MBelucci Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Vi skal endelig ut å reise.Men har med en barnevogn på norwegian air shuttle.Leser mange steder at man får utlevert en pose man skal ta over vogna på flyplassen.men beskytter den egentlig noe? Noen med erfaringer med reise med spebarn å barnevogn på norwegian?
^^Belle^^ Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Plastikken beskytter ingenting, og dersom vognen blir skadet får du heller ingenting igjen av flyselskapet. Det eneste de godtar mtp. skadeerstatning er en Prampack. Du kan kjøpe den for 1500 kr (tror jeg), ellers er det mange som leier dem ut på finn for rundt 500 kr for to uker (og depositum på 1000 kr sånn ca). Vi reiste med Norwegian da jenta vår var 2 måneder og hadde ikke klart oss uten den. Den blir som en trillekoffert og er enkel å frakte. Dessuten synes jeg det er skikkelig betryggende å vite at dersom barnevognen (som forøvrig var svinedyr) hadde blitt skadd så hadde vi fått erstattet den uten mye diskusjoner. (En annen ting som for oss var helt uunnværlig på reisen var en god bæresele.)
Klematis Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Du kan få en plastpose til vogna på de fleste norske flyplasser, men de har IKKE pose på de utenlandske, så ta vare på den til returen om du skal til utlandet. Posen beskytter mot regn, skitt og hjelper litt med at den ikke henger seg så lett opp i ting. Men selvfølgelig ikke mot støt og slag. Blir vogna ødelagt på flyturen, dekker ikke Norwegian noen ting så lenge den kun er pakket inn i en slik pose. Heller ikke de fleste forsikringsselskaper, tror jeg. De krever at du må pakke inn i noe tilsvarende Prampack. Noen vognmerker har sin egen transportbag, f.eks. denne fra Bugaboo. Disse er jo ganske dyre da... Men hvis du søker på Finn vet jeg at noen leier ut.
MBelucci Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2011 takk for svar.jeg skal reise fra larnaca til oslo.Håper dem har sånne plastposer på flyplassen der.....Eller at dem lar meg ta med vogna inn på flyet....mon tru.Den er lett å leggbar
Klematis Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 takk for svar.jeg skal reise fra larnaca til oslo.Håper dem har sånne plastposer på flyplassen der.....Eller at dem lar meg ta med vogna inn på flyet....mon tru.Den er lett å leggbar Jeg har aldri opplevd at de har plastposer på (Norwegian) flyplasser i utlandet, men du kan jo være heldig. Noen steder har de sånn maskin som pakker kofferter inn i plastfolie, mulig den går an å bruke på vogn også? Tror ikke du får ha med vogna inn i flyet med mindre det er en veldig liten paraplyvogn. Quinny Zapp reklamrer med at det er den eneste vogna som blir liten nok til å ha med som håndbaggasje.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Selv om ikke flyselskapet dekker ved evt skade, så gjør reiseforsikringen det.
Vibi Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 Selv om ikke flyselskapet dekker ved evt skade, så gjør reiseforsikringen det. Det tror jeg ikke stemmer. De fleste forsikringsselskaper krever også at vognen er forsvarlig pakket, og kun en plastpose er ikke forsvarlig. Det har vært oppe i media massevis av ganger at verken flyselskaper eller forsikringsselskaper erstatter noe om vogna ikke er pakket i prampack eller tilsvarende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå