Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begge deler. Fra gammelt av kaltes ribbein for pinner, fordi de sto ut som pinner på en grein. Ribbesiden ble altså tidlig enkelte steder kalt pinneside. Men det ble ikke mindre pinnekjøtt av å bli holdt over vannflata av bjørkepinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

..har aldri skjønt poenget med en dirigent. Hva har det å si om han står foran og dirigerer?

:P

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har aldri skjønt poenget med en dirigent. Hva har det å si om han står foran og dirigerer?

:P

Dette lurer jeg også på, gidder ikke de å øve seg på forhånd?

:daane:

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefalte en venninne å skaffe seg en sånn kjølevifte siden pc'n hennes ble så utrolig varm. Joda, hun kjøpte seg en, og kort etter ringer hun til meg og er tydelig opprørt over at jeg hadde anbefalt henne noe så elendig! For pc'n hennes ble nå så varm at den overoppheta og slo seg av! Så, jeg dro bort for å se på det. Viste seg at hun hadde klart å sette kjølevifta oppned:P Vifta blåste kaldlufta ned i bordet fremfor opp i pc'n:P Jeg lo godt da, selv om det var slemt, hehe:P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som godt voksen får jeg en epifanisk åpenbaring. Med ett forstår jeg hva min mor mente, der hun formante meg i førskolealder, om ikke å blåse opp ballonger jeg finner ute, fordi slemme menn tisser i dem.

Når jeg som liten drittunge, ikke finner det morsomt å tisse i ballonger, kan jeg ikke fatte hvilke underholdningsverdi voksne menn finner i sånt? Ikke engang barnehagebarn er barnslige?

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til jeg var 14-15 år trodde jeg immunforsvaret var plassert i munn... :filer:

Kanskje det hadde klart å stoppe forkjølelsene da? :snurt:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten trodde jeg at de sang "og reven rasker over Risen" (altså noe grøt-lignende) og ikke "og reven rasker over i Isen" i sangen,

Syns i alle år at den reven var litt ufyselig som hadde rasket over noen andres mat! :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HuskyPusky

I går gikk det plutselig opp for meg at Gaus, Roms og Brummund (i brødrene dahl) var oppkalt etter norske daler. Brummunddal, gausdal og romsdal. Etter at jeg hadde sitti å tenkt på det en stund og var veldig fornøyd med at jeg tok den koblinga, kom jeg også på at de het dahl til etternavn. Så navnenene deres er rett og slett Gaus Dahl, Roms Dahl og Brummund Dahl.

Var fornøyd meg meg selv i går gitt :gjeiper:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble flau da jeg innså at "forsåvidt" ikke skrives "forsovet/forsåvet".... :rodme:

*Kremt*

Endret av Hela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri skjønt hvor/hva/hvem uttrykket "den er brun" kommer fra.

Men jeg vet hva det betyr da (ok, den er god osv), men synes det er helt tåpelig egentlig... Har en kollega som bruker uttrykket hele tiden :roll:

Den er brun. ;)

Jeg tror jeg har en forklaring til den, selv om jeg ikke er 100 % sikker på at det er rett.

Den er grei

Den er grey

Den er grå..

Deretter begynte folket å legge farger..

Den er grønn

Den er brun

eca eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grevinnen er ikke blind, ikke dement og det er ikke et juleselskap. Det er hennes 90-års dag og alle hun pleide å feire med døde for 25 år siden. Dette er hun fullt klar over, men vil ikke gi slipp og får hovmesteren til å spille dem år etter år. Når de er ferdig stikker de på soverommet og har seg. Same procedure as every year.

[/quote

Han er da alt for full til å ha sex, de må nok vente til dagen etter..... :fnise:

Endret av MieH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at "Ljosa Held" var navnet på en himmel i sangen Det lyser i stille grender :gjeiper:

Er 22, og er vel bare et par år siden jeg skjønte at det bare var nynorsk..!

Gikk også rundt lenge og trodde at det het eRnergisk, ikke energisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...