Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet "oppkalling" ønsker jeg at baby i magen skal få Einar som mellom navn. Men er det noen da som har forslag om fornavn?

Jeg liker godt Oscar og Felix, men føler ikke de helt passer sammen (Oscar Einar eller Felix Einar). Noen med noen gode tips her inne? :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lars :) kjenner en som heter det og synes det er en fin kombinasjon.

Skrevet

Odd Einar. Selv synes jeg det er litt slemt å gi barn sånne gamle navn..

• Liker 3
Skrevet

Med Einar bør du nok gå for et tradisjonelt norskt navn, noe annet vil høres vimsete ut.

Leif, Per, Pål, Ole, Thor og lignende.

• Liker 1
Skrevet

Odd Einar. Selv synes jeg det er litt slemt å gi barn sånne gamle navn..

Ja, snakk om barnemisshandling!

Jeg synes forøvrig poppisnavn er slemmere å bruke.

• Liker 10
Skrevet

Bare en liten formalitet først: det kalles fornavn nr 2/andre fornavn, ikke mellomnavn.

Jeg synes enstavelsesnavn eller navn i "samme stil" passer best foran Einar: Per, Knut, Trond, Tor, Hans, Jens, Nils, Stig, Mads, Arne, f.eks

Felix, Noah, Leander, Liam, Leon, Emre og mange av de andre mer nylig importerte navnene passer over hodet ikke sammen med Einar.

• Liker 2
Skrevet

Ja, snakk om barnemisshandling!

Jeg synes forøvrig poppisnavn er slemmere å bruke.

Og jeg som like begge deler, gamle og poppis :)

Men husk nå at gammelt ER poppis =D

• Liker 1
Gjest Mahareth
Skrevet

Jon Einar, eventuelt John Einar synes jeg var fint. Skal begge navnene brukes til daglig?

Skrevet (endret)

Om dere tenker at det andre navnet ikke skal brukes til vanlig, så synes jeg ikke det er så farlig hvilket navn dere velger, og at dere bare kan velge noe dere synes er fint for seg selv. (Men om dere tenker å bruke dobbeltnavnet til daglig må det så klart tenkes på.)

Synes forresten Einar er et fint navn. Kan dere ikke bare ha det alene? Hvis dere skal ha dobbeltnavn som skal brukes til daglig, ville jeg gått for et enstavelsesnavn før Einar.

Endret av Kladd
  • Liker 5
Skrevet

Eller kalle ham Steinar? :)

• Liker 4
Skrevet

Om dere tenker at det andre navnet ikke skal brukes til vanlig, så synes jeg ikke det er så farlig hvilket navn dere velger, og at dere bare kan velge noe dere synes er fint for seg selv. (Men om dere tenker å bruke dobbeltnavnet til daglig må det så klart tenkes på.)

Synes forresten Einar er et fint navn. Kan dere ikke bare ha det alene? Hvis dere skal ha dobbeltnavn som skal brukes til daglig, ville jeg gått for et enstavelsesnavn før Einar.

Nei det blir ikke å bruke begge navn daglig, mer tradisjons aktig. Men føler likevel det bør passe litt sammen. :)

Skrevet

Kjell Einar, Leif Einar, Jon Einar, Geir Einar, Ben Einar..? Dette er alle menn jeg kjenner og for å være helt ærlig, om jeg var tvunget til å kalle ungen min noe av dette så måtte det blitt Ben Einar, ene og alene fordi man da kunne brukt fornavn og hoppet over mellomnavn. Einar er i og for seg et ganske fint navn, men for å få det til å klaffe med ett annet navn foran så må man gjerne gå for noe av det gamle norske slaget og da mener jeg at Einar mister litt av glansen sin.

• Liker 1
Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Jeg er vanligvis veldig for to fornavn, men Einar blir kanskje kulest alene? Stående alene syns jeg det blir litt spesielt og kult, men sammen med et navn til, blir det....alt jeg assosierer med "Einar".

• Liker 1
Skrevet

Kjenner en som heter Hans Einar

Skrevet

Jeg synes Einar er kjempefint, og passer best helt alene. :jepp:

Er det helt uaktuelt med bare ett navn, TS?

• Liker 3
Skrevet

Jon Einar

Roy Einar

Ole Einar

Tor Einar

Skrevet

Hans Einar og Lars Einar synes jeg var finest :)

Skrevet

Jeg stemmer også for Einar aleine, kjempefint navn!! :)

Men hvis Einar i kombinasjon syns jeg Jo Einar er fint.

• Liker 2
Skrevet

Einar er penest alene.

En voksen mann jeg kjenner heter Pål Einar, også fikk han en lillebror til og da kunne foreldrene endelig få brukt Einar som første navn, så de to brødrene heter altså Pål Einar og Einar. Sprøtt!

Skrevet

Einar, du er min aller beste venn,

Einar, skal vi to leke litt igjen,

Einar, la la la la lalalala,

er hele gata vår betatt!

Du kommer når jeg roper,

du sier aldri nei.

Alltid er vi venner,

du er så skikkelig grei!

:)

Einar er et fint og sterkt mannsnavn som har røtter helt tilbake til vikingtiden.

Det er et så fint og flott navn slik som Gunnar og Sigurd bl.a.

Men det er mange fine kombinasjoner, slik som

Gard Einar

Olve Einar

Trym Einar

Iver Einar

Jens Einar

Leiv Einar

Mange kombinasjoner, må bare finne et dere kan leve med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...