AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 har en kompis som jeg liker veldig godt. og vet det er gjensidig. har kjent ham et par år, men de siste to årene har vi bare truffet hverandre innimellom, typisk på fest eller byen. jeg mener han kan få hvem som helst, noe han selv benekter. ironisk nok sier han det samme om meg. føler jeg kan snakke med ham om alt mellom himmel og jord, vi har samme humor og interesser. jeg trives kjempe godt sammen med ham. nå er vi begge single, og har snakket en del om hva vi leter etter i en evt ny partner. jeg har vært litt tilbakeholden mtp dette, da jeg har vært usikker på hva jeg ser etter. forrige gang vi var ute sammen, spurte han meg hvordan jeg hadde reagert dersom vi ikke kjente hverandre og han sjekket meg opp på byen. om jeg hadde blitt med ham hjem. jeg svarte at jeg sikkert hadde vært fristet til å si ja, men at jeg heller hadde villet bli bedre kjent med ham. et svar han var ganske godt fornøyd med:-) vi spøkte litt om hva som hadde skjedd dersom vi hadde endt opp sammen, men her var det vel jeg som satte ned foten og sa at jeg ikke ville gjøre noe for å risikere vennskapet. men i det siste har jeg tenkt mye på dette. vi har god kjemi, begge er single, jeg er sikker på at han er god i senga. så hvorfor ikke? hvorfor ikke go for it? jeg trenger å slå meg litt løs, og ikke alltid være så fornuftig. så hvorfor ikke velge ham framfor en fremmed? noen som har noen innspill, eller erfaringer?:-)
Gjest "gjest" Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Det er jævla smart faktisk, hvis man er enige. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Dersom man er enig og du vet hva du går inn på og ikke får følelser så er det en helt grei ting. Jeg startet i den andre enden og traff en fantastisk fyr, god sex og god dialog utenom. En person jeg bryr meg om ,men vi vet begge at det her har ingen framtid av ulike årsaker. Ingen av oss har utviklet følelserselv om den her personen betyr noe for meg sånn menneskelig sett.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Dersom man er enig og du vet hva du går inn på og ikke får følelser så er det en helt grei ting. Jeg startet i den andre enden og traff en fantastisk fyr, god sex og god dialog utenom. En person jeg bryr meg om ,men vi vet begge at det her har ingen framtid av ulike årsaker. Ingen av oss har utviklet følelserselv om den her personen betyr noe for meg sånn menneskelig sett. han her er fantastisk, og jeg liker han veldig godt. men jeg vet også at vi ikke har en framtid sammen, bla fordi han mest sannsynlig trives best som singel. men jeg stusser likevel over at han iblant omtaler meg som "drømmedama". jeg ler det jo bare bort, fordi jeg forstår ikke hvordan han kan mene noe slikt. eller om han mener det. uansett, jeg er helt innforstått med at vi ikke kommer til å bli kjærester, det er helt greit. det jeg lurer på er om jeg har grunn nok til å tro at han kan være interessert i et slikt "forhold" med meg. eller om jeg bør droppe å i det hele tatt ta det opp med ham. kan forresten tilføye at han har nevnt at han alltid har ahtt et godt øye til meg, men at han ikke har turt å prøve seg fordi han har ment at han ikke var god nok for meg. huff, nå blir jeg jo enda mer forvirret..hvordan skal jeg forholde meg til dette uten at det blir komplisert? tar gjerne imot råd fra det motsatte kjønn:-)
deareye Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 han her er fantastisk, og jeg liker han veldig godt. men jeg vet også at vi ikke har en framtid sammen, bla fordi han mest sannsynlig trives best som singel. men jeg stusser likevel over at han iblant omtaler meg som "drømmedama". jeg ler det jo bare bort, fordi jeg forstår ikke hvordan han kan mene noe slikt. eller om han mener det. uansett, jeg er helt innforstått med at vi ikke kommer til å bli kjærester, det er helt greit. "Friends with benefits" ? Skal du gå inn en relasjon som det du spør om i overskriften er første betingelse at du ikke har noen romantiske følelser for personen. Friend with benefits er friend with benefits. IKKE: han her er fantastisk, og jeg liker han veldig godt. men jeg vet også at vi ikke har en framtid sammen, bla fordi han mest sannsynlig trives best som singel. men jeg stusser likevel over at han iblant omtaler meg som "drømmedama"
ohlala Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 (endret) Dersom dere kan bli enige om et sånt forhold, så kjør på. Men ha klare regler slik at ingen blir såret. Red: det kan virke som om du kan utvikle følelser for ham? Vær forsiktig! Endret 14. desember 2011 av ohlala
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Dersom dere kan bli enige om et sånt forhold, så kjør på. Men ha klare regler slik at ingen blir såret. Red: det kan virke som om du kan utvikle følelser for ham? Vær forsiktig! vi er venner, så det sier seg jo selv at jeg har følelser for han. men ser poenget ditt likevel. jeg er ikke ute etter et forhold med ham, jeg vil jo bare ha det litt moro. er så lei av å alltid følge fornuften. på tide å leve litt! man er jo tross alt ung bare en gang, ikke sant? skal jeg hoppe i det, eller bare finne en annen?
ohlala Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 Er du villig til å risikere vennskapet? Vil du ha sex med ham? I så fall - kjør på!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Er du villig til å risikere vennskapet? Vil du ha sex med ham? I så fall - kjør på! ja, tror jeg. men dersom det blir mislykket, ser jeg heller for meg at vi kan le av det enn at vennskapet blir ødelagt. håper jeg;-)
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #10 Skrevet 15. desember 2011 Det er jævla smart faktisk, hvis man er enige. Helt enig! FF er veldig smart, så lenge man er enige. Man kan forbli singel med de fordeler det har, men samtidig ha en greit seksualliv uten å ty til ONS.
Sunchild Skrevet 15. desember 2011 #11 Skrevet 15. desember 2011 Sånn du beskriver ham så høres det ut som om han allerede har følelser for deg - og da er dette en garantert måte å ødelegge vennskapet på.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #12 Skrevet 15. desember 2011 Sånn du beskriver ham så høres det ut som om han allerede har følelser for deg - og da er dette en garantert måte å ødelegge vennskapet på. er en stund siden jeg har truffet han nå, så jeg vet ikke hva han tenker og mener om meg lenger. er vel egentlig mest redd for at han skal le av meg dersom jeg forteller ham hva jeg har lyst til å gjøre. han har alltid ment at jeg er ei skikkelig jente. men det betyr vel ikke at han ikke kan være interessert i å teste ut dette?
Knirke Skrevet 15. desember 2011 #13 Skrevet 15. desember 2011 Jeg synes det høres ut som rake vegen til en følelsesmessig smørje... Du liker ham veldig godt sier du, og jeg ville voktet meg vel for å bli forelsket i fyren. det er lett å lure seg selv til å tro at begge parter ikke ønsker et kjæresteforhold, men ofte faller den ene i gruva, og den andre trekker seg unna Jeg tror det er best å begynne i "den andre enden". Dvs ha sex først, bli venner etterpå. Da er den biten liksom "unnagjort" :gjeiper:
Amens Skrevet 15. desember 2011 #14 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har hatt en del slike relasjoner og jeg synes det har fungert ganske greit. Litt missforståelser og krangling har det vert, men alle mine "friends with benefits" er fremdeles på god talefot med. Henger ikke så med dem nå siden jeg er forlovet... Det er lurt å lage oen kjøreregler, og om du begynner å følelser for han, vil jeg anbefale at du sier ifra og trekker deg litt unna slik at du i mindre grad risikerer å bli såra. Jeg gjorde det i tilfeller og det fungrete ganske greit. Friends with benefits er utrolig greit når man er singel.
