Gå til innhold

Hvilke fordommer er du klar over at du har selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Nå får jeg vel så hatten passer...)

Inspirert av tråden om hvilke fordommer en har opplevd, begynte jeg å reflektere litt over emnet.

Vi har vel alle våre fordommer, små eller store. Men det er kanskje lettere å påpeke andres fordommer enn å se sine egne?

Sambo parkerte en av mine fordommer sist helg. Vi var på besøk hos en kamerat av sambo. Han er singel, lavtlønnet, midt i 30-årene og stikker seg ikke merkbart ut på noen måte.

Jeg ble lettere sjokkert over hvor stilig han hadde innredet leiligheten med sans for detaljer osv.

Hadde aldri gjettet at det var verket til (d)en(ne) mann(en)..... :oops:

Er du klar over noen av dine egne fordommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får vel så hatten passer jeg også nå, men jeg har fordommer mot overkristne mennesker som vil forkynne det kristne budskap for meg, og "overbevise" meg om at kristendommen er en fantastisk ting! Jeg har også fordommer mot de som stiller opp på vekkelsesmøter, og med hendene i været roper "Jesus Jesus" mens de gråter noen tårer over hvor sterkt det er!

Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg har fordommer mot mennesker (det være seg menn eller kvinner) som løper rundt og får 3-4 barn med like mange forskjellige partnere.

Har forståelse for at alle gjerne vil finne den store kjærligheten, men kan ikke forstå hvorfor de må produsere barn for å bevise det...!

Og så har jeg fordommer mot sektmedlemmer. Synd, men sant.

Skrevet

Jeg har fordommer mot.. nazister.. og overreligiøse folk.. og feminine menn.. (ikke homser altså.. men FEMININE menn)

Skrevet

Jeg har fordommer mot mennesker som har møtt lite motgang i livet, alltid gjort som de har blitt fortalt, blitt hjulpet fram gjennom livet uten å oppnå noen form for selvinnsikt eller kritisk sans. Nå går de rundt og tror at alt kan kjøpes og at amerikanere er de kuleste i verden!!!!

Dette er min størst fordom, men jeg har sikkert flere som er like dumme. Litt greiere når man ihvertfall er klar over det selv...

Skrevet
Jeg har fordommer mot mennesker (det være seg menn eller kvinner) som løper rundt og får 3-4 barn med like mange forskjellige partnere.

Jeg også.

Skrevet

Jeg har fordommer mot de menneskegruppene jeg vet for lite om.

Jeg hadde nok fordommer mot homofile tidligere, før jeg ble kjent med en f.eks.

Jeg kan egentlig ikke komme på at jeg har noen fordommer. Kanskje LITT fordommer mot de som er født og oppvokst på beste vestkant og som ser overfladiske ut. Men jeg kjenner jo en del helt greie folk som egentlig passer inn i denne gruppen.

Skrevet
Jeg får vel så hatten passer jeg også nå' date= men jeg har fordommer mot overkristne mennesker som vil forkynne det kristne budskap for meg, og "overbevise" meg om at kristendommen er en fantastisk ting! Jeg har også fordommer mot de som stiller opp på vekkelsesmøter, og med hendene i været roper "Jesus Jesus" mens de gråter noen tårer over hvor sterkt det er!

Da er vi to

Skrevet
Jeg har fordommer mot de menneskegruppene jeg vet for lite om.

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...