Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje fordi man drar til sverige for å handle billig godteri?

De sier det under fotballkamper også.. Kan man handle sexy, billige fotballspillere og kanskje? :lur:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har enda ikke forstått hvorfor Sverige kalles SØTA BROR. Kan noen opplyse..? :lete: :lete:

svartsjuka bror er så tungvint å uttale

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=970333

Svar fra Språkrådet:

"I Snorre Evensberget og Dag Gundersen: «Bevingede ord» (Kunnskapsforlaget 1995) står det at dette er et spøkefullt navn på svenskene som ble brukt (allerede) av blant andre Henrik Wergeland (1808--1845).

Boka forteller også at «söta bror» opprinnelig var brukt i svensk i tiltale, for eksempel som overskrift på brev (og dessuten at en på svensk i eldre tid kunne bruke «lille bror» eller «bror lill(e)» om danskene). Uttrykket stammer altså virkelig fra svensk.

Siden dansk var skriftspråk også i Norge på 1700- og 1800-tallet, må vi anta at norske forfattere før Wergeland òg kan ha brukt uttrykket.

Uttrykket ser altså ut til å stamme fra en tid da det ennå kunne være alvorlige konflikter og krig mellom de skandinaviske nabolandene. Derfor kan det ligge en skarpere ironi til grunn enn det vi opfatter i dag."

Vennlig hilsen

Marit Hovdenak

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke kuer, så er det sanger!

Jeg var litt treg med å få med meg at samleie og sameie ikke var det samme til mors store skrekk. Da jeg stadig vekk skulle spørre om hvorfor pappa var sjef for sameiet i offentlighet.

Men jeg var jo liten, så kan kanskje unnskyldes.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, sangen! Ikke sangen nå igjen!

Aaahhh, sangen! :bond:

Hahah sorry! :fnise: Skrev den kommentaren før jeg så alle kommentarene til den.

Edit; Diskusjonen rundt den!

Endret av Dreamdrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh,fordi jeg ikke har sett hele filmen kanskje,og hvis jeg har det så husker jeg det ikke.

Hvis man bare ser det mest kjente klippet så er det jo ikke så veldig rart at man tror at det er ei jente.

Jeg har bare sett henne, sorry, HAN - i "mens vi venter" juledisney.

Tussi har rosa sløyfe på halen. Syns det er jentete.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan dere ikke klarer å forstå hva offside er! Men nå er jo jeg litt over snittet interessert i fotball, iallefall til å være jente:p

Hvorfor man har den regelen kan jeg dessverre ikke svare deg på..

For at det ikke skal gå an å ligge der foran å fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Kom på noe som er ganske teit.

Blant annet på sånne tuber med hjemmehårfarge så er det jo sånn at man skal bruke korken til å stikke hull på tuben.Dette skjønte ikke jeg før en eller annen påpekte at det var jo bare å bruke den.

Og der stod jeg og prøvde å klippe tuppen av,finne andre spisse ting for å få hull på den også var det altså så enkelt :klaske:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært av denne tråden at Høybro plass ikke er et oppdiktet sted... :sjenert::flau:

Og jeg var temmelig gammel før jeg lærte at det heter Høybro plass og ikke Hubro plass :fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg var temmelig gammel før jeg lærte at det heter Høybro plass og ikke Hubro plass :fnise:

Jeg trodde det helt frem til jeg så denne tråden... Hihi :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og trodde det var Hubro eller Hobro plass.. Men tenkte at jeg kanskje bare husket feil.. Har sunget sangen inni meg flere ganger i løpet av denne tråden for å sjekke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...