke har eksistert før. Jeg tror det var det hun mente hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alCaldazar Skrevet 8. januar 2012 #1096 Del Skrevet 8. januar 2012 Hæ? Vanlige banker trykker da ikke penger. Nei, pengesedler er det bare sentralbanken som kan utstede, men du får jo ikke en koffert med sedler når du tar opp f.eks et boliglån. Når en får et lån i form av en saldo på en konto er det en annen "type" penger, men for vanlige dødelige mennesker er det ingen praktisk forskjell. Hvert land bestemmer en sats for hvor mye "ekte" penger banken må ha. I Norge er den 8%, dvs. at hvis noen setter inn 8 tusenlapper på en høyrentekonto så kan banken låne ut 100.000 i nye lån utfra dine 8000 kroner, ved å lage 92.000 "utlånekroner" ut av løse luften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1097 Del Skrevet 8. januar 2012 I helvete, det om pengene og banken visste jeg ikke, jeg trodde at hvis jeg satte inn 100 000 på høyrentekonto, så tok de de 100 000 og lånte de vekk til noen andre. Om jeg plutselig ville ha ut 100 000, måtte de gi meg 100 000 noen andre hadde satt inn osv. hvordan kan de bare lage penger ut av lufta, liksom? Hva hvis noe går konk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1098 Del Skrevet 8. januar 2012 Haalloo!! Tror dere bankene sitter med milliarder av sedler inni hvelvet sitt eller? Dere trodde vel ikke det? Seriøst? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AaaaK Skrevet 8. januar 2012 #1099 Del Skrevet 8. januar 2012 At ekskjæresten min er over meg nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1100 Del Skrevet 8. januar 2012 Haalloo!! Tror dere bankene sitter med milliarder av sedler inni hvelvet sitt eller? Dere trodde vel ikke det? Seriøst? Nei,trodde ikke det, men trodde ikke de laga penger i saldo beløp heller, men at de tok penger som var i innskudd hos de, og flytta det litt rundt. Ikke sedler, men saldotall... herregud, forvirrer meg selv 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå