Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg vet at ingen kan svare meg på dette og at eggløsningstester osv. er eneste sikre svar. Uansett så spør jeg om noen kan prøve å anta noe.

Jeg hadde første dag i forrige mensen en lørdag. Lørdagen 2 uker senere var dermed ANTATT eggløsningsdag (da jeg ikke har vært så lenge uten prevensjon og derfor ikke vet om jeg er helt i syklus).

Lørdagen (på ettermiddag/ tidlig kveld) fikk jeg litt eggløsningssmerter (antar det var EL-smerter, det var type vanlige mensensmerter, slik jeg også hadde FØR jeg begynte med prevensjon). Smertene var verre på søndag, men ga seg til slutt på søndagskvelden, og var helt over da jeg gikk å la meg på søndagskveld.

Når kan man da anta at jeg hadde eggløsning? Jeg aner jo ikke om jeg har smerter FØR, UNDER eller ETTER eggløsning.

Hadde forøvrig sex torsdag, fredag morgen (uten at han ble ferdig), og 2 ganger på søndag (ettermiddag og kveld). Han var bortreist fredag -søndag dermed måtte det bli sånn. Kan dette eventuelt se lovende ut eller har vi bommet totalt?

Testet forøvrig med eggløsningstest mandagen og den var helt blendahvit og dermed kjempenegativ. (Har ikke testet etter eggløsning før dette.)

Håper noen gidder å ta seg tid til å lese og hjelpe meg å tolke, evt. si meg hva som kan være forskjellen på smerter i forbindelse med eggløsning dersom de er før, under eller etter.....

TUSEN TAKK.

Mvh meg som prøver å regne DPO.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du hadde mensen har egentlig ingenting å si, eggløsning skjer 11-17 dager før neste mens, i snitt 14 dager før. Så du kan regne deg tilbake 14 dager fra neste ventede mens. Ikke en gang eggløsningstester er sikre for å fastslå tidspunktet da LH utviklingen varierer mye fra kvinne til kvinne. Det eneste sikre er temping.

EL smerter varierer også mye fra kvinne til kvinne, noen har smerter før og andre etter.

Det som er greit å vite er at sædceller lever i ca 5 dager, egget lever i ca et døgn. Dine fruktbare dager er derfor fire dager før eggløsningsdagen og eggløsningsdagen. Traff dere en av disse dagene er din sjangs for graviditet denne syklusen 25%.

Skrevet

Tusen takk for svar, Athene :-)

Jeg antar at det foregikk "noe" iallefall da jeg hadde kraftige EL/mensen smerter... Men tiden vil vise! Er ikke lett å være tolmodig mellom EL og IKM ihvertfall :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...