Rusken Skrevet 20. desember 2011 #601 Del Skrevet 20. desember 2011 Ash Ketchup var et veldig festlig navn, syntes jeg! Var ikke like festlig da jeg skjønte at han het Ketchum. "Æææsj Ketchup!" Også lo jeg meg skakk i hjæl. Må da være flere som har trodd dette? (Snakker altså om fyren i Pokèmon) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 20. desember 2011 #602 Del Skrevet 20. desember 2011 Nesten Og takk for tånegle-tipset!! :D Versigo! Har ikke praktisert det enda, forresten. Det blir vel min tåneglekamp Ver 2.0. Har akkurat samme (men verre?) tånegleproblem nemlig. Det blir hull i sokkene, før jeg gidder å klippe dem! Har prøvd å legge negleklipperen ved siden av doen, men da skal jeg jo drite en bærsj, og har sokker på, så da gidder jeg ihvertfall ikke. Dessuten er det som regel ikke moro å klippe neglene etter dobesøket, av naturlige årsaker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 21. desember 2011 #603 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg tok ikke tomatvitsen jeg heller, før i fjor eller noe... Også tok jeg IKKE ordspillet i serie-tittelen "son of the beach", heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 21. desember 2011 #604 Del Skrevet 21. desember 2011 Kom på en annen: tok laaaang tid før jeg forsto hvordan fly faktisk fungerer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 21. desember 2011 #605 Del Skrevet 21. desember 2011 Så vidt eg har forstått er det inga fysisk forskjell, berre at dei nyttar forskjellig namn til forskjellig bruk. Når me ser bort i frå den norske hardingfela då, som altså har underliggande ressonansstrengar og brukast til folkemusikk. Felen har flere strenger en fiolinen, ja! Litt usikker på om samme forskjellen gjelder for "fiddle" og "violin" i resten av verdenen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 21. desember 2011 #606 Del Skrevet 21. desember 2011 Felen har flere strenger en fiolinen, ja! Litt usikker på om samme forskjellen gjelder for "fiddle" og "violin" i resten av verdenen... Nei. Fele og fiolin har like mange strenger. Hardingfela har 4-5 ekstra strenger. Her Jeg er liksom på det nivået at jeg skjønner hvordan fly flyr, men jeg forstår det likevel ikke... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 21. desember 2011 #607 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg er liksom på det nivået at jeg skjønner hvordan fly flyr, men jeg forstår det likevel ikke... jeg og.. Samme med svære lasteskip av metall med fullt av containere på. Jeg vet hvorfor det går an, men det er litt uforståelig likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Explosive Skrevet 21. desember 2011 #608 Del Skrevet 21. desember 2011 "In the gekko" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 21. desember 2011 #609 Del Skrevet 21. desember 2011 Kom på en annen: tok laaaang tid før jeg forsto hvordan fly faktisk fungerer... Jeg forstår det fortsatt ikke Skjønner ikke hvordan noe så stort og tungt kan fly oppe i løse luften.. Kommer nok aldri til å forstå det heller:p 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #610 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg har en flau en. Fram til jeg var 20 trodde jeg at dyrebutikk-kjeden Tropehagen Zoo het Ropehagen. Hvorfor? Jo, i logoen er t'en en gren som det sitter en fugl på. Koblet ikke at det var en del av navnet. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 21. desember 2011 #611 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg har en flau en. Fram til jeg var 20 trodde jeg at dyrebutikk-kjeden Tropehagen Zoo het Ropehagen. Hvorfor? Jo, i logoen er t'en en gren som det sitter en fugl på. Koblet ikke at det var en del av navnet. Jeg trodde også det lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 21. desember 2011 #612 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Ah, kom på en! Det er nesten flaut, men jeg trodde "i alle år" at det het Disnep, ikke Disney. Skjønte ikke hvorfor det ble uttalt som det ble, for logoen sa jo Disnep. Endret 21. desember 2011 av Litia 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 21. desember 2011 #613 Del Skrevet 21. desember 2011 Opplever fremdeles at jeg plutselig får "Ahaaa, så det var deeet de mente!" når jeg oppdager teksten til gamle 90-tallsklassikere på nytt. Jeg har også sånna aha-opplevelser når jeg hører gamle sanger jeg digget som barn XD Før trodde jeg at kjedebrev hadde navnet sitt fordi det var det folk sendte fordi de kjedet seg.. Det trodde jeg også til jeg spurte min mor en gang på barneskolen Det gikk opp et lite lys for meg da jeg i en alder av 20 skjønte at "tutti frutti" betydde flere frukter/alle frukter på et annet smak. Tutti lærte jeg i brassband da jeg var liten, dirigenten vår sa alltid "tutti" hver gang han ville at alle skulle spille samtidig. I musikk bruker man italienske benevnelser, tutti betyr da selvfølgelig alle eller alt på italiensk. Frutti er da sannsynligvis italiensk for frukt. (litt usikker på om det er et tulleord eller et ekte ord) Jeg har hatt noen "å, er det DET det heter" de siste årene, men jeg kommer ikke på noen av dem i farten :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HuskyPusky Skrevet 21. desember 2011 #614 Del Skrevet 21. desember 2011 Det var en gang jeg skulle møte ei venninne i byen. Jeg var der allerede, og hu satt på bussen eller noe og sendte meg en melding om av vi kunne jo møtes på 7-11. Jeg kunne ikke fatte hva hun mente med 7-11, og gikk rundt i munkegata (i trondheim) og lette etter husnummer. Tenkte kanskje at stiftsgården var såpass stort at det gikk over flere husnumre. At de lå en 7/11 20 meter unna hadde rett og slett bare forsvunnet fra hjernen min. Enten det eller så tok jeg rett og slett ikke koblinga mellom 7-11 og 7/11... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 21. desember 2011 #615 Del Skrevet 21. desember 2011 Kom på en annen: tok laaaang tid før jeg forsto hvordan fly faktisk fungerer... i likhet med mange andre her, så kan ikke jeg heller helt forstå hvordan denne tekologien funker... jeg tror du nesten må forklare det for oss altså 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 21. desember 2011 #616 Del Skrevet 21. desember 2011 Trodde det het rema 100 da jeg var barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. desember 2011 #617 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg har en flau en. Fram til jeg var 20 trodde jeg at dyrebutikk-kjeden Tropehagen Zoo het Ropehagen. Hvorfor? Jo, i logoen er t'en en gren som det sitter en fugl på. Koblet ikke at det var en del av navnet. Samma her! Og det verste er at jeg søkte jobb der, hvor det sto nettopp "Ropehagen" 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. desember 2011 #618 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg fant nettopp ut ( ) at smørkrisen vi har her til lands er fordi folk er gale etter lavkarbo. Har alltid trodd at det var pga. jula og kakebaking og sånn jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 21. desember 2011 #619 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg fant nettopp ut ( ) at smørkrisen vi har her til lands er fordi folk er gale etter lavkarbo. Har alltid trodd at det var pga. jula og kakebaking og sånn jeg. W-O-W 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #620 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg fant nettopp ut ( ) at smørkrisen vi har her til lands er fordi folk er gale etter lavkarbo. Har alltid trodd at det var pga. jula og kakebaking og sånn jeg. Det er ingen av delene. Det er pga det dårlige været vi hadde i sommer, som førte til dårlig beite for kuene, som igjen førte til mindre melk. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå