AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har aldri sendt en pakke før tror jeg. Isåfall husker jeg ikke åssen man gjør det... Jeg har pakket inn pakka selv, så trenger ikke å kjøpe noen smartpost eske. Har pakket den godt inn. Veier mellom 1-2 kg. Er ganske lett og ikke så stor. Men åssen går jeg fram? Skal jeg gå bort til kassa og be om frimerke og betale det, så bare sender jeg pakken? Eller må jeg betale noe for å sende også?
HedvigR Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Gå bort til kassa og si "jeg skal sende denne pakka". Så får du en pris å betale, den varierer vel om den skal sendes innlands/utlands og hvor tung den er. Så ordner de resten
Evighet Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Du går i luken på posten og sier at du skal sende en pakke. De veier den, og så betaler du det som det koster å sende pakken. Deretter får du en lapp hvor du skriver på mottaker og avsender. Denne lappen klistrer du på pakken, samt beholder en kopi av den selv
Drizzt Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 (endret) Jeg sendte en pakke til mottaker i Norge i går. Det veide litt over 2 kg og siden det var mer enn 2kg måtte jeg fylle navnene og adressene til både meg og mottakeren på en lappe som ble klistret på toppen av pakken. Da betalte jeg ca 150 NOK og så ble pakken sendt. Endret 15. desember 2011 av Drizzt
Gjest Tirkes Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Sender ofte pakker med posten til utlandet. Da smyger jeg meg inn med ferdigpakkede pakker og ber om grønne tollapper før jeg trekker kølapp og fyller de ut. Husk returadresse med kryss på. I fjor fikk jeg igjen en julegave til Irland. I april. Som hadde vært på rundtur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå