AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #521 Del Skrevet 18. desember 2011 Kanskje fordi man drar til sverige for å handle billig godteri? De sier det under fotballkamper også.. Kan man handle sexy, billige fotballspillere og kanskje? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #522 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg har enda ikke forstått hvorfor Sverige kalles SØTA BROR. Kan noen opplyse..? :lete: svartsjuka bror er så tungvint å uttale 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #523 Del Skrevet 18. desember 2011 http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=970333 Svar fra Språkrådet: "I Snorre Evensberget og Dag Gundersen: «Bevingede ord» (Kunnskapsforlaget 1995) står det at dette er et spøkefullt navn på svenskene som ble brukt (allerede) av blant andre Henrik Wergeland (1808--1845). Boka forteller også at «söta bror» opprinnelig var brukt i svensk i tiltale, for eksempel som overskrift på brev (og dessuten at en på svensk i eldre tid kunne bruke «lille bror» eller «bror lill(e)» om danskene). Uttrykket stammer altså virkelig fra svensk. Siden dansk var skriftspråk også i Norge på 1700- og 1800-tallet, må vi anta at norske forfattere før Wergeland òg kan ha brukt uttrykket. Uttrykket ser altså ut til å stamme fra en tid da det ennå kunne være alvorlige konflikter og krig mellom de skandinaviske nabolandene. Derfor kan det ligge en skarpere ironi til grunn enn det vi opfatter i dag." Vennlig hilsen Marit Hovdenak 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. desember 2011 #524 Del Skrevet 18. desember 2011 ja, den handler om en sommer hvor han hadde sykt mye 69 .... Sykt mye 69 som 10'åring..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 18. desember 2011 #525 Del Skrevet 18. desember 2011 Å nei, sangen! Ikke sangen nå igjen! Aaahhh, sangen! 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casall Skrevet 18. desember 2011 #526 Del Skrevet 18. desember 2011 Kan dere ikke lage en ny tråd for den derre sangen deres? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SemperFi Skrevet 18. desember 2011 #527 Del Skrevet 18. desember 2011 Hvilken sang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 18. desember 2011 #528 Del Skrevet 18. desember 2011 Hvilken sang? Summer of 69 av Bryan Adams. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 18. desember 2011 #529 Del Skrevet 18. desember 2011 Er det ikke kuer, så er det sanger! Jeg var litt treg med å få med meg at samleie og sameie ikke var det samme til mors store skrekk. Da jeg stadig vekk skulle spørre om hvorfor pappa var sjef for sameiet i offentlighet. Men jeg var jo liten, så kan kanskje unnskyldes. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. desember 2011 #530 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Å nei, sangen! Ikke sangen nå igjen! Aaahhh, sangen! Hahah sorry! Skrev den kommentaren før jeg så alle kommentarene til den. Edit; Diskusjonen rundt den! Endret 18. desember 2011 av Dreamdrops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 18. desember 2011 #531 Del Skrevet 18. desember 2011 Eh,fordi jeg ikke har sett hele filmen kanskje,og hvis jeg har det så husker jeg det ikke. Hvis man bare ser det mest kjente klippet så er det jo ikke så veldig rart at man tror at det er ei jente. Jeg har bare sett henne, sorry, HAN - i "mens vi venter" juledisney. Tussi har rosa sløyfe på halen. Syns det er jentete. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 19. desember 2011 #532 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg skjønner ikke hvordan dere ikke klarer å forstå hva offside er! Men nå er jo jeg litt over snittet interessert i fotball, iallefall til å være jente:p Hvorfor man har den regelen kan jeg dessverre ikke svare deg på.. For at det ikke skal gå an å ligge der foran å fiske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 19. desember 2011 #533 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg leste nicket Kevlarsjäl som kevlarsjal ganske lenge... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 19. desember 2011 #534 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg leste nicket Kevlarsjäl som kevlarsjal ganske lenge... jeg leste "kvelersjal" første gangen :gjeiper: 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 19. desember 2011 #535 Del Skrevet 19. desember 2011 jeg leste "kvelersjal" første gangen :gjeiper: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 19. desember 2011 #536 Del Skrevet 19. desember 2011 jeg leste "kvelersjal" første gangen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nenya82 Skrevet 19. desember 2011 #537 Del Skrevet 19. desember 2011 Kom på noe som er ganske teit. Blant annet på sånne tuber med hjemmehårfarge så er det jo sånn at man skal bruke korken til å stikke hull på tuben.Dette skjønte ikke jeg før en eller annen påpekte at det var jo bare å bruke den. Og der stod jeg og prøvde å klippe tuppen av,finne andre spisse ting for å få hull på den også var det altså så enkelt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissi Skrevet 19. desember 2011 #538 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg har lært av denne tråden at Høybro plass ikke er et oppdiktet sted... Og jeg var temmelig gammel før jeg lærte at det heter Høybro plass og ikke Hubro plass 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandria Skrevet 19. desember 2011 #539 Del Skrevet 19. desember 2011 Og jeg var temmelig gammel før jeg lærte at det heter Høybro plass og ikke Hubro plass Jeg trodde det helt frem til jeg så denne tråden... Hihi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 19. desember 2011 #540 Del Skrevet 19. desember 2011 Og jeg var temmelig gammel før jeg lærte at det heter Høybro plass og ikke Hubro plass Jeg og trodde det var Hubro eller Hobro plass.. Men tenkte at jeg kanskje bare husket feil.. Har sunget sangen inni meg flere ganger i løpet av denne tråden for å sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå