Gjest David John jr. Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Mødre slår barn mer enn fedre står det i en artikkel i dagens VG. Noen av Kvinneguidens leser som har en kommentar eller refleksjon? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016566
VitaSana Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Jeg skulle ønske alle barn slapp å oppleve dette. Det blir spekulasjoner i forhold til årsaker. Problemet og frustrasjonen sitter hos den som slår, klyper, lugger og jeg mener den ikke er kjønnsavhengig - men personavhengig. Kanskje også situasjonsavhengig. Men påpeker at det aldri er akseptabelt å ta ut egen frustrasjon på barna. Alvorlig vold sies å være likt fordelt. Utryggheten som barna opplever kan være vanskelig å få målt. Og skadene som oppstår er også vanskelige å vite. Er det målt inn hvor mye tid de respektive har vært sammen? Om noen barn vokser opp med aleneforeldre, med liten eller ingen kontakt med den andre, så er jo sjansene for hvor barnet kan komme ut for slikt ganske gitt. Foreløpig er det vel mere vanlig med alenemødre. Jeg vet også mange familier hvor mor/mamma har vært mest hjemme, og hatt mest "oppdrageransvar". Sjansen for å føle seg utilstrekkelig, alene med ansvaret og dermed sitte igjen med frustrasjon/sinne som går ut over den nærmeste blir dessverre også større. Hva ønsker du med innlegget? Å påpeke at kvinner er verre og dermed skal være forsiktige med å kritisere menn som gjør det? Jeg stiller meg på barna sin side, og det hjelper ikke det barnet som opplever pappa som utrygg at andre har en mamma som er verre - eller omvendt. Det er trist at noen (regner det som ubevisst for de fleste) hevder seg selv ved å gjøre andre mennesker mindre. 3
Gjest SemperFi Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Ja, fikk mer juling av min for enn min far. Eller sko kastet etter meg. Kanskje derfor jeg har utviklet en syk dodge refleks.
Gjest finurlig Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Tja.. Min mor har slått meg en gang, min far har aldri. Men så var min mor hjemmeværende. Og til hennes forsvar, så fortjente jeg det! Er ikke for å slå barn altså, men jeg har blitt oppvokst med å bli dratt etter ørene og smekket på hendene, og det er jeg glad for i dag!
Ciara Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Tja.. Min mor har slått meg en gang, min far har aldri. Men så var min mor hjemmeværende. Og til hennes forsvar, så fortjente jeg det! Er ikke for å slå barn altså, men jeg har blitt oppvokst med å bli dratt etter ørene og smekket på hendene, og det er jeg glad for i dag! Hvordan kan du være glad for det, skulle du ille ønske at moren din klarte å sette grenser på andre måter?
HedvigR Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Har egentlig aldri tenkt over hvem som har vært best representert av mødre og fedre på slik statistikk, da det har lite å se HVEM som gjør det sånn sett. Det er fryktelig og uakseptabelt uansenn, og kan ikke forsvares.
Teriyaki Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Tja.. Min mor har slått meg en gang, min far har aldri. Men så var min mor hjemmeværende. Og til hennes forsvar, så fortjente jeg det! Er ikke for å slå barn altså, men jeg har blitt oppvokst med å bli dratt etter ørene og smekket på hendene, og det er jeg glad for i dag! Hvorfor?
Gjest lilly Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 - En mulig forklaring kan være at mødre har et større ansvar for barneoppdragelsen enn det fedre har. Dette kan noen ganger gi utslag i at vold blir en del av oppdragelsen til mødre, sier forsker Kari Stefansen i NOVA til Adresseavisen. Hvor blir det av MENNENE som er i et forhold med slike fæle kvinner da, TS? Hvorfor gjør de ikke noe? Hva tenker du om denne delen av artikkelen?
Gjest finurlig Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Fordi jeg var et svært obsternasig barn! Et mareritt rett og slett Og tro meg, hun er verdens beste mor, og jeg ville ikke byttet henne med noen<3 Når det gjelder at hun heller skulle prøvd andre metoder, så tro meg, hun prøvde ALT! Og det å få et smekk, gav meg et støkk, og jeg skjønte at jeg virkelig hadde gjort noe galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå