Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har veldig mange ganger måttet forklare kundene mine at "rabatt tilsvarende hele momsbeløpet" ikke betyr -25%, men -20%.

:roll:

Dette visste ikke jeg? Kan du forklare det her også?

• Liker 6

Dette visste ikke jeg? Kan du forklare det her også?

legger man til 25% på 100 kr så blir det 125 kr. Skal man trekke fra 25 kr fra 125 kr så tisvarer dette 20%. Altså 25% = 1/4 og skal man regne ned på man ta 1/5, altså 20%..

• Liker 10

Annonse

Ja, gud det vet jeg jo. Men det jeg mener er at jeg trodde det var umulig å få det tilbake dersom man feks betalte inn mer skatt enn man skulle. :fnise:

Ikke lett dette. :regn:

Ingenting med skatt er lett å forstå seg på ;)

• Liker 2

legger man til 25% på 100 kr så blir det 125 kr. Skal man trekke fra 25 kr fra 125 kr så tisvarer dette 20%. Altså 25% = 1/4 og skal man regne ned på man ta 1/5, altså 20%..

Så det du mener er at 25% egentlig er 20%?? Jeg skjønte ikke:forvirret:

• Liker 2

Så det du mener er at 25% egentlig er 20%?? Jeg skjønte ikke:forvirret:

Nei, det sier jeg ikke ;)

En vare koster 100 kr uten mva. Man legger til moms (25%) og får prisen 125 kr inkl mva.

Skal man finne prisen uten mva så skal man ikke trekke fra 25%, for da blir prisen 93,25 som er feil. Siden 25% av 125 blir et større beløp enn 25% av 100. Så når man regner ned så må man ta en ekstra del av. Altså 1/5 i stedet for 1/4. Altså 1/5 er det samme som 20%.

• Liker 6

Annonse

Gjest SemperFi

Tall er jeg god på.

Men jeg er ikke god til å forstå når kvinner gir meg komplementarer eller sjekker meg opp. :sprettoy:

Er blitt vant til å sjekke opp selv.

Jeg har veldig mange ganger måttet forklare kundene mine at "rabatt tilsvarende hele momsbeløpet" ikke betyr -25%, men -20%.

Om rabatten er 20% av X så er:

20*X/100 = rabatten du får på produktet.

Endret av SemperFi

Og denne her har jeg vært ganske treig på, jeg har ofte lurt på hvor jeg har ordet Moscato fra, Moscato her inne har liksom hørtes så kjent ut. Det står, og har stått, en flaske Moscato i skapet her i mange år alt. Det slo meg ikke før nå.

• Liker 1
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...