Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg måtte google hva mensen er for noe, siden det var her et sted noen som mente at det ikke var det som fulgte med egget når det ikke ble befruktet, og det er det jo. Mensen er blodet, og slimet, som følger med ut etter at ubefruktet egg forlater kroppen, jo. Befruktet egg, skaper ikke samme blødning som det selve hele mensen er.

P-pille mensen er altså blod og slim som samler seg, men det er jo ikke noe egg. Derfor kan man bli gravid på p-pilla, og fortsatt få den mensen hvis man bruker p-pillene som normalt.

Da var det klargjort, for meg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Jeg måtte google hva mensen er for noe, siden det var her et sted noen som mente at det ikke var det som fulgte med egget når det ikke ble befruktet, og det er det jo. Mensen er blodet, og slimet, som følger med ut etter at ubefruktet egg forlater kroppen, jo. Befruktet egg, skaper ikke samme blødning som det selve hele mensen er.

P-pille mensen er altså blod og slim som samler seg, men det er jo ikke noe egg. Derfor kan man bli gravid på p-pilla, og fortsatt få den mensen hvis man bruker p-pillene som normalt.

Da var det klargjort, for meg selv.

Det her er jeg litt treig med å skjønne. :fnise:

Hvordan kan man bli gravid på p-pilla hvis man ikke har eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jeg litt treig med å skjønne. :fnise:

Hvordan kan man bli gravid på p-pilla hvis man ikke har eggløsning?

Legen min forklarte meg det at av og til svikter p-pillene slik at kroppen gjennopptar sin vanlige modus, om du skjønner, dermed kan sædcella komme inn i egget, fordi det slimet rundt det blir svakere, som følge at pilla sluttet å fungere. Det kan være mange grunner til at den svekkes, feks man kastet den opp igjen, eller opptaket ble litt forhindret, osv. Om du skjønner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Legen min forklarte meg det at av og til svikter p-pillene slik at kroppen gjennopptar sin vanlige modus, om du skjønner, dermed kan sædcella komme inn i egget, fordi det slimet rundt det blir svakere, som følge at pilla sluttet å fungere. Det kan være mange grunner til at den svekkes, feks man kastet den opp igjen, eller opptaket ble litt forhindret, osv. Om du skjønner?

Skjønner. ^^

Bra forklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner. ^^

Bra forklart!

Haha, noe annet han fortalte meg.. En gang kom det ei jente inn til ham, med stor mage hun beskrev som oppblåst. Hun kunne heller ikke skjønne hva det var med den rare navlen, fordi piercingen stakk rett ut. Det viste seg at hun var gravid i 6 MÅNED!! Hvorfor hun ikke trodde hun var gravid? Nei, fordi hun hadde tatt pillene sine til rett tid, fått den der mensen, og da kunne hun ikke ha vært gravid. Etter det så hadde jeg det alltid i mente at selv om pilla fremkaller den mensen, er den ikke ekte, og man KAN alt være på tjukka. Hjelpes :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Haha, noe annet han fortalte meg.. En gang kom det ei jente inn til ham, med stor mage hun beskrev som oppblåst. Hun kunne heller ikke skjønne hva det var med den rare navlen, fordi piercingen stakk rett ut. Det viste seg at hun var gravid i 6 MÅNED!! Hvorfor hun ikke trodde hun var gravid? Nei, fordi hun hadde tatt pillene sine til rett tid, fått den der mensen, og da kunne hun ikke ha vært gravid. Etter det så hadde jeg det alltid i mente at selv om pilla fremkaller den mensen, er den ikke ekte, og man KAN alt være på tjukka. Hjelpes :fnise:

Omg, nå ble jeg redd! :/

Får bare ta test annenhver mnd eller noe. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp::haar:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest True Khaleesi

Morsom tråd. Ma ha den i mine innlegg. :gjeiper:

- Visste ikke hvordan jeg kom meg inn på PPS før 2.året sykepleie. Turte aldri å spørre noen heller, fordi det ble pratet om som en selvfølge at alle visste det. Men da jeg endelig turte å spørre, så viste det seg at det var flere som hadde problemer med det. TAKK GUD for at jeg fant ut av det! PPS er hellig!!

- Tomatvitsen tolket jeg dithen at den ene tomaten ble ketchup fordi den ble most av bilen? "Catch up!" har aldri slått meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Visste ikke hvordan jeg kom meg inn på PPS før 2.året sykepleie. Turte aldri å spørre noen heller, fordi det ble pratet om som en selvfølge at alle visste det. Men da jeg endelig turte å spørre, så viste det seg at det var flere som hadde problemer med det. TAKK GUD for at jeg fant ut av det! PPS er hellig!!

- Tomatvitsen tolket jeg dithen at den ene tomaten ble ketchup fordi den ble most av bilen? "Catch up!" har aldri slått meg.

Og hva er PPS?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjenner meg så igjen med dette med PPS! PPS og helsebiblioteket er forvirrende greier. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg satt i kassa på matvarebutikk og visste ikke forskjellen på vårløk og eh.. husker ikke hva det heter nå. Tok ei stund før jeg husket hva som var aubergine og hva som var squash også. :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den BLIR jo det! :ler: Og catch up høres akkurat likedan ut som ketchup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...