Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sangen We speak no americano, (papa americano) trodde en venn av meg at de sang:

"Vi padler i en kano."

Jeg syns dette var så morsomt at jeg har begynt å synge "vi padler i en kano" hver gang jeg hører sangen. Har fått noen venner hekta også, og det sprer seg fort, så når jeg var på fest her om dagen og sangen kom på satt sikkert femten mennesker og sang "vi padler i en kano!" mens de danset med padlebevegelser, hehe :)

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var 19 da jeg skjønte ketchup-vitsen. Var så stolt da jeg skulle fortelle kjæresten min om denne fantastiske oppdagelsen jeg hadde gjort. Han bare så dumt på meg :sjenert: Blir ikke akkurat bedre av at engelsk er morsmålet mitt...

Det er stadig vekk ord og uttrykk jeg ikke skjønner, men som jeg er alt for sjenert til å spørre om. Kommer selvfølgelig ikke på noen nå, men har ihvertfall lært litt av hvert i denne tråden.

Apropos navn, så kan jeg informere om at Aud er en dame, mens Audun er en mann. Det er ihvertfall ikke lett å skjønne sånn helt på egenhånd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos navn, så kan jeg informere om at Aud er en dame, mens Audun er en mann. Det er ihvertfall ikke lett å skjønne sånn helt på egenhånd.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Trodde virkelig Dagmar var et guttenavn, jeg... :sjenert:

Jeg også. Mamma og pappa fikk sjokk når jeg sa det. Jeg kjenner ingen som heter det, og det er i hvertfall et av de mest maskuline jentenavnene jeg har hørt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun kan faktisk vera jentenamn og. Ikkje lett det her ;)

Eg trudde deg eigentleg ikkje, men etter å ha sjekka ssb så ser eg at du har rett. Det er 13 damer i Noreg som heiter Audun :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei tøff ung dame som heter Dagmar! Jeg synes litt synd på henne etter all denne hetsen :gjeiper:

Jeg trodde at Danmark var en øy da jeg var liten. Da vi lærte om Norden var Tyskland på mystifystisk vis borte fra kartet vi brukte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag er eit gutenamn.

Og endinga mar er brukt i f.eks. Ingmar som er eit gutenamn.

Jo, du har kanskje rett i det. Eg har berre aldri tenkt på Dagmar som gutenamn, så difor høyrast det unaturleg ut. Det er jo mange gutenamn som har kvinne-versjonar. Det går jo t.d an å heite Dagny og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest NozMonster

Jeg har nettopp lært at det heter "hjulvisp" ikke "julevisp" :flau:

det var vel ikke av belladonna du lærte det av vel? :ler:

..jeg tror foresten du ikke trenger å være flau over at du skrev det feil helt til nå.... jeg vettke hva det er jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel ikke av belladonna du lærte det av vel? :ler:

..jeg tror foresten du ikke trenger å være flau over at du skrev det feil helt til nå.... jeg vettke hva det er jeg :sjenert:

Nei, det var ikke det :fnise: Jeg så det på prislappen i butikken, og så ble jeg ganske flau :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...