AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Hei, Jeg har ei særdeles god venninne som jeg også har hatt små følelser for siden vi ble kjent. Vi har nå kjent hverandre godt i snart 4år og vi deler omtrent alt med hverandre. Jeg setter veldig stor pris på vennskapet vårt, men jeg er usikker på hvordan jeg skal klare å forholde meg til hun fremover hvis det ikke skulle skje noe. Saken er den at jeg har luftet for henne før at jeg er interessert i noe mer, men da gav hun etter litt om og men ett svar på at hun aldri ville få slike følelser for meg. Vi ble da enige om å fortsette med det vennskapet vi hadde, men det ble en periode uten at vi var så mye sammen. Timingen fra min side var kanskje ikke den beste heller, for det har vært mye trøbbel med hun og tidligere ekser samt en av de hun nylig avsluttet et forhold til. (forsøk #2) Etter det tok hun mer kontakt og vi har vært med hverandre relativt mye den siste perioden. Vi planlegger ofte hva vi skal gjøre en periode fremover i tiden og finner på mye rart sammen. Venner spør fra tid til annen om vi har noe på gang siden vi tilbringer så mye tid sammen og vi er så nære. Den siste perioden har jeg lagt merke til at hun retter blikket oftere mot meg og smiler mye mer også. Nå er ikke jeg den som hopper til konklusjoner med en gang, så har ikke prøvd eller sagt noe heller om at jeg har lagt merke til det. For alt jeg vet ligger det ikke noe bak, noe som det sannsynligvis ikke gjør. Dette ble en lang og rotete tekst egentlig, men det har seg sånn at hun tar ofte opp eksene sine og ettersom vi ble enige om å fortsette med vennskapet så hører jeg på og deler mine meninger om ditt og datt. Samtidig gjør det meg litt vondt ettersom jeg fortsatt er litt mer glad i hun enn jeg vil innrømme. Så mitt spørsmål blir vel egentlig: Bør jeg roe ned vennskapet og bare glemme det hele siden hun sa hun aldri ville kunne ha slike følelser for meg, eller fortsette og kanskje hinte litt mer igjen ? Input blir tatt godt imot, positivt og negativt.
ohlala Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Ta det opp med henne igjen og forklar det som det er
Gjest SemperFi Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Ta det opp med henne igjen og forklar det som det er I support ^
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Jeg har en sånn venn som deg. Det er litt vanskelig, for jeg liker han egentlig kjempegodt, og kunne sett for meg at det kanskje kunne blitt noe. Vi har veldig mange ting til felles og trives i hverandres selskap. Men det er et stort men; Han har noen fæle holdninger (på et spesielt område) som jeg bare ikke kan fordra! Det irriterer meg så mye, allerede nå, at jeg vet med meg selv at dette er ikke noe jeg klarer å akseptere og leve med. Jeg har ikke sagt det direkte til han, og holder oss like greit unna dette temaet, eller dvs. jeg tar det ikke opp, og prøver å la være å si noe når han kommer med utsagn om det. Han bør egentlig ha forstått, utfra mine utsagn om temaet, at vi har totalt forskjellig mening om dette, men allikevel kommer han med teite påstander uten å sjekke fakta. Det er egentlig veldig kjipt, for jeg liker han godt ellers. Vi har veldig mange felles interesser, holdninger og verdier, bare ikke på det området. Kan det være noe slikt som gjør at hun reserverer seg mot å "ta steget"?
Gjest Jim Jones Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Si det som det er, og ta konsekvensene av dette som en mann.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 hei, TS her igjen. jeg har tatt det litt rolig den siste perioden for å se ann situasjonen litt lengre før jeg eventuelt sier noe. Det jeg imidlertidig har funnet ut er at det er nok bare jeg som overanalyserer ting. Senest for noen minutter siden hadde vi en prat om alt og ingenting og da tok hun opp ting som følelser og mannfolk generelt. Jeg vet hun kun har hatt følelser for to menn tidligere. Jeg vet også at hun kan få de hun vil, så jeg tar heller og feiger ut. vennskapet betyr jo mye for meg, så jeg får ta og være litt mindre med hun en periode før det er for sent. :-) takk for innspill og tips så langt!
Steinar40 Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 hei, TS her igjen. jeg har tatt det litt rolig den siste perioden for å se ann situasjonen litt lengre før jeg eventuelt sier noe. Det jeg imidlertidig har funnet ut er at det er nok bare jeg som overanalyserer ting. Senest for noen minutter siden hadde vi en prat om alt og ingenting og da tok hun opp ting som følelser og mannfolk generelt. Jeg vet hun kun har hatt følelser for to menn tidligere. Jeg vet også at hun kan få de hun vil, så jeg tar heller og feiger ut. vennskapet betyr jo mye for meg, så jeg får ta og være litt mindre med hun en periode før det er for sent. :-) takk for innspill og tips så langt! Liker du å plage deg selv? Være venner med ei jente du kunne tenke deg? Sinnssvakt.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Liker du å plage deg selv? Være venner med ei jente du kunne tenke deg? Sinnssvakt. Pining vil jeg ikke kalle det. At jeg er interessert i hun nå kan jeg forandre selv uten at det plager meg. Kall det sinnsvakt hvis du vil, det funker for meg uten at jeg får noe form for følelsesmessig smerte av det. mvh. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå