Gå til innhold

Treningsenter, HERE I COME!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å gå någenlunde lei av å gå turer i marka, har lyst å TRENE SKIKKELIG! Få flat mage og være på TOPP i formen! Men så har jeg aldri trent på et treningssenter før, i hele mitt liv. Så tenker jeg.. ja, hva gjør man når man trør inn der? Hopper man bare rett på tredemølla? Strekker ut før man begynner? Føler meg ganske tåpelig som lurer på sånt, men det er vel derfor slike forum er til, ikke sant? Hehe.. Noen som har lyst å fortelle? Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når du melder deg inn på et treningssenter får du også tilbud om treningsprogram fra treningsveileder. eller personlig trening, alt etter hvilket senter du blir medlem på. benytt deg av dette, så er du godt i gang:-) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes utallige slankekurer og treningsprogrammer som gir deg flat mage og perfekt kropp hvis du følger dem. Men for å beholde den formen over tid så er det egentlig bare en ting som teller, å ha ett aktivt liv. Trene mye, trene fast, spise sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytt deg av treningsveiledning, ofte veldig lurt. Da kan det være greit å ha tenkt litt gjennom egne mål først. Vil også anbefale deg å få opplæring i frivektsavdelinga, mange jenter frykter den, men slik jeg ser det kommer man nye lengre med den treningen enn å rundt på ulike apparater.

Sjekk ut hva senteret tilbyr. Kanskje du finner noen gruppetimer som passer deg? De største kjedene har mye forskjellig, dansetimer, tøffere kondisjonstimer, yoga/pilates, spinning, styrketimer osv. I tillegg finnes det masse ulike kondisjonsapparater, så det er lett å finne noe man liker (synes i alle fall jeg).

For å svare på spørsmålet ditt, så gjør du egentlig det du vil (stort sett) når du skal trene. Om du skal på tredemølla er det bare å gå på den. Ikke så mange som varmer opp med noe annet først, de fleste tar oppvarmingen på tredemøllen, hvor de går i noen minutter før de begynner å jogge f.eks.

Lykke til med å nå toppformen! :) Husk at riktig kosthold gjør over halve jobben for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...