Tullamore Dew Skrevet 31. desember 2011 #881 Del Skrevet 31. desember 2011 Denne underholdt meg noen minutter tidligere i dag, kanskje noen flere vil teste? Hvor godt kjenner du Norge - Quiz Jeg hadde veldig mange poeng og kom på score lista, men den var jo tom den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 31. desember 2011 #882 Del Skrevet 31. desember 2011 Hvor mange poeng fikk du? 37000- og noe ene gangen og 35000-og noe den andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. desember 2011 #883 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Jeg kom inn på highscorelista, men lista er tom! Jeg også. Fikk 33996 poeng. Merket forresten at jeg stort sett havnet 4 mil fra det jeg mente å trykke på. Med unntak for et par helbom (jøss, er Geilo så langt sør) og supertreff (yeyyyy, dødsgod på Ørsta) Endret 31. desember 2011 av Cata 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2011 #884 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg også. Fikk 33996 poeng. Merket forresten at jeg stort sett havnet 4 mil fra det jeg mente å trykke på. Med unntak for et par helbom (jøss, er Geilo så langt sør) og supertreff (yeyyyy, dødsgod på Ørsta) Det var vanskeleg å få klikka på rett plass, ja. Eg greide berre å få "helt OK" då eg skulle plassere heimstaden min, medan eg av ein eller anna grunn traff heilt nøyaktig på Askim, som eg berre visste at lå i Østfold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 31. desember 2011 #885 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg var skikkelig dårlig på nordnorges geografi.. Alt var mye lenger sør enn jeg trodde. Tror jeg får feriere litt mer oppi der, for resten av landet var jeg hvertfall inne på noe. Men at Trysil ligger så nærme svenskegrensa?! Nei der bomma jeg kraftig altså... Fikk 27.700 ca. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. desember 2011 #886 Del Skrevet 31. desember 2011 Austlandet er Oppland, Hedmark, Akershus, Oslo, Østfold, Buskerud, Vestfold og Telemark Altså nesten heile høgre side av Sør-Noreg på kartet Vestlandet er den vestlige landsdelen i Sør-Norge som omfatter de fire fylkene Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland. Sørlandet er en landsdel og en region som omfatter de to fylkene Aust-Agder og Vest-Agder. Nord-Norge er den nordligste og østligste landsdelen i Norge og består av fylkene Nordland, Troms og Finnmark. Trøndelag er en landsdel i Norge som består av de to fylkene Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag. Men altså, er det ikke noe annet navn på det enn Trøndelag? De andre heter jo Vestlandet, Sørlandet osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #887 Del Skrevet 31. desember 2011 Før trodde jeg at stavanger lå ¨på sørlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. desember 2011 #888 Del Skrevet 31. desember 2011 Vestlandet er den vestlige landsdelen i Sør-Norge som omfatter de fire fylkene Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland. Sørlandet er en landsdel og en region som omfatter de to fylkene Aust-Agder og Vest-Agder. Nord-Norge er den nordligste og østligste landsdelen i Norge og består av fylkene Nordland, Troms og Finnmark. Trøndelag er en landsdel i Norge som består av de to fylkene Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag. Men altså, er det ikke noe annet navn på det enn Trøndelag? De andre heter jo Vestlandet, Sørlandet osv? Nei, Trøndelag er Trøndelag. Dvs. de ender ofte opp som "Midt-Norge" også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 31. desember 2011 #889 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Før trodde jeg at stavanger lå ¨på sørlandet Det trodde jeg helt til jeg sjekket wikipedia, for fem minutter siden... Det vil si, jeg vet hvor Stavanger ligger, men jeg trodde Rogaland var sørlandet... Nei, Trøndelag er Trøndelag. Dvs. de ender ofte opp som "Midt-Norge" også. Blir jo helt forvirret når det er så mange forskjellige navn! Hva annet er Midt-Norge da? Endret 31. desember 2011 av Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. desember 2011 #890 Del Skrevet 31. desember 2011 Blir jo helt forvirret når det er så mange forskjellige navn! Hva annet er Midt-Norge da? Den der Midt-Norge'n er litt flytende tror jeg. Av og til regner man Sør-Helgeland med som en del av regionen, av og til ikke. Tror også Nordmøre av og til slenger med i begrepet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #891 Del Skrevet 31. desember 2011 Det trodde jeg helt til jeg sjekket wikipedia, for fem minutter siden... Det vil si, jeg vet hvor Stavanger ligger, men jeg trodde Rogaland var sørlandet... Ja, det var det jeg osgå mente, jeg trodde rogaland var en del av sørlandet.. Haha, flaut da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2011 #892 Del Skrevet 31. desember 2011 Nord- og Sør-Trøndelag rekanst som Midt-Noreg ja, men innimellom tek dei med Normøre og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2011 #893 Del Skrevet 31. desember 2011 Sørlandet er berre Aust- og Vestagder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CalidumCor Skrevet 31. desember 2011 #894 Del Skrevet 31. desember 2011 Men altså, er det ikke noe annet navn på det enn Trøndelag? De andre heter jo Vestlandet, Sørlandet osv? Trønderlandet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 31. desember 2011 #895 Del Skrevet 31. desember 2011 Før trodde jeg at stavanger lå ¨på sørlandet Det trodde jeg helt til jeg sjekket wikipedia, for fem minutter siden... Det vil si, jeg vet hvor Stavanger ligger, men jeg trodde Rogaland var sørlandet... Ja, det var det jeg osgå mente, jeg trodde rogaland var en del av sørlandet.. Haha, flaut da. Uff! Det blir nesten som å si at Østfold tilhører Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 31. desember 2011 #896 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg var bedre enn jeg trodde. 37tusen-et-eller-annet på den geografitesten. Hadde aldri hørt om den ene byen, Vikstra? , hehe.. husker ikke engang nå hva byen het, tror den var langt nord.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2011 #897 Del Skrevet 31. desember 2011 Var eit par plassar på aller vanskelegaste nivå eg heller ikkje hadde høyrt om ja... Men visste om, og kunne plassere sånn cirka, alle stadene t.o.m nest siste nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. desember 2011 #898 Del Skrevet 31. desember 2011 Var eit par plassar på aller vanskelegaste nivå eg heller ikkje hadde høyrt om ja... Men visste om, og kunne plassere sånn cirka, alle stadene t.o.m nest siste nivå. Jeg hadde hørt om alle, men tabbet meg noe så grundig på plasseringen av stakkars Alta. Den havnet alt for langt øst. Et par andre av de nordnorske byene havnet konsekvent for langt nord, så jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 31. desember 2011 #899 Del Skrevet 31. desember 2011 Trønderlandet? Det heter midt-norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2011 #900 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg hadde hørt om alle, men tabbet meg noe så grundig på plasseringen av stakkars Alta. Den havnet alt for langt øst. Et par andre av de nordnorske byene havnet konsekvent for langt nord, så jeg. Eg greide ikkje plassere Kirkenes riktig ein gong eg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå