Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skjønner egentlig ikke hva det er som er det store med Sex and the City. Har sett alle episodene siden jeg fikk samleboksen, og begge filmene, og det er jo litt underholdning. Samtidig er de jo i en helt annen verden der de velter seg i penger, luksus, luksusproblemer, goder, og det meste. Tror enda ikke jeg har kunne identifisere meg med noen av dem, egentlig.

Det er vel de færreste av oss Nordmenn som kan, og gjerne også de færreste av amerikanerne også. Poenget er vel, foruten underholdningen, at vi skal drømme oss bort og få lyst å leve et slikt liv med champagne og Louis Vuitton, eller hvordan det skrives... Eller Louboutain sko.. Vet ikke hvordan det heller skrives...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Damen er ikke blind! Hun feirer fødselsdagen med sine døde venner, og vet godt at de ikke er der ettersom de har vært døde i 25 år. ;)

Hun har sitt tradisjonelle nyttårsselskap, ikke bursdagsselskap!!? Eller har hun bursdag på nyttårsaften??? De sier da vitterlig Hæppi nju jer miss sophie!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sitt tradisjonelle nyttårsselskap, ikke bursdagsselskap!!? Eller har hun bursdag på nyttårsaften??? De sier da vitterlig Hæppi nju jer miss sophie!

Jeg er faktisk ganske sikker på at det er en bursdagssang som spilles i begynnelsen av filmen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

:fnise:, så utrolig mye morsomt her inne!

Selv var det ikke lenge siden jeg skjønte at yacht uttales som jåt! :sjenert:

Du trodde det var "jakt"?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er faktisk ganske sikker på at det er en bursdagssang som spilles i begynnelsen av filmen.

Så hun har bursdag på nyttårsaften da? For de sier Happy New Year, Miss Sophie!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel de færreste av oss Nordmenn som kan, og gjerne også de færreste av amerikanerne også. Poenget er vel, foruten underholdningen, at vi skal drømme oss bort og få lyst å leve et slikt liv med champagne og Louis Vuitton, eller hvordan det skrives... Eller Louboutain sko.. Vet ikke hvordan det heller skrives...

Eller Manolo Blahniks, som er det de bruker i sex and the city :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke. Kanskje han mener hennes nye år?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Sier man ikke happy new year uansett på nyttårsaften da? Oo

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før trodde jeg.. dette er så flaut å skrive, at mørbrad, biffen altså, var en fake biff eller noe ala karbonade. hæhæhæh.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest True Khaleesi

Woo jeg fikk 16/19. Slet veldig med østlandet og sørlandet :gjeiper:

17/19 her.

Slet mest med østlandet. Fant ikke Oslo. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram til jeg var rundt ti hadde jeg problemer med å holde USA og Storbitania fra hverandre. De snakka jo samme språk! Skjønte derfor ikke hvorfor jeg måtte korrigeres når jeg sa at Elvis kom fra England...

Fram til samme alder mente jeg også at India var et kontinent.

Jeg trodde at ved siden av amerika lå et helt likt landområde som het usa. viste ikke at usa var i amerika haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom nettopp på en venninnes bestemor som konsekvent sier "Dåktor Pill" for Dr. Phil, og Disco-veri Med trykk på første i'en istedenfor o'en i Discovery. Herlig altså! :fnise:

Bestemora mi sa "Sunset bitch" da det gikk på tv... :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lett å huske! :)

Den hånda som former en L når du holder ut pekefinger og tommel er left, altså venstre.

(men da må man jo kunne forskjell på left og right på engelsk, så var kanskje ikke et godt tips likevel. :fnise:

På skolen jeg jobber er det mange elever som sliter med dette. Hvis de er høyrehendt sier jeg alltid "Høyre er den du skriver med" Det må jo gjentas en del ganger da....

Husker når jeg var liten hadde sykkelen min ett rødt og ett grønt håndtak. Det grønne var høyre. Slik lærte jeg forskjellen. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller Manolo Blahniks, som er det de bruker i sex and the city :fnise:

Hvor har jeg Louboutain fra da? :klø:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner egentlig ikke hva det er som er det store med Sex and the City. Har sett alle episodene siden jeg fikk samleboksen, og begge filmene, og det er jo litt underholdning. Samtidig er de jo i en helt annen verden der de velter seg i penger, luksus, luksusproblemer, goder, og det meste. Tror enda ikke jeg har kunne identifisere meg med noen av dem, egentlig.

Det som vel har gjort serien populær, er at til tross for overdådige omgivelser, er det fortsatt problemer "hvermannsen" kan kjenne seg igjen i. Familieproblemer, kjærlighetsproblemer, venninnedrama... Og vi kjenner alle en Carrie, en Charlotte, en Samantha eller en Miranda. Folk liker å se at selv de menneskene som har "fantasiske" liv, har de "samme" problemene som dem selv.

Nei, jeg er ingen ihuga SITC-fan, men jeg ser absolutt hvordan det har blitt så stort (selv om siste filmen suger, haha).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hæ? Heter det ikke "her kommer dine armer små"? hva heter det da....føler meg dum

Arme små.. Stakkar/ fattige små. Å være arm; stakkarslig/ fattig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michelle82

Husker ikke hvor gammel jeg var da jeg oppdaget at mocca-kaffe ikke er brygget på mokkabønner..

Også lærte man noe nytt i dag også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...