AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Fellow Americans -- let's stick togehter! Hehe, neida. Men lurer på om det er noen her som bor eller tidligere har bodd i USA. Hvor bor/bodde dere? Og hva lever dere av der borte? Vil gjerne høre deres erfaringer, om dere trives, ting dere savner, misliker, og hvorfor dere vil bo der. Har selv i flere år planlagt å returnere. Men jeg har liksom ikke noe der borte å gjøre, på jobb fronten. Jeg var utvekslingsstudent da jeg var 16, og har alltid ønsket å flytte tilbake en dag, for noen år eller for en lang periode, kanskje for alltid. Jeg bodde i midtvesten, og kunne vel egentlig ikke tenke meg å flytte tilbake dit, men det er koselig å besøke venner der. Jeg har mye familie i Tennessee og nord i Alabama, men ønsker ikke å bo der heller, men det er selvsagt fint å ha familie der. Føler meg mer som en amerikaner enn nordmann, men det er jo helt klart ting jeg ikke liker der borte også. Mislikte at det var konservativt i midtvesten, og så var det ekstremt mye usunn mat, måtte virkelig en innsats til for å holde meg sunn og i form. Flere som har lagt på seg etter de flyttet dit? Håper det er noen som bor der og vil svare
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Jeg bodde i Wisconsin og jobbet som au-pair et år Var veldig trivelig! Kunne godt bodd i USA igjen. Savner det store utvalget, samt at det er ganske rimelig å spise ute. La nok på meg en 5 kg.
Brukernavn Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Jeg bodde et år i USA som utvekslingsstudent, og ELSKET det. Skulle GJERNE bodd i USA, men når man har en mann som sverger til Norge blir det jo ikke sånn, da...
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Wisconsin høres veldig koselig ut Har inntrykk av at mange som har bodd i USA som utv. student eller au pair gjerne kunne tenke seg å reise tilbake for en periode. Man blir liksom ikke "mett" på 9 mnd. Det er jo så mye å se Hvilken stat var det du bodde i Brukernavn? Og hvis dere fikk flytte tilbake, hvilken stat/by ville dere valgt? Jeg sliter også med en samboer som ikke kunne tenke seg å flytte ut av Norge, desverre, men jeg håper jeg gjør det alikevel i løpet av noen år. Kanskje han ombestemmer seg
Gjest Regza Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Flytter til USA neste år, men skal da til søsrstatene og bo med rednecks.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Det kan jo bli interessant Regza, skal du være utvekslingsstudent? Hvilken stat skal du flytte til? Har selv vært en del i sørstatene. Er det virkelig ikke flere som bor i USA her? Hadde intrykk av, i andre tråder, at det er en del her som bor/har bodd der. Kom igjen folkens! Hvor kunne dere tenke dere å flytte dere som har svart? Selv kunne jeg gjerne bodd i California eller på Hawaii (men det hadde vel de fleste takket ja til ) Ellers kunne jeg gjerne bodd i New Orleans også.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 Jeg bodde i Texas da jeg var ung, pga at pappa jobbet der en stund. Hele familien dro ned dit, og jeg gikk på jr. High school. Det var kjempespennende å bo i en stat som er så forskjellig fra Norge, både klimamessig og på de fleste andre områder. Vi reiste mye rundt i feriene, stort sett i sørstatene. Kunne godt tenke meg å dra tilbake for en stund.
Gjest Rastl0s Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Har bodd 1 år i pennsylvania som student og det er det beste året jeg har hatt i hele mitt liv. Jeg var veldig heldig med familien men jeg la jo opp til mye av fritiden min selv. Jeg drev med hockey, amerikansk fotball og MMA. Jeg gikk opp 2-5 kg, men det tror jeg var muskelmasse for det meste. Er mulig jeg flytter tilbake i framtiden en eller annen gang avhengig av hvordan det kommer til å gå framover her i Norge. Men skal uansett tilbake på besøk snart. Ser liksom ikke hva som er så spennende med Norge? USA har alt. Om man har en grei jobb så lever man livet rett og slett. Skal sies at jeg bodde hos en styrtrik familie, men er det jeg sier. Har du penger, har du alt. I usa...
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #9 Skrevet 18. desember 2011 Har bodd 1 år i pennsylvania som student og det er det beste året jeg har hatt i hele mitt liv. Jeg var veldig heldig med familien men jeg la jo opp til mye av fritiden min selv. Jeg drev med hockey, amerikansk fotball og MMA. Jeg gikk opp 2-5 kg, men det tror jeg var muskelmasse for det meste. Er mulig jeg flytter tilbake i framtiden en eller annen gang avhengig av hvordan det kommer til å gå framover her i Norge. Men skal uansett tilbake på besøk snart. Ser liksom ikke hva som er så spennende med Norge? USA har alt. Om man har en grei jobb så lever man livet rett og slett. Skal sies at jeg bodde hos en styrtrik familie, men er det jeg sier. Har du penger, har du alt. I usa... Sant, men å være fattig i USA er noe jeg ikke vil oppleve. Familien jeg bodde hos var helt middels, og de hadde det fint Koselig hus og fine biler. Det er flere jeg kjenner, som hadde mindre penger og mye penger, men de fleste hadde fine (og mange) biler. Jeg ser heller ikke helt hva jeg går glipp av ved å holde meg her i Norge, men så er det ikke bare å sette seg på flyet å dra over dit heller.
Gjest ms_kwang Skrevet 18. desember 2011 #10 Skrevet 18. desember 2011 bodde i USA i nesten 1 år, jobbet i disney world, orlando, konge, topp, mye jobb, men helt greit, maten herlig, savner varmen, billig mat, øl, og alt mulig annet x) Jeg spiste mye JUNK der nede, gikk ned 3 KG
Gjest Rastl0s Skrevet 18. desember 2011 #11 Skrevet 18. desember 2011 Sant, men å være fattig i USA er noe jeg ikke vil oppleve. Familien jeg bodde hos var helt middels, og de hadde det fint Koselig hus og fine biler. Det er flere jeg kjenner, som hadde mindre penger og mye penger, men de fleste hadde fine (og mange) biler. Jeg ser heller ikke helt hva jeg går glipp av ved å holde meg her i Norge, men så er det ikke bare å sette seg på flyet å dra over dit heller. Nei fysj.. Var hos en del kamerater som ikke hadde så mye penger. Jeg synes det var ekkelt å gå på gulvene, og spesielt ekkelt å spise der eller være i nærheten av kjøkken og bad. Fattig-hjemmene er utrolig fæle Eller... Ikke fattig, men de "mindre pene" hjemmene da Bil i USA er heftig billig, det er nok derfor Vertsfaren min hadde BLANT ANNET ferrari og corvette liksom Men som sagt så var de rike da.. Men 5 dollar for 4 liter er ikke akkurat mye! Billig å kjøre der... Nei det er litt vanskelig... Man må vite hva man skal drive med liksom, og det er sikkert vanskelig å bare etablere seg der!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #12 Skrevet 19. desember 2011 En til her! Jeg bor i en by på østkysten. Jeg har bodd her i snart syv år og jobber i en internasjonal organisasjon. Jeg kom for å ta masteren min og ble igjen etter det for å jobbe. Trives veldig godt her, selv om jeg kanskje har en livsstil som ikke regnes som typisk/stereotypisk amerikansk: jeg bor i en by med god kollektivtrafikk, jeg har ikke bil (liker ikke biler og liker ikke hvordan mange steder i USA er helt håpløse uten bil!), jeg sykler overalt og selv om jeg har mange amerikanske venner vil jeg si at flertallet av vennene mine er fra resten av verden. Og jeg har ikke lagt på meg noe voldsomt mens jeg har bodd her, selv om jeg har lagt på meg litt det siste året, men det tror jeg har med andre ting enn maten å gjøre (byttet avdeling på jobben med mer stress, mindre tid til trening, osv.) Av ting jeg ikke liker har jeg jo nevnt bilene og avhengigheten av bil, og jeg synes også politikken her er slitsom! Jeg blir helt deppa av folk som Newt Gingrich! En annen ting som jeg ikke liker er hvordan så mange hus har såkalt forced air heating, hvor varm luft pumpes ut i huset. Det er dårlig oppvarming, det bråker, lufta blir veldig tørr, og det irriterer meg veldig! Nå bor jeg heldigvis i en gammel bygård med radiatorer og nå fryser jeg ikke lenger om vinteren! (Dette virker jo som en tåpelig ting å klage på men i Norge har vi jo veldig gode oppvarmingssystemer!) Det er jo masse jeg liker også, da. Jeg trives med å bo i en stor by hvor man er mer anonym, masse internasjonale restauranter, gode kulturtilbud, folk fra hele verden, osv. Jeg merker at etter å ha bodd ute så lenge så er det ofte jeg ikke har så mye til felles med folk som nettopp har kommet, som er veldig opptatt av billig alkohol eller at de savner dundersalt, liksom. Jeg synes både Norge og USA er bra og kan se positive og negative ting begge steder. En ting hvor Norge er lysår foran USA er jo familiepolitikk, og hvis jeg skulle bli gravid ville det bli veldig vanskelig å fortsette i den jobben jeg har nå. I Norge ville jeg ikke sluttet i jobben hvis jeg fikk barn men i min bransje her borte er det ganske vanlig. Og det synes jeg er trist. 2
elvital Skrevet 26. desember 2011 #13 Skrevet 26. desember 2011 Jeg bodde 13mnd like ved Boston. Jobbet som au pair. Liker det amerikanske livet, sånn egentlig, så hadde ikke gjort meg noe å bo der. Lurer på å studere osv der. (må bare finne ut hva jeg vil studere og om det er verdt å starte livet der borte for alltid). Maten og sånn liker jeg ikke så godt der, at det er mye usunt. Men det er jo der som her litt hva du gjør det til (skal sies at jeg fikk kjærste der borte også da, som bor der)
Gjest SemperFi Skrevet 26. desember 2011 #14 Skrevet 26. desember 2011 Har familie i Missouri, tilbragt en del tid der nede. Kunne gjerne tenkt å bodd i USA noen år, få litt internasjonal erfaring på CV'n.
Aranciata Skrevet 26. desember 2011 #15 Skrevet 26. desember 2011 Jeg bodde 13mnd like ved Boston. Jobbet som au pair. Liker det amerikanske livet, sånn egentlig, så hadde ikke gjort meg noe å bo der. Lurer på å studere osv der. (må bare finne ut hva jeg vil studere og om det er verdt å starte livet der borte for alltid). Maten og sånn liker jeg ikke så godt der, at det er mye usunt. Men det er jo der som her litt hva du gjør det til (skal sies at jeg fikk kjæreste der borte også da, som bor der) Tror det kan vaere veldig lurt å studere der for å se hvordan du liker deg over en lengre periode, og da kan du jo finne ut om du vil tilbake til Norge etter studiene er over eller om du vil jobbe der litt etterpå.
elvital Skrevet 26. desember 2011 #16 Skrevet 26. desember 2011 Tror det kan vaere veldig lurt å studere der for å se hvordan du liker deg over en lengre periode, og da kan du jo finne ut om du vil tilbake til Norge etter studiene er over eller om du vil jobbe der litt etterpå. Det er sant. Får se Må først finne ut hva jeg vil studere
Gjest Solstråla88 Skrevet 29. desember 2011 #17 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har bodd i Orlando Florida i 3 mnder og det holdt! Jobbet for Disney, så kan ha noe med det og gjøre. Trivdes ikke i det heletatt. Men vil gjærne tilbake som turist da.
Gjest ms_kwang Skrevet 12. januar 2012 #18 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har bodd i Orlando Florida i 3 mnder og det holdt! Jobbet for Disney, så kan ha noe med det og gjøre. Trivdes ikke i det heletatt. Men vil gjærne tilbake som turist da. ja, jobben var jo egentlig no drit da >.> Men florida er jo herlig, om du fikk sett noe av landet mens du var der Jeg var 1 gang på flicka & happy monday, nei takk, ikke min greie Når var du? Hmm, jeg tror jeg har ett hat/elsk forhold til USA jeg, jeg savner landet, men på en måte kan jeg aldri tenke meg å dra tilbake!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå