Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja men det er helt sant :P En sånn en: http://www.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2009/07/29/1248859349128_753.jpg

Du putter den inn i et hull for å starte bilen :P

Nei den skal ikke vris, den skal puttes inn. Men da skal den sikkert bare halvveis inn for å få på tenninga? Jeg føler jeg burde vite dette, så tør ikke spør pappa (det er hans bil). Det er en VW Passat 2011-modell, vet ikke mer om den (men det er dieselbil).

Må jeg ha inn clutchen hvis jeg skal ha på tenninga?

(Herregud så lite jeg vet om biler, skulle ikke tro jeg hadde førerkort :fnise: )

Ja, den dytter du bare halvveis inn :) men du trenger ikke ha clutchen inne når du bare skal dytte nøkkelen halvveis inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, jeg har hvertfall lært mange ting. :fnise:

Har fått med meg et og annet nytt jeg også, ja. :sjenert:

Jeg også. Men det kommer jeg aldri til å innrømme! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den skal vries på for å starte motoren blir prinsippet akkurat det samme. I alle fall på de vi har hatt som har vært "klumper".

Som sagt er det ikke en absolutt og universell regel jeg snakker om. Jeg snakker om de fleste biler. Men om du forteller hvilken bilmodell dere har, så kan jeg sikkert fortelle deg hvordan du skal skru på tenninga (eller om det evt ikke går an).

Jeg vet du ikke kommenterte dette til meg, men jeg vil bare legge til litt:

Den vi har er rett og slett et kort, litt mindre enn et bankkort og en god del tykkere. Man putter det bare inn og trykker på start-knappen. Hvis man bare putter inn kortet starter både a/c, radio, vindusviskere osv, og det var ikke det samme som å bare starte tenninga, sa mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvom jeg tom. har en onkel som har jobbet der i hele sitt liv, ble jeg først i en alder av 34 oppmerksom på at det heter HENNIG-OLSEN, og ikke Henning Olsen, men den er jeg vel ikke alene om tenker jeg... :sjenert:

Jeg har alltid trodd det het Henning Olsen.. :O Jaja, der lærte jeg noe nytt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du ikke kommenterte dette til meg, men jeg vil bare legge til litt:

Den vi har er rett og slett et kort, litt mindre enn et bankkort og en god del tykkere. Man putter det bare inn og trykker på start-knappen. Hvis man bare putter inn kortet starter både a/c, radio, vindusviskere osv, og det var ikke det samme som å bare starte tenninga, sa mannen min.

I praksis blir det akkurat det samme, jo.

Om det på detaljnivå blir bittelitt annerledes (muligens pga forskjeller mellom elektronisk starter og mekanisk starter), så har da det ingenting å si, så lenge funksjonen er akkurat den samme (man kan bruke bilens elektronikk uten at motoren er i gang, altså uten at drivstoff blir brukt).

EDIT: føler at folk oppfatter meg så negativt for tiden, så jeg må bare legge til en smiley :)

Er overhodet ikke sur eller "hovmodig", jeg skriver bare litt uengasjert, eller noe sånt :gjeiper:

Endret av Moscato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par herlige fra mannen min :ler:

Det var først når han var 18-20 at han skjønte at det heter potetGull, ikke potetKull :fnise:

Og her i sommer lærte han hvor stort Russland er, at det ligger langt innover Asia. Han gikk rundt i flere dager og bare "shiiiit... Russland as!"

Jaja, han er nå pen i det minste :skratte:

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp! Jeg aner ikke hvorfor jeg trodde det, jeg har jo alltid visst at det skrives hvile med hv og ikke vile med v. Men noe har feilkoblet helt og jeg tolket V.I.F som hvil i fred. Ingen har jo skrevet HIF noe sted så derfor kunne jeg jo ikke anta at det het HIF. :ler: Jeg ble litt skuffet da jeg oppdaget at vi ikke har noe tilsvarende forkortelsen R.I.P på norsk. :sjenert:

Og eeeegentlig står R.I.P for latinsk Requiescat In Pace, men betydning og initialer er jo det samme, så det er jo ett fett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører mye på radio, og nå kom Donkeyboy med City Boy på igjen. Har hele tiden trodd den var veldig politisk ukorrekt siden de synger "underneath my skin there's a negro".

Jeg måtte google det nå, for jeg syntes jo det var litt merkelig å synge om at man har en neger under huden. Og så er det jo egentlig "underneath my skin there's an eagle". Åååja.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører mye på radio, og nå kom Donkeyboy med City Boy på igjen. Har hele tiden trodd den var veldig politisk ukorrekt siden de synger "underneath my skin there's a negro".

Jeg måtte google det nå, for jeg syntes jo det var litt merkelig å synge om at man har en neger under huden. Og så er det jo egentlig "underneath my skin there's an eagle". Åååja.

:fnise:

I sangen Lighters trodde jeg lenge at Bruno Mars sang "This one's for you and me, living out on the street. We are right where we should be". Jeg syns ikke det passa helt inn, men det riktige er jo så klart "living out our dreams"...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde de sang: "underneath my skin there's a NYMFO".

Jaja..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mange tolkninger av den ørna der ja. :) Hadde forresten vært veldig kult om de faktisk sang nymfo. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvorfor det heter BLU RAY og ikke BLUE RAY, i mitt hode er det en E som mangler der altså :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...