Isadora Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 Uff ..........ja man kan være heldig altså - men ikke jeg. Min beste venn fra barndommen og jeg snakket gjennom dette.....vi var jo betatt selvsagt og tenkte at vennskapet ble like bra etterpå. Forholdet varte lenge og vi hadde det supert.......MEN det ble litt rart også. Og følte meg aldri trygg siden jeg ikke er vant til å ha et sånt forhold. Nå er det over...........og vi ler ikke av det. Vi har det vel heller vondt begge to. Jeg har mistet min aller beste venn. Og det er vondt. Vi prøver å lappe sammen vennskapet.......fullt av pågangsmot for begge vil jo det. Men desverre så ser jeg jo nå at det aldri mer som før. Jeg angrer bittert! Har det kjempefint nå med kjæreste jeg er glad i og har det fantastisk med. Men den såre følelsen av å miste min beste venn er der likevel og vil være der lenge. Viktig at dere prater gjennom dette skikkelig - for å unngå at noen blir såret. Pass på at dere er enig om hvordan dere vil ha dette forholdet osv.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #16 Skrevet 17. desember 2011 TS her. takk for tips og råd! Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal ta sjansen, eller bare glemme det. Har selvsagt ikke lyst til å ofre et vennskap, men sannheten er jo at vi nesten ikke treffes lenger. Så hva er det å ødelegge? Han kan velge og vrake blant jenter, så jeg kjenner at det holder meg litt igjen. Føler kanskje at jeg ikke er spennende nok. Men plutselig treffer jeg ham ute, litt brisen, og da tør jeg kanskje ta mot til meg:-)
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 #17 Skrevet 17. desember 2011 TS her. takk for tips og råd! Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal ta sjansen, eller bare glemme det. Har selvsagt ikke lyst til å ofre et vennskap, men sannheten er jo at vi nesten ikke treffes lenger. Så hva er det å ødelegge? Han kan velge og vrake blant jenter, så jeg kjenner at det holder meg litt igjen. Føler kanskje at jeg ikke er spennende nok. Men plutselig treffer jeg ham ute, litt brisen, og da tør jeg kanskje ta mot til meg:-) Må bare si at jeg ikke fatter hva du finner så fristende med en slik horebukk?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #18 Skrevet 17. desember 2011 Må bare si at jeg ikke fatter hva du finner så fristende med en slik horebukk? Horebukk? Hva får deg til å tro det? At han kan velge og vrake i jenter betyr ikke at han utnytter det;-) Jeg vet med sikkerhet at han er en ordentlig fyr. Men han er redd for å binde seg. Ikke at det har noen betydning i dette tilfellet, jeg er ikke ute etter noe forhold. Jeg er bare nysgjerrig på om vi kan passe bra i senga
Steinar40 Skrevet 17. desember 2011 #19 Skrevet 17. desember 2011 (endret) Horebukk? Hva får deg til å tro det? At han kan velge og vrake i jenter betyr ikke at han utnytter det;-) Jeg vet med sikkerhet at han er en ordentlig fyr. Men han er redd for å binde seg. Ikke at det har noen betydning i dette tilfellet, jeg er ikke ute etter noe forhold. Jeg er bare nysgjerrig på om vi kan passe bra i senga Jaja, er du interessert i å dele ham med et ukjent antall andre kvinnfolk (og kjønnssykdommer) så er jo det ditt eget valg og ansvar. Heldigvis er ikke jeg noe kvinnfolk! Endret 17. desember 2011 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #20 Skrevet 17. desember 2011 Jaja, er du interessert i å dele ham med et ukjent antall andre kvinnfolk (og kjønnssykdommer) så er jo det ditt eget valg og ansvar. Heldigvis er ikke jeg noe kvinnfolk! har du hørt om kondom?;-) hva mente du med den siste kommentaren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå