Gjest Villanda Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 500kr for en kattebørste tenkte jeg, dette er helt latterlig... hvem bruker 500kr på en børste? Men jeg lot meg friste da dyrebutikkdamen sa at de hadde spesialgaranti om at jeg kunne få levere den tilbake om jeg ikke var fornøyd å få pengene tilbake (og det gjald i tre år!), så sikkre var de på at jeg ville elske den... Så ja, jeg har brukt 500kr på en kattebørste! Samboeren min trodde jeg hadde tilta fullstendig, jeg også Men herregud for en forskjell! Tror jeg har fjernet et halvt kilo katt i pels... Er det noen som har noen erfaringer med den, noe jeg må passe spesielt på eller lignende? har blitt redd for at jeg skal børste "for mye", og ta bort for mye pels.. :gjeiper: Den fungerer foresten utmerket på den ekstremt innhårede stoffsofaen vår... Måtte prøve 1
Gjest Bobler Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Bruker den både på hund og katt, og elsker den. Sverger til den. MEN det er ikke en børste-børste. Ikke noe man bruker hver dag, eller for å forhindre floker. Men om sommeren bruker jeg den litt flittig, er litt mer forsiktig om vinteren. Pass på å ikke bruk den om dyret har floker, og ikke bruk den for ofte I røyteperioder kan du bruke den mye, men ellers så begrense det litt. Jeg går over mine en gang i uken nå. Jeg syntes den er verdt hver eneste krone! (jeg brukte 650 for min str )
CathFoto Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Kjøpte den på Ebay for 20 dollar, og kattene her digger den ikke-skuff!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Jeg kjøpte min på dealextreme og er veldig fornøyd
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Jeg ELSKER den! bruker den jevnlig på vår langhårede pus, og i de aller verste røyteperiodene på den korthårede. Den er også gull når det gjelder å rydde opp i tova floker hos den langhårede. Endrer "vinkelen" på børsten og tar det veldig, veldig forsiktig så løser/løsner faktisk de fleste floker. Helt utrolig! 1
Athene Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Jeg er veldig fornøyd, den er verdt hver krone. Men vær forsiktig om vinteren - børsten fjerner underpelsen, som kattene trenger for å være varme. Jeg bruker den kun i røyteperioder og om sommeren.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Kjøpte den på Ebay for 20 dollar, og kattene her digger den ikke-skuff! Min Hund er heller ikke spes. begeistret, men den er utrolig effektiv. NB: Husk å sett på plass den plastbeskytteren på plass når den ikke er i bruk. Hilsen hun som snublet i sin og måtte ta taxi til legevakten og sy tre sting under tåa. 2
HumHum Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 (endret) Jeg elsker den!!! Verdt hver kr. Har kjøpt den minste modellen og bruker den til kaninene som røyter voldsomt 2 ganger i året. Endret 15. desember 2011 av HumHum
Roo Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Jeg også elsker den! Synes ikke den er så dyr iom at man har den i årevis, god kvalitet. Vi bruker den på korthåret hund og den fjerner ca 90 % av det som skal av. Veldig deilig å ha en hund som ikke drysser lengre. I tillegg synes han det er kjempedeilig å bli gredd med denne. Tommel opp for furminator
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #10 Skrevet 15. desember 2011 Jeg digger den dingsen! Min hund er en polarhund som røyter enorme mengder underull to ganger i året, og ellers slipper litt pels av og til. I røyteperiodene er den helt suveren.
finkel Skrevet 15. desember 2011 #11 Skrevet 15. desember 2011 (endret) Vi har en til kattene våre, og de elsker den! Kjøpte den på ebay til en billigere penge. Ser godt at den fjerner alt av løshår som ellers ville ha havnet overalt - noe som gjør min allergiske samboer fornøyd. Endret 15. desember 2011 av finkel
Sugerøret Skrevet 15. desember 2011 #12 Skrevet 15. desember 2011 (endret) Nå har jeg ikke katt men hund ,men har furminator Mitt syn er tjaaa.Har leonberger (laaaang pels) og furminator tar kortpelsen på ryggen ok,de lange = blir kuttet og pelsstrukturen ødelagt. Så nja ikke særlig godt kjøp her nei Endret 15. desember 2011 av Kårky
Brukernavn Skrevet 15. desember 2011 #13 Skrevet 15. desember 2011 Furminator Kjøpte den på Ebay for 20 dollar, og kattene her digger den ikke-skuff! Kan den være uekte? (Den er vel uansett ikke laget for at kattene/hundene skal kose seg, men for å minske røyting) 1
CathFoto Skrevet 15. desember 2011 #14 Skrevet 15. desember 2011 Nei, den er ekte. Børsting er også mye Kos her i huset, så det er lettere å børste de når de liker det.
EliseK Skrevet 15. desember 2011 #15 Skrevet 15. desember 2011 (endret) Mitt syn er tjaaa.Har leonberger (laaaang pels) og furminator tar kortpelsen på ryggen ok,de lange = blir kuttet og pelsstrukturen ødelagt. Hørt det samme om hunder med lang, småstiv pels slik som leonbergeren. Type border collie osv. Tydelig at det ikke fungerer på denne typen pels. Endret 15. desember 2011 av EliseK
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #17 Skrevet 18. desember 2011 Hørt det samme om hunder med lang, småstiv pels slik som leonbergeren. Type border collie osv. Tydelig at det ikke fungerer på denne typen pels. Jeg har BC og den fungerer ypperlig!
Gjest Cupcakes Skrevet 18. desember 2011 #18 Skrevet 18. desember 2011 vi har furminator til katten, og det er kjempe praktisk på henne, får bort mye løs pels. men på hunden vår som er lapphund bruker vi vanlig kam og børste. oppdretteren vår prøvcde furminator på sine lapphunder, men var ikke fornøyd, syntes den tok for mye, så vi har ikke turt å bruke den på vår.
Gjest Iah Skrevet 19. desember 2011 #19 Skrevet 19. desember 2011 Tråden er ryddet for innlegg om kjøp/salg. Iah, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå