Suzy Skrevet 18. desember 2003 #1 Skrevet 18. desember 2003 Syns jeg begynner å bli kjedelig på håret og har lyst til å piffe det opp litt, men jeg er litt redd også. Slutta nemlig med alt av farge, striper, glansvask osv for endel år siden og nå er håret mitt helt naturell Hva kan jeg ta som går ut igjen og som det ikke blir ettervekst av???? Jeg er blond med noen naturlige solstriper fra i sommer, vil ikke bleke det men friske opp fargen... og gi glans.. Tips meg om merker og farger please!! :oops:
Gjest Ethereal Skrevet 18. desember 2003 #2 Skrevet 18. desember 2003 Hva slags hårfarge har du fra naturen av? Selv er jeg mørk kommunefarget, og farger håret hos frisør. Nå sist kjøpte jeg noe som heter Color Fresh til bruk hjemme, og den gir i hvertfall ikke ettervekst. Problemet er at på mitt hår er den bortimot helt borte allerede etter en uke. Men jeg har Norges glatteste hår, da... Slike toninger som skal fade gradvis gjør egentlig ikke det, det vil alltid bli ettervekst selv av dem. Ellers synes jeg det ikke gjør så mye om det er litt ettervekst etter lyse striper, de trenger ikke være lysblonde, og bør være ujevnt fordelt i håret. Hvis du ikke har skill, vil det ta lengre tid før det må gjøres om igjen. Sorry, lite tips å få her...
Skusla Skrevet 18. desember 2003 #3 Skrevet 18. desember 2003 Vil anbefale deg på det sterkeste å gå til frisøren å gjøre det jeg.. Da får du riktig merke og greie som passer best til DITT hår.. Om du ikke har noe i det nå og er helt naturell, så er det det tryggeste... De vet best, og vet hva og hvilken du bør bruke.. :D
starie Skrevet 18. desember 2003 #4 Skrevet 18. desember 2003 Jeg bruker shampo med farge i fra Wella Lifetex-serien. De har en for blondt hår også. Den skal bare friske opp fargen og gi glans.
Miss Marple Skrevet 18. desember 2003 #5 Skrevet 18. desember 2003 Jeg bruker også den shampooen fra Wella Lifetex, og er kjempe fornøyd! Koster ett par hundre kroner - men er verdt det!
Suzy Skrevet 18. desember 2003 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2003 Den shampoen hørtes ut som et godt tips... Har tenkt på å farge det litt ved neste frisørbesøk, men ikke radikalt - bare litt artige striper eller noe sånt. Ethereal - jeg er blond med noen naturlige solstriper i front (skrev da det i det første innlegget :o ?). Fordi fargen min er naturlig og ganske lys er jeg ekstra redd for å gjøre noe feil - får litt store konsekvenser liksom... Takk for alle gode tips uansett :blunke:
Gjest Ethereal Skrevet 19. desember 2003 #7 Skrevet 19. desember 2003 Jeg var sikkert bare litt rask på avtrekkeren :oops: Selv ser jeg min naturlige hårfarge for første gang på minst ti år, og liker den ikke....Kjip mørk farge, men ikke mørk nok. :-? Jeg har en plantefarge i håret (fra frisør, ikke henna, men kaffebrun), og den tror jeg at jeg skal beholde en stund, den blir ikke så merkbar ettervekst som av annen hårfarge, og i tillegg ser håret sunt og blankt ut. På lillejulaften skal jeg til frisøren igjen.
¤¤Ginger¤¤ Skrevet 19. desember 2003 #8 Skrevet 19. desember 2003 Jeg bruker shampo med farge i fra Wella Lifetex-serien. De har en for blondt hår også. Den skal bare friske opp fargen og gi glans. Shampoo med farge i ? Hvordan fungerer det ? Aldri hørt om før. -Uvitende Ginger
starie Skrevet 19. desember 2003 #9 Skrevet 19. desember 2003 Det er bare shampo tilsatt litt farge. :D Jeg vasker håret først med vanlig shampo, tar i den med farge og lar den virke 5 minutter. Avslutter med balsam med farge i, og skyller godt til slutt.
Gjest Coral Skrevet 19. desember 2003 #10 Skrevet 19. desember 2003 Den shampoen høres genial ut da, lyst å prøve den jeg og Selger de den hos frisører? Og koster shampo/ balsam ca 200,- pr stykk?
starie Skrevet 19. desember 2003 #11 Skrevet 19. desember 2003 Man får faktisk forskjellige typer på www.lookfantastic.com. Jeg mener at`L`oreal har forskjellige farger. Jeg husker ærlig talt ikke hvor mye de kostet. Fikk dem gratis på eks-jobben.
starie Skrevet 19. desember 2003 #13 Skrevet 19. desember 2003 Det er fy fy, men jeg bruker litt i brynene også jeg da.. Får litt mer farge der da :D
SunAndMoon Skrevet 27. desember 2003 #14 Skrevet 27. desember 2003 hei! mini-colorasjon er helt greit...det er "permanent" farge som sitter i alt fra 2-6 mnd. Mitt gikk ganske "fort" ut igjen. Kjekt hvis du ikke vil være permanent farget hele tiden. Var blond i september..farget det kastanjebrunt/rød...ble så lei til slutt rett før jul så jeg bleket håret igjen..og måtte farge over igjen. Så godt som borte. Har noen røde anelser igjen på toppen. Når jeg farget håret i september, kjøpte jeg denne farge-shampooen hos loreal. betalte en 100 lapp jeg, hvis jeg ikke husker helt feil. (eller 129)...på byporten. (hvis du bor i oslo) Den gjorde håret mer glinsende..og fikk rødfargen til å lyse/glinse bedre. Men selve shampoen var jeg ikke så fornøyd med, bruker pps til vanlig. Lykke til med valget, det er sikkert tatt allerede!! :D
Sirius Skrevet 1. januar 2004 #15 Skrevet 1. januar 2004 Høres veldig interesant ut med den farge-shampooen. Er det såpass sterk farge i den at den vil tone ut de første grå hår i et mørkebrunt hår? I såfall hadde det vært tingen for meg, er så lei av å farge håret, men kan heller ikke akseptere disse små grå som har lurt seg inn i håret mitt.
Suzy Skrevet 2. januar 2004 Forfatter #16 Skrevet 2. januar 2004 Masse gode råd her - takk alle sammen! Har bestemt meg for å legge til side litt ekstra før neste frisørbesøk (og ikke vente så lenge før jeg klipper meg neste gang, som jeg gjorde sist... ) og få frisøren min til å lage noen lysere og kanskje mørkere striper i håret mitt. Noen som vet hvor dyrt det er å farge/stripe???
Gjest GreenSky Skrevet 2. januar 2004 #17 Skrevet 2. januar 2004 Huff... Dyrt! Jeg betalte 2000 kr. for klipp, striping og farging (to forskjellige farger). Frisøren er dyktig og kjekk, men *sukk* det er ikke ofte jeg har råd til å gå til han!
Suzy Skrevet 2. januar 2004 Forfatter #18 Skrevet 2. januar 2004 Hm... det var jaggu dyrt ja.... Er ikke sikkert frisøren min er like eksklusiv som din da Greeny - men hun er flink!
Gjest GreenSky Skrevet 2. januar 2004 #19 Skrevet 2. januar 2004 Hm, det var visstnok han som var frisør for norske Idol. (sier han selv da) Han er kjempedyktig, men dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå