Gjest otrivin Skrevet 15. desember 2011 #1 Del Skrevet 15. desember 2011 Jeg har grudd meg til gynekolog siden jeg var med mamma på legevakten en gang og hun måtte gjøre noe gynekologisk når jeg var liten. Så nå lurer jeg på: 1. Når bør man begynne å gå dit? I hvilken alder? 2. Hva gjør de på en helt vanlig undersøkelse/første gangen? 3. Er det noe som er vondt? 4. Er det f.eks. vondt å ha sex samme dag? Eller tisse? Eller sitte? Eller gå? På vanlige undersøkelser tenker jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finekaroline Skrevet 15. desember 2011 #2 Del Skrevet 15. desember 2011 1. Har hørt noe om at man burde dra på gynekologisk undersøkelse etter man har hatt veldig regelmessig sex i ett år. Aner ikke om det stemmer. 2. Jeg tipper at gynekologen undersøker litt, og sjekker om alt er i orden. Tar noen tester fra skjeden, kanskje? 3. Hvis du slapper av, nei. Det kan være ubehagelig om du spenner alle musklene, men om du slapper helt av skal det nok gå bra. 4. Instrumentene som brukes er som regel ikke på størrelse med en erigert hestepenis, så jeg tror det skal gå bra! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 15. desember 2011 #3 Del Skrevet 15. desember 2011 Jeg er bare 18 da, og ingen andre jeg kjenner går til gynekolog... Men jeg har jo hatt regelmessig sex i 4 år...? :s Det har mange andre jeg kjenner også.... Trodde det var heller sånn litt over 2o som var vanlig.. Legen har ikke nevnt noe om det? Kan jeg forvente det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Del Skrevet 15. desember 2011 1. Har hørt noe om at man burde dra på gynekologisk undersøkelse etter man har hatt veldig regelmessig sex i ett år. Aner ikke om det stemmer. 2. Jeg tipper at gynekologen undersøker litt, og sjekker om alt er i orden. Tar noen tester fra skjeden, kanskje? 3. Hvis du slapper av, nei. Det kan være ubehagelig om du spenner alle musklene, men om du slapper helt av skal det nok gå bra. 4. Instrumentene som brukes er som regel ikke på størrelse med en erigert hestepenis, så jeg tror det skal gå bra! Lykke til! Er de så store??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 15. desember 2011 #5 Del Skrevet 15. desember 2011 Hun skrev ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #6 Del Skrevet 15. desember 2011 1. Det sies man bør ta en sjekk hver gang man bytter sexualpartner, når man har mistanke om at noe er galt, eller er 25 og aldri har vært der før (Pga celleprøver) 2. De tar celleprøve, og sjekker at alt står bra til. Ikke alle sjekker for kjønnssykdommer med mindre du ber eksplisitt om det. De sjekker livmor og eggstokker. Det foregår omtrent sånn her: Dere prater, du kler av deg og setter deg i stolen, og legen setter inn spekulum, også ser h*n om alt ser bra ut, tar en bakterieprøve eller fler med en q-tipslignende sak, og tar celleprøven. Noen bruker en dildolignende sak for å se på livmor og eggstokker, andre bruker en finger inn i skjeden og kjenner utenpå magen. 3. Om det gjør vondt eller ikke spørs veldig på legen som utfører undersøkelsen. Mange synes mannlige gynekologer er mye mer forsiktige enn kvinnelige. Det som kan gjøre litt vondt er når de tar celleprøven, men det går fort over. 4. Du merker ikke at du har vært hos gynekologen etter at du har kledd på deg igjen (og evt fått tatt en dusj avhengig av hvor mye glidekrem de har brukt.) Du kan fint ha sex samme kvelden om du ønsker det... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Del Skrevet 15. desember 2011 er bare litt ubehagelig å være hos gynekolog. absolutt ikke vondt. ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå