AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Finnes det noen sammenheng mellom menstruasjonsmengder og sjansen for å bli gravid? Jeg har hatt kraftige blødninger ved hver eneste menstruasjon siden jeg var tenåring (nå er jeg 30+), og det pleide å ta en uke før mensen var over. Nå har jeg de siste par årene (omtrent samtidig som jeg har vært prøver uten hell) hatt svakere blødninger og mensen har kun vart i 3-4 dager. De siste 2-3 gangene jeg har hatt mensen nå så minner det om "gamle dager" med kraftige blødninger og varighet på en uke. Man klamrer seg jo til allslags halmstrå som kan gi håp, så jeg håper at kroppen har ligget litt i dvale de siste par årene og at den nå har våknet til liv igjen med økt sjanse for å bli gravid. Men hva sier dere andre da? Har dere hørt noe om sammenheng på dette området? Er det bare tull og dumme drømmer fra min side? Jeg er spesielt nysgjerrig på dem/dere som selv har opplevd variasjon i mensen over tid og som har klart å få barn. I hvilken "periode" ble dere gravide?
Athene Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Finnes det noen sammenheng mellom menstruasjonsmengder og sjansen for å bli gravid? Nei, det finnes ingen sammenheng. Det er naturlig å blø mindre og kortere når man blir eldre.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Nei, det finnes ingen sammenheng. Det er naturlig å blø mindre og kortere når man blir eldre. Men nå er jeg jo enda eldre og har begynt å blø mer igjen...? *Tviholder fast i halmstrået* TS
Athene Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Men nå er jeg jo enda eldre og har begynt å blø mer igjen...? *Tviholder fast i halmstrået* TS Da suplerer jeg mitt eget svar: Det er også naturlig at mengden blod varierer over tid. Ingenting er naturlig eller unaturlig. Og jeg lover (jeg har lest mye om temaet), menstruasjonsmengde har ingenting å si for hvor fruktbar man er.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Da suplerer jeg mitt eget svar: Det er også naturlig at mengden blod varierer over tid. Ingenting er naturlig eller unaturlig. Og jeg lover (jeg har lest mye om temaet), menstruasjonsmengde har ingenting å si for hvor fruktbar man er. Ah... Ok. Da slipper jeg taket i halmstrået. Men takk for at du tok deg tid til å svare!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Ah... Ok. Da slipper jeg taket i halmstrået. Men takk for at du tok deg tid til å svare! TS forresten.
Athene Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Ah... Ok. Da slipper jeg taket i halmstrået. Men takk for at du tok deg tid til å svare! Bare hyggelig, selv om det kanskje ikke var det svaret du håpet på Har vært gjennom den fasen selv, for tre års tid siden. Tolket alt, og leste alt på nett, og håpet at andre hadde opplevd det samme og blitt gravid. I bunn og grunn fører det bare til at man blir mer koko i prøveperioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå