Gjest TenkendeMann Skrevet 18. desember 2003 #1 Skrevet 18. desember 2003 At sexlysten på partneren etterhvert dabber av, er jo ganske vanlig. Inntreffer dette fenomenet ofte først hos mannen? Det er mitt inntrykk. Men jeg tror menn er mye "snillere" enn kvinner er når dette inntrer. De er mye mer redde for å såre kvinnen, og derfor er det vanskelig å innrømme at lysten på de er borte. Kvinnen søker jo alle andre årsaker enn seg selv, det er menneskelig, og mannen lar kvinnen tro at det dreier seg om slike ting som depresjoner og impotens, til tross for at mannen onanerer i det skjulte som aldri før. Mange vil jo heller ikke være utro. Resultatet er at bruddet kommer mye senere enn det egentlig burde. Enig?
Gjest Hilde K S Skrevet 18. desember 2003 #2 Skrevet 18. desember 2003 Jeg er ikke sikker på om man kan med bestemthet si at lysten forsvinner hos en type kjønn først jeg. Tror den forsvinner like ofte først hos kvinnen som hos mannen. Kanskje kvinnen bare er kjappere med å gjøre det slutt når mannen ikke er attraktiv lenger ? Dersom vi skulle hatt like stor lyst på hverandre nå som for 10 år siden hadde vi ikke hatt tid til å kjørt ungene på bursdagsbesøk eller noe annet de er med på..... Og hadde mannen kommet hjem og sagt han var impotent hadde jeg sendt han til legen.... Dersom en mann slutter å ha lyst på partneren sin, bør han vel kunne klare å si fra om hva som er årsaken til det - ikke skylde på noe annet. Har hun blitt for fet eller hårete for han må de jo ha nok tillit seg imellom til å kunne si fra om det. Dersom denne tilliten ikke finnes er jo forholdet dømt til å mislykkes uansett hvor høy eller lav samleiehyppigheten er. Så det så ! ALLE brudd kommer for sent. Den tiden man har brukt på¨å være sammen med duster kunne vært brukt til så mye annet.
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2003 #3 Skrevet 18. desember 2003 Jeg er dypt uenig. mitt inntrykk er at manglende sexlyst har lite med kjønn å gjøre. Men når det inntrer, så er det ofte kvinnene som mister lysten først faktisk. UTEN at vi automatisk forteller det til våre menn sånn umiddelbart. Vil helst unngå å såre vi også. I alle fall unødig. En del av årsaken kan vel være kvinners behov for variasjon i sex-livet. Mange menn ser ut til å glemme dette, og foretrekker den samme runddansen hver eneste gang man har sex. Forspill, og etterspill er også viktige faktorer ved kvinners sex-liv. En annen årsak er ganske enkelt følelsene for mannen, som kanskje har avtatt. En tredje årsak kan være utroskap, eller forelskelse i en annen mann. En fjerde og ikke mindre viktig årsak kan ofte også være trøtthet, sliten og utmattet i hverdagen, fordi man har det for hektisk, vitaminmangel, P-pillebruk, sykdom eller lignende. For meg er disse følelsene viktige i forholdet mitt til en mann, så jeg er ikke sikker på om jeg hadde klart å leve med manglende seksuelle følelser for partneren min. Over lengre tid ville jeg heller ikke greid å forstå HVORFOR jeg skulle leve uten dette........Så jeg ville nok ha seilt videre i livet. Men, ærlig talt har jeg sluppet unna dette problemet, da jeg aldri har opplevd det. Hverken fra min partner, eller meg selv. Her i mitt forhold får vi derimot ikke nok av hverandre,,,nok å høre stemmen til den andre!!!!!!!!! Gi ikke opp ved første korsvei. MEN HUSK OGSÅ AT EROTIKK ER VIKTIG. Man lever ikke sammen som venner eller søsken. Det er faktisk ikke alle sammen som passer sammen seksuelt, det er et faktum vi bare er nødt til å akseptere! Og de ulikhetene tror jeg trer tydeligere frem over tid!!!!!!! Foresten...........Ved å IKKE være åpen mot partneren om disse viktige tingene synes jeg rett og slett er skadelig for forholdet. Ikke skyld på andre ting,,,,ta tyren ved hornene, slik at man har en sjanse til å gjøre noe med det. Uærlighet er det verste som finnes.......og spør du meg - er det det vanskeligste å tilgi!
Gjest Nicoline Skrevet 18. desember 2003 #4 Skrevet 18. desember 2003 Jeg har ihvertfall ikke den erfaringen. Gjennom et mangeårig ekteskap så har mangel på sexlyst kun forekommet for mitt vedkommende, opplevde aldri at mannen min hadde nedsattlyst. Jeg hadde inntrykk av at jo flere problemer det er i et forhold jo mer lyst på sex hadde mannen mens jeg og flere andre kvinner ofte lar disse "problemene" overta styringen slik at overskudd og lysten til sex forsvinner...
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2003 #5 Skrevet 19. desember 2003 Jeg ville i alle fall ikke tenkt på impotens osv som første grunn til dårlig sex lyst. Ville vel tenkt på hva er galt med meg. Men til dere men som mister lysten på kona/samboeren deres. Hva er grunnen?? jeg mener,og ting kan vel bli lit rutine etterhvert men liker man ikke og glede den man er glad i da?? Har selv opplevd en man si han ikke tenkte på sex noe mer men som runket etter bladre filmer som aldri før. Sleit forferdelig på forholdet. "føltes som utroskap" Så begynte ting og bli bra men nå er problemet mit at jeg har mistet lysten på sex med ham forde jeg ikke stoler på at han faktisk har lyst på sex med meg. Så jeg som før offte,omtrent daglig tok initjativ til sex håper bare på at han ikke vil ha,selv om jeg blir revet med når det først skjer.
Nusse Skrevet 20. desember 2003 #6 Skrevet 20. desember 2003 Før i verden var det jo alltid slik at kvinnene mistet lysten, og skyldte på "vond i hodet" o.a. for å slippe unna. Men det har tydeligvis skjedd mye etter at kvinnene begynte å stille krav om at mannen skulle prestere noe, og ikke bare tenke på sin egen tilfredstillelse. Ja, som mann har jeg følt meg utslitt og ikke orket, og ja jeg vet at kjæresten min har blitt skuffet og frustert. Men den siste tiden har vi hatt det helt topp igjen! Og; trettshetsfølelsen har forsvunnet helt av seg selv, nærmest som en bonus! :D Hvordan?: Ofte snakkes det i dag om tidsklemma, som gjør at vi får for liten tid, og stress og jag i dagliglivet, som gjør at vi får for lite overskudd til sex. Jeg tror vi må prøve å snu tankene våre i en mer positiv retning: Hvorfor ikke se på kjærlighetslivet og seksualiteten som et fristed der vi kan slippe unne dagliglivets små og store problemer? Et tilfluktsrom som hverken sure arbeidskollegaer og sjefer, lumpne og idotiske medmennesker eller kreditorer kan ta fra oss? Så dette med tidsklemma: Selvfølgelig er det bra at folk engasjerer seg i egne, og sine barns fritidsaktiviteter, men har du valgt å leve i et parforhold, og har du valgt å får barn, må du ha tid til et familieliv hjemme! Mange tror visst samlivet skal gå av seg selv, uten noen innsats! Hadde de vært villig til å sette av litt mer tid til sin egen kjæreste, kanskje det viktigste av alt, tror jeg statistikken over samlivsbrudd kunne sett mye bedre ut! GOD JUL OG GODT NYTT ÅR TIL ALLE DERE PÅ KG!
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2003 #7 Skrevet 20. desember 2003 TID er helt primært ja. Enig med han ovenfor her. Des mer oppmerksomhet kjæresten min viser meg, des mer elsket, sexy og verdsatt føler jeg meg. Stikkordet er TID!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå