Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner egentlig ikke hva det er som er det store med Sex and the City. Har sett alle episodene siden jeg fikk samleboksen, og begge filmene, og det er jo litt underholdning. Samtidig er de jo i en helt annen verden der de velter seg i penger, luksus, luksusproblemer, goder, og det meste. Tror enda ikke jeg har kunne identifisere meg med noen av dem, egentlig.

Helt enig. Var jo litt spennende da det først kom, da jeg var tennåring, og det ellers ikke var noe sex på TV, men etter det ser jeg ikke helt sjarmen. Mange av problemstillingene virker også ganske fjerne i Norge, f.eks. episoden om omskjæring.

Hun har sitt tradisjonelle nyttårsselskap, ikke bursdagsselskap!!? Eller har hun bursdag på nyttårsaften??? De sier da vitterlig Hæppi nju jer miss sophie!

Hun har bursdag på nyttårsaften, ja. Det er bare i Norge at det er tradisjon å se den på lillejulaften. Resten av verden ser den på nyttårsaften. I Tyskland er den forøvrig ikke dubbet, så da kommer det en fyr og forklarer hele plottet på tysk på forhånd :ler:

Trodde du man satt og knasket en form for kaffebønner når man spiste Moccabønner? :skratte:

Ikke jeg som skrev det opprinnelige innlegget, men ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme med Vestfold og Østfold. :)

Bare man ikke begynner å tenke på Sørfold i samme slengen :fnise: . (Men Sørfold er kommune, ikke fylke.)

Endret av Cata
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk ikke klarer å plassere Vest-Agder og Aust-Agder. Klarer dere virkelig ikke å plassere vest og øst på kartet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk ikke klarer å plassere Vest-Agder og Aust-Agder. Klarer dere virkelig ikke å plassere vest og øst på kartet?!

Det handler vel mer om at de ikke vet hvor i Norge det er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt så heter de Vest- og Øst-Agder fordi det ene er i vest og det andre i øst.. (og nord er opp på kartet)

Tror aust forvirrer meg litt siden jeg bruker øst og ikke aust selv om jeg vet hva det betyr... Jeg vet da retningene på kartet, men siden Vest-Agder ligger helt nederst, lengst sør på kartet er det ikke logisk i mitt hode at det ligger vest...

jeg tenker at vest-agder ligger vest og aust-agder ligger til øst! :) Ganske greit og tenke på egentlig :) (og dette er da hvordan de ligger i forhold til hverandre )

Det var smart, å tenke på hvordan de ligger i forhold til hverandre! :)

Det handler vel mer om at de ikke vet hvor i Norge det er.

Ikke i mitt tilfelle. Med meg er det at jeg blander de to stedene, på samme måte som jeg blander navn selv om jeg enkelt ser forskjell på personer så kan jeg blande navnene deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma gikk rundt og trodde at det var utrolig mange som het Friedeland (?) ei stund siden det stod det på de fleste ringeklokker... :fnise:

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Samme med Vestfold og Østfold. :)

Atdevarhæ? Østfold = øst. Vestfold = vest.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mamma gikk rundt og trodde at det var utrolig mange som het Friedeland (?) ei stund siden det stod det på de fleste ringeklokker... :fnise:

Hvor står det det på ringeklokkene? Det har aldri jeg sett noe sted.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michelle82

Jeg oppdaget sammenhengen mellom de to karakterene Itchy og Scratchy i the Simpsons. Fordi når en er "itchy", så "scratcher" en. Det gikk opp for meg for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det det på ringeklokkene? Det har aldri jeg sett noe sted.

De gamle, rektangulære ringeklokkene med en knapp på og navn under. Slike Mulig det ikke er så mange igjen av de nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forvirret av at du skriver Vestfold til høyre, og Østfold til venstre! Blir motsatt av det det egentlig er, både kartografisk og alfabetisk. :sjenert:

Mye lettere å tenke seg plasseringen av både Agder og Foldefylkene, om man bare er konsekvent! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle, rektangulære ringeklokkene med en knapp på og navn under. Slike Mulig det ikke er så mange igjen av de nå?

De fins enda, snakk om snikreklame! :fnise:

De er dessuten så viselig konstruert, at du må skru ned klokka fra veggen for å bytte ut navnelappen. Ikke rart det bor mange Friedlandere rundtom. :sjenert:

Edit: Fant denne beskrivelsen:

Overlegen kvalitet fra anerkjente Friedland, og med et tidsriktig utseende som passer perfekt til din bolig.

Tidsriktig ? :klo: Kunne vært med på tidløs, de har vel hatt nøyaktig samme design i over 30år?

Endret av Lutetium 71
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det var jo det jeg skrev! Østfold ligger øst for Oslofjorden, og Vestfold ligger vest for Oslofjorden.

Hva var det du ikke forsto?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjære vene, skjønner dere virkelig ikke hvor Vest-Agder og Aust-Agder ligger i forhold til hverandre? Dere vet vel hvor vest og øst er på kartet? Eller hva som ligger hvor av Østfold og Vestfold?

Dere skjønner at det ligger litt i navnet på fylkene?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Gikk nettopp opp for meg at navnet på lua sixpence antakelig har noe med den opprinnelige prisen å gjøre...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

min venninne og jeg hadde vart paa hyttetur i skogen en langhelg. mandagen etter sitter vi paa kafe tilbake i hovedstaden da min venninne sier: fint paa tur og alt saann, men jeg trives best i byen, er ikke saa veldig urban av meg akkurat.. haha har alldri ledd saa godt:) og vi er 25 aar alstaa:) hehe..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

min venninne og jeg hadde vart paa hyttetur i skogen en langhelg. mandagen etter sitter vi paa kafe tilbake i hovedstaden da min venninne sier: fint paa tur og alt saann, men jeg trives best i byen, er ikke saa veldig urban av meg akkurat.. haha har alldri ledd saa godt:) og vi er 25 aar alstaa:) hehe..

aldri 2 l`er i aldri :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...