AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #921 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg var vel 16-17 da jeg forstod at V.I.F ikke er den norske varianten av R.I.P... Husker jeg ofte så noen hadde skrevet V.I.F i Blinkprofilen sin, og det plutselig en dag falt det meg inn at "hvil i fred" ikke kan forkortes til V.I.F (vil i fred...). Tuller du? Trodde du at VIF (Vålerengens Idsrettsforening) stod for Vil I Fred? Hvorfor ikke HIF for Hvil I Fred? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alille Skrevet 2. januar 2012 #922 Del Skrevet 2. januar 2012 Tuller du? Trodde du at VIF (Vålerengens Idsrettsforening) stod for Vil I Fred? Hvorfor ikke HIF for Hvil I Fred? Jepp! Jeg aner ikke hvorfor jeg trodde det, jeg har jo alltid visst at det skrives hvile med hv og ikke vile med v. Men noe har feilkoblet helt og jeg tolket V.I.F som hvil i fred. Ingen har jo skrevet HIF noe sted så derfor kunne jeg jo ikke anta at det het HIF. Jeg ble litt skuffet da jeg oppdaget at vi ikke har noe tilsvarende forkortelsen R.I.P på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 2. januar 2012 #923 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg trodde at "året det var så bratt" var bare noe tull Øystein Sunde hadde funnet på... gikk opp for meg i fjor at det faktisk har en betydning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 2. januar 2012 #924 Del Skrevet 2. januar 2012 Jepp! Jeg aner ikke hvorfor jeg trodde det, jeg har jo alltid visst at det skrives hvile med hv og ikke vile med v. Men noe har feilkoblet helt og jeg tolket V.I.F som hvil i fred. Ingen har jo skrevet HIF noe sted så derfor kunne jeg jo ikke anta at det het HIF. Jeg ble litt skuffet da jeg oppdaget at vi ikke har noe tilsvarende forkortelsen R.I.P på norsk. Er vel fordi alle land bruker R.I.P som er latinsk? Men kjenner meg godt igjen i sånne feilkoblinger oppe i hodet, de kommer ofte her og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 2. januar 2012 #925 Del Skrevet 2. januar 2012 Høyre er høyre om du er på en båt eller på land Jo, men styrbord er styrbord på båt, uavhengig av hvilken vei DU står. Høyre og venstre kan bli definert etter hvilken retning man selv står, og kan ordne misforståelser. Styrbord og babord kommer fra vikingtiden, så om det begynner å bli utdatert er en annen diskusjon. Tradisjoner står sterkt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 2. januar 2012 #926 Del Skrevet 2. januar 2012 Jo, men styrbord er styrbord på båt, uavhengig av hvilken vei DU står. Høyre og venstre kan bli definert etter hvilken retning man selv står, og kan ordne misforståelser. Styrbord og babord kommer fra vikingtiden, så om det begynner å bli utdatert er en annen diskusjon. Tradisjoner står sterkt. Ok, da skal jeg korrigere meg: Høyre er høyre også på en båt når du står og ser fremover. Akkurat som at de aller aller fleste skjønner at høyre side av en bil er på høyre side når man står bak bilen og ser fremover vil de fleste skjønne at høyre side av en båt er høyre for deg når du står bak båten og ser fremover mot båten. Hvis noen tror at når man sier høyre side av en båt er på baksiden fordi man kan stå og se mot styrbord er de så dumme at de antakelig ikke skjønte det med lanternene uansett... På Wikipedia står det forresten: Styrbord er et skips høyre side. Du får gå inn og endre forklaringen sånn at forvirringen ikke blir så stor. Og det var uansett ikke det som var poenget i historien 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azure Skrevet 2. januar 2012 #927 Del Skrevet 2. januar 2012 Husker enda godt da en kamerat av pappa kom på besøk. Pappa var ikke hjemme og han ropte bare opp trappa at jeg måtte si til han at Han måtte få fingen ut. Jeg tror jeg sa hæ 10 ganger før Han tilslutt gikk. Syntes det hørtes litt koffert ut og kunne ikke skjønne hva han kunne mene med dette. Fant det ut i ettertid da:P 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pixtive Skrevet 2. januar 2012 #928 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg var vel 16-17 da jeg forstod at V.I.F ikke er den norske varianten av R.I.P... Husker jeg ofte så noen hadde skrevet V.I.F i Blinkprofilen sin, og det plutselig en dag falt det meg inn at "hvil i fred" ikke kan forkortes til V.I.F (vil i fred...). Syntes din var bedre eg enn det det egentlig står for! (Hilsen Brann fan :gjeiper: ) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 2. januar 2012 #929 Del Skrevet 2. januar 2012 Ok, da skal jeg korrigere meg: Høyre er høyre også på en båt når du står og ser fremover. Akkurat som at de aller aller fleste skjønner at høyre side av en bil er på høyre side når man står bak bilen og ser fremover vil de fleste skjønne at høyre side av en båt er høyre for deg når du står bak båten og ser fremover mot båten. Hvis noen tror at når man sier høyre side av en båt er på baksiden fordi man kan stå og se mot styrbord er de så dumme at de antakelig ikke skjønte det med lanternene uansett... På Wikipedia står det forresten: Styrbord er et skips høyre side. Du får gå inn og endre forklaringen sånn at forvirringen ikke blir så stor. Og det var uansett ikke det som var poenget i historien Jeg vet at styrbord er høyre. Det jeg prøvde å si var at det er en grunn til at båtfolket kaller det styrbord og ikke høyre. Det handler ikke om at noen er for dumme til å forstå det, men for å ha et fast retningsord som ikke forandrer seg etter hvor man befinner seg på båten. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enmederfaring Skrevet 2. januar 2012 #930 Del Skrevet 2. januar 2012 jeg skjønte hvertfall fort hva de mente med bartebyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 2. januar 2012 #931 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg trodde at "året det var så bratt" var bare noe tull Øystein Sunde hadde funnet på... gikk opp for meg i fjor at det faktisk har en betydning! Oj, jeg trodde det helt til nå jeg.. hva betyr det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 2. januar 2012 #932 Del Skrevet 2. januar 2012 Oj, jeg trodde det helt til nå jeg.. hva betyr det da? Det betyr et vanskelig år, gjerne økonomisk vanskelig. F.eks. det meste av Europa har hatt et bratt år i år. ...tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 2. januar 2012 #933 Del Skrevet 2. januar 2012 Her ble det bratt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #934 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg var innom sporten og spurte etter de nye Basics skoene.. Så lærte jeg på den flaue måten at det heter Asics. Fader, logoen ser jo ut som en slags b da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 2. januar 2012 #935 Del Skrevet 2. januar 2012 Her ble det bratt. Haha, beste måten å forklare det på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 2. januar 2012 #936 Del Skrevet 2. januar 2012 Er vel fordi alle land bruker R.I.P som er latinsk? Men kjenner meg godt igjen i sånne feilkoblinger oppe i hodet, de kommer ofte her og R.I.P står for Rest In Peace, og er ikke latin nei. Forøvrig heter det heller ikke latinsk, men latin når du snakker om språket. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2012 #937 Del Skrevet 2. januar 2012 R.I.P står for Rest In Peace, og er ikke latin nei. Forøvrig heter det heller ikke latinsk, men latin når du snakker om språket. Man lærer visst noe nytt hver dag i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 2. januar 2012 #938 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) R.I.P står for Rest In Peace, og er ikke latin nei. Forøvrig heter det heller ikke latinsk, men latin når du snakker om språket. Og så må jeg bare, etter å ha googlet, innrømme at R.I.P kommer fra Latin! Requiescat in pace. Har aldri hørt det før. *flau* Endret 2. januar 2012 av Alice i Eventyrland 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plastaroma Skrevet 2. januar 2012 #939 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) R.I.P står for Rest In Peace, og er ikke latin nei. Forøvrig heter det heller ikke latinsk, men latin når du snakker om språket. Nei, det står faktisk for requiescat in pace, som er latin. (Legger til: Så ikke korrigeringen din før etter jeg hadde postet.) Endret 2. januar 2012 av Rød3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 2. januar 2012 #940 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) R.I.P står for Rest In Peace, og er ikke latin nei. Forøvrig heter det heller ikke latinsk, men latin når du snakker om språket. Rest in peace blir jo ikke direkte feil, men siden det på latin blir requiescat in pace, så tror jeg faktisk at det er eldst, uten at jeg gidder å sjekke ut det. Forkortelsen blir sikkert R.I.P. på flere språk også. EDIT: var selvsagt for seint ute... Endret 2. januar 2012 av Moscato Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå