Gå til innhold

Bilhjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi ser etter ny bil for vi har en leonberger. Noen som har tips til en bil som er:

- automatikk gir?

- stort bagasjerom med "gitter" til å ha leonbergeren i?

- ikke FOR store drivstoffutgifter? (er klar over at det øker pga automatikk og firhjulstrekk for det er vel på de fleste store biler)

Videoannonse
Annonse
Gjest Marregutt
Skrevet

Vi ser etter ny bil for vi har en leonberger. Noen som har tips til en bil som er:

- automatikk gir?

- stort bagasjerom med "gitter" til å ha leonbergeren i?

- ikke FOR store drivstoffutgifter? (er klar over at det øker pga automatikk og firhjulstrekk for det er vel på de fleste store biler)

Hvordan prisområde tenker du deg da? Kunne jo vært en dyr, stor Audi Q7 for eksempel, men like gjerne en billigere Passat? :)

Skrevet

Tenker ikke så mye på pris i utgangspunktet, men om man har tips til billige så er jo det å foretrekke, men om noen vet en super bil skal vi sikkert få sett på om prisen kan ordnes.

Skrevet

volkswagen touran?

Gjest Marregutt
Skrevet

Tenker ikke så mye på pris i utgangspunktet, men om man har tips til billige så er jo det å foretrekke, men om noen vet en super bil skal vi sikkert få sett på om prisen kan ordnes.

Jeg kjenner en som nettop kjøpte seg en Kia Ceed stasjonsvogn. Den er vel blandt de billigte, og har i tillegg 7 års garanti. Regner med at man får den både med automat-gir, og det gitteret over baksetet du vil ha med tanke på hunden din. Tror den skal ha ganske grei størrelse på bagasjerommet :)

Den personen jeg kjenner som har kjøpt den, sier det er en helt super bil!

Se her: http://www.skotvedt.no/nye-biler/kia/ceed-sw.html

Skrevet
Superb har diigert bagasjerom, 4-hjulstrekk og automat til en slett ikke verst penge og slett ikke verst forbruk.
Skrevet

Vi fikk Newfoundlanderen vår fint inn i en Audi A6 stasjonsvogn.

Senere byttet vi til en Toyota Land Cruiser varevogn, og da fikk hunden rene palasset å boltre seg på. Eneste ulempen var at hunden fikk forkalkninger i ryggen da han ble gammel, og da ble det vanskelig å hoppe opp i en så høy bil.

Ford Mondeo er også en stasjonsvogn med stor bagasjeplass.

Alle disse bilene finnes med automatgir.

Gitter er standardutstyr i Land Cruiseren, og på A6-en var det "nettgitter". Forden har jeg ikke anelse om, men om det ikke er standard, er det i alle fall mulig å få kjøpt som tilleggsutstyr både til nye og brukte biler.

• 2 uker senere...
Skrevet

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32453655 Menn med hjerne, kjører bil med stjerne. :Nikke: Hvis ikke du er kvinne da. :plystre:

Jeg er også hektet på E-klasse stasjonsvogn! Fikk min første i 1999 og har hatt siden. Så; Kvinner med hjerne velger også stjerne ;)

Til TS: Du skal ikke ha et gitter i bilen din, du skal ha et BUR! Slike gittere er ikke beregnet for å stoppe en hund av slik størrelse. Og uansett bør du begrense plassen slik at ikke hunden blir kastet rundt i hele bagasjerommet hvis noe skulle skje!

Jeg anbefaler deg å se på variocage. Veldig bra bur! Selv har jeg ett dobbeltbur og to enkle bur som jeg har fått laget spesielt for bilen (Trønderburet) siden jeg likevel ikke har bruk for baksetene, og heller fyller bilen med bur... Får lett med 4 hunder på 35 kilo i hvert sitt bur i min e-klasse.

Hvis jeg skulle hatt en annen bil, skal jeg ha Vito eller Viano, fortsatt med stjerne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...