Gjest prestekrage Skrevet 18. desember 2003 #1 Skrevet 18. desember 2003 Kan ikke annet enn å reagere litt jeg Tror neppe jeg ville hatt med min baby på 8 mnd på dette fordi; 1) Konserter har et visst lydnivå (julekonsert eller ikke, lyden blir ganske høy) 2) de ankom stedet 1930, da begynte konserten sikkert ikke før 2000. Og varte i 2 timer...... hallo? er det bare meg eller er det flere som reagerer på dette? ( det er jo ikke første gangen heller)
Babyface Skrevet 18. desember 2003 #2 Skrevet 18. desember 2003 Tulla mi på 9 1/2 mnd legger seg tidligst kl 21, så jeg tipper Märtha og Ari har tatt en avgjørelse på at det er forsvarlig ut fra Maud Angelikas døgnrytme. Og om hun er trøtt er de vel ingen som bryr seg med om hun sovner på pappas arm heller. Tipper dette er et engangstilfelle også, så jeg synes ikke det gjør noe. Lydnivået er en annen sak. Men tror du ikke Märtha har vurdert dette på forhånd?
Gjest Pjusk Skrevet 18. desember 2003 #3 Skrevet 18. desember 2003 Nei, jeg reagerer ikke på dette. Gidder rett og sett ikke..... Tror det barnet har det veldig bra, og om det en sjelden gang er med fordi moren holder konsert, så er vel det greit? Jeg hadde aldri tatt med hverken en baby eller et lite barn på en konsert, med mindre det hadde vært en spesiell anledning. Og det at jeg som mor hadde holdt konsert, er f.eks. en spesiell anledning. Nå skjønner sikkert ikke babyen noe av denne konserten og det kommer sikkert til å være slitsomt å ha barnet med (må jo være stille!), men jeg lar meg ikke provosere.
Arwen Skrevet 18. desember 2003 #4 Skrevet 18. desember 2003 Enig med Pjusk og babyface. Reagerte ikke på dette.
Gjest gjest1 Skrevet 18. desember 2003 #5 Skrevet 18. desember 2003 Syns det er flott at folk kan ta med seg babyane sine ut eg!
Såpebobla Skrevet 18. desember 2003 #6 Skrevet 18. desember 2003 Syns ikke dette er noe å reagere på....fins vel mye annet vondt som skjer med barn som heller er verdt å bruke kreftene på....
Glitterchick Skrevet 18. desember 2003 #7 Skrevet 18. desember 2003 Er vel ikke noe å reagere på det vel. Og en julekonsert med ett kor i spektrum holder ikke samme lydnivå som en rockekonsert, bare så det er sagt. Syns det er fint at man kan ta med ungene ut og ha ett normalt liv selv om man er forelder.
Usikker Skrevet 18. desember 2003 #8 Skrevet 18. desember 2003 1) Det er vel forskjell på en julekonsert og en rocke-konsert 2) Har sett mange som har med seg babyer på sportsarrangementer - med et veeeeldig lydnivå. Er barna vant til litt støy rundt seg - så sovner de nok "åkken som". Tror ikke de tar noe skade av det jeg.......... men det er MIN mening! Og dette er vel ikke noe å "slå opp" med krigstyper i media Og heller ikke noe å bruke MOT kongehuset og deres medlemmer! :-?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 18. desember 2003 #10 Skrevet 18. desember 2003 Jeg synes det er positivt at folk faktisk tar ungen med seg så lenge det lar seg ordne praktisk - at en ikke enten setter livet sitt på vent eller må ha barnevakt så fort en skal gjøre noe av alt det en gjorde før en ble foreldre. Guddatteren min var ikke mer enn 6 uker da mammaen hennes og jeg tok henne med på utekonsert med Vamp. Putta sov i ro i ørene på henne og hadde med barnevakt som tusla litt i bakgrunnen og kom med henne når hun skulle ha pupp. Vesla sov på armen til barnevakten, kikka rundt seg og var like fornøyd som vanlig. Den første tiden med det første barnet har en jo faktisk muligheten til å ta han/henne med de fleste steder, bare en planlegger litt ekstra, og jeg har sansen for de som gjør det. De som ikke blir bare foreldre, men også kan integrere ungen i voksenlivet sitt.
Gjest Amy Skrevet 18. desember 2003 #11 Skrevet 18. desember 2003 Hadde nok ikke gått med min sønn på et år da han sovner mye tidligere enn det og i tillegg er veldig var for lyder. Men skulle gjerne kunne gjort noe sånt selv, er faktisk litt misunnelig... På julebordet mitt var det et par som hadde babyen sin med på festen. Babyen var det fra starten til langt ut i de sene nattetimer. Gikk helt fint det. Babyen sov hele tiden...
Gjest Nicoline Skrevet 18. desember 2003 #12 Skrevet 18. desember 2003 Det må bare være her på Kvinneguiden det går an å reagere negativt på noe sånt. Skulle nesten tro det var barnemishandling av verste sort. Ærlig talt så tror jeg barn har veldig godt av å bli sosialiserte i ung alder. Høy lyd? Det verste jeg vet er folk som går på tærne og hvisker hjemme i sitt eget hus i redsel for å vekke barna. Mine barn var rett som det var oppe til langt på kveld hvis vi var på besøk hos familie og venner - man bærer de sovende i seng og kler av dem - ingen skade skjedd. Jeg synes det virker som om Martha og Ari er ypperlige foreldre - og barn har veldig godt av at ting går litt på "en slump" og at alt ikke er så forferdelig pedagogisk riktig bestandig.
¤¤Ginger¤¤ Skrevet 18. desember 2003 #13 Skrevet 18. desember 2003 Dette reagerer jeg ikke på. Tror nok foreldrene kjenner datterens døgnrytme best.
Gjest gjesta Skrevet 18. desember 2003 #14 Skrevet 18. desember 2003 Jeg reagerer heller ikke på dette. Det må bare være her på Kvinneguiden det går an å reagere negativt på noe sånt. Nå har nå alle som har svart på hovedinnlegget svart at de ikke bryr seg, og at de syntes dette virker ok.
Gjest Nicoline Skrevet 18. desember 2003 #15 Skrevet 18. desember 2003 Siktet jo til første-innlegget jeg da, Mie ... trodde nesten jeg leste feil. Man må ha et utrolig kjedelig liv selv for å klare å henge seg opp i slike detaljer om andre mennesker.
Diva Skrevet 18. desember 2003 #16 Skrevet 18. desember 2003 Siktet jo til første-innlegget jeg da' date=' Mie ... trodde nesten jeg leste feil. Man må ha et utrolig kjedelig liv selv for å klare å henge seg opp i slike detaljer om andre mennesker.[/quote'] Men du skriver jo som om du generaliserer over "alle" her ? Virket sånn i allefall. Men nå vet vi jo hva du mener da ;-)
Gjest Nicoline Skrevet 18. desember 2003 #17 Skrevet 18. desember 2003 Nei, jeg ser jo at de fleste andre mener at dette er storm i et vannglass. Men det er jo holdninger som er stikk i strid med mine egne som gjør at jeg tiltrekkes av disse diskusjonene, så det var ikke noe vondt med med det jeg skrev ... Men det er en kjensgjerning at jeg ofte har lest ting i avisene og tenkt "nå er det nok satt igang en diskusjon om dette under Aktuelt på Kvinneguien" - og det slår sjeldent feil.
Pip Skrevet 18. desember 2003 #18 Skrevet 18. desember 2003 I mine auge utgjer Märtha og Ari eit mykje meir positivt foreldrepar enn sånne ekstremt 'kvadratiske' foreldre. Kan aldri dra til byen og handle, fordi ungen skal kvile, og må IKKJE forstyrrast (ikkje ein einaste dag...) og sånn. DET er slitsomt å forhalde seg til, det! Synst det er flott at ein tek barna med seg, eg - så lenge det er trygt og godt. Og så lenge ein ligg på pappas arm, kan det vel ikkje bli tryggare. Og ja - samd med den som seier at eg trudde nesten det var tull då eg såg at dette var ein NEGATIV reaksjon på at MAud Angelica var og høyrde på mamma... :o
Charmina Skrevet 21. desember 2003 #19 Skrevet 21. desember 2003 Hei Syntes det var flott at de tok henne med jeg!!!! Og jeg tror det barnet har det kjempegodt!!! Reagerer ikke på dette i det hele tatt!!! Julehilsen charmina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå