Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det? Sett bort i fra lege da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

finnes det? Sett bort i fra lege da.

psykolog, tannlege

Gjest finurlig
Skrevet

Kirurg, pilot, arbeid på oljeplattform, advokat (da må du være jævlig flink!) adm.dir., tror ikke statsministeren tjener så aller verst heller, ambassadør, skipsreder..

Skrevet

Privatpraktiserende fysioterapaut/kiropraktor. Undervisningstillinger hvor man har doktorgrad uansett grunnutdanning.

Skrevet

Kirurg, pilot, arbeid på oljeplattform, advokat (da må du være jævlig flink!) adm.dir., tror ikke statsministeren tjener så aller verst heller, ambassadør, skipsreder..

Hmm, ikke så mye helse innen alle disse da ;)

• Liker 3
Gjest navnelapp
Skrevet

Administrative stillingar innan helse er relativt godt betalt, som selgar innan farmasi, HR, innkjøp og leiarstillingar.

Skrevet

Hmm, ikke så mye helse innen alle disse da ;)

Tipper finurlig er på mobilversjonen. Der ser man ikke underoverskriften før man har svart i tråden og får den på "mine innlegg". Utrolig irriterende...

• Liker 2
Skrevet

Provisor farmasøyt, i hvert fall som apoteker.

Skrevet

man har jo private institusjoner som selger tjenester/botilbud til kommuner, der kommunene ikke har noen for for tilbud selv. alt fra ufaglærte til professorer kan strengt tatt få jobb på slike steder. ofte bedre betalt enn det offentlige, men kan være lange arbeidsøkter og veldig slitsomt. fast våken nattstilling vil vel også være godt betalt.

Skrevet

Synes statsministeren tjener lite i forhold til hva feks en leder for et kraftselskap tjener... Så det...

• Liker 1
Skrevet

*Ingeniørstillinger, spesielt innen for geologi \ oljevirksomhet har veldig godt arbeidsmarked og god lønn. Men alle typer ingeniører tjener godt og har stabilt arbeidsmarked! Lønninger fra 350 i staten til godt over millionen som konsulent eller leder.

*Siviløkonomer \ økonomer tjener og godt, men usikre utsikter til fremtiden så langt jeg kan se. Det kommer til å være behov for mange av dem men det utdannes enda flere. Regn med 500 i året noen år etter endt utdannelse med muligheter for å tjene langt mer.

*Arkitekter tjener i snitt ca 570 i året. Og har en veldig artig jobb.

*Flygeledere kommer fort opp i millionen.

*Pilot er en vanskelig utdannelse å få gjennomført, du må ta opp privat lån nærmere en million kroner. Men de tjener alt fra 550.000 til 2 millioner i året.

*Farmasøyter tjener stabilt godt, spesielt med spesialiseringer.

*Aktuarer tjener rått mye, og lønnsutsiktene er GODE!

*Anestesisykepleiere tjener 800+ i året.

Skrevet

Jeg kjenner flere anestesisykepleiere og ikke en eneste tjener 800'+. Vet ikke om noen andre spesialiserte sykepleiere som gjør det heller, hverken i det offentlige eller i det private. Det er faktisk mer betalt enn en godt betalt overlege.

Det er i utgangspunktet ingen yrker innen helse som er spesielt godt betalt i seg selv. Det er mer avhengig av hva slags stilling man klarer å få tak i eller hvilke muligheter privat man finner.

Gjest finurlig
Skrevet

Tipper finurlig er på mobilversjonen. Der ser man ikke underoverskriften før man har svart i tråden og får den på "mine innlegg". Utrolig irriterende...

Stemmer det!

Gjest finurlig
Skrevet

Synes statsministeren tjener lite i forhold til hva feks en leder for et kraftselskap tjener... Så det...

Det er egentlig veldig sant.. Og litt urettferdig.

Skrevet

hvis en anestesisykepleier har en årslønn på 800 000, jobber vedkommende mest sannsynlig offshore

Skrevet

Innen offshore eller i det private mener du vel? Sjekket skattetallene på de to anestesispl som jobber på fornebu, og de har noen vanvittige lønninger. Tror jammen meg jeg skal prøve å få meg jobb der.

Men i det offentlige ligger er det sånn:

Kommune: 0 år - 340400 : full -398000

Stat: 0 år - 350500 : full - 404600

Oslo kommune: 0 år - 341500 : full - 413800

Skrevet

Han tjener kanskje mindre, men mannen doblet sin egen lønn i år..

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Han tjener kanskje mindre, men mannen doblet sin egen lønn i år..

Kjelde?

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg er einig i at ein auke på 59% er ein substansiell auke, men det er ikkje ei dobling. Enkel matematikk. Men eg ser at Aftenposten gjer same feilen. Dessutan er ikkje skattelistene til å stole på når det gjeld kva lønn arbeidsgjevar utbetalar. Ein kan godt ha inntekter frå andre kjelder, kapitalinntekter, forfattarhonorar, royalty osv. som påverkar storleiken på inntekta. All inntektsauke treng altså ikkje kome frå hovudarbeidsgjevar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...