AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Jeg er litt usikker på hva som skjer, men håndtaket på altandøren vår vil IKKE lukke seg. Det går et bittelite hakk ned, men så sier det helt stopp. Det er et sånt type håndtak som man drar nedover for å lukke døren. Det begynte med at det ble tungt å lukke, men nå er det helt stopp og jeg begynner å bli litt bekymret for at vi en dag ikke får lukket døren. Noen som vet hva grunnen kan være, og enda viktigere, hva jeg kan gjøre?
*Sinnataggen* Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 så vanskelig kan det vel ikke være å tenke at man ringer en låsesmed? hadde du allerede hatt noen som kunne fikse noe så enkelt som det hadde du eller dere allerede fikset det. om du ikke kommer på noen i farten så har du www.mittanbud.no eller rett og slett skrive låsesmed og ditt sted i google. mange av dem har døgnåpent.
Minya Skrevet 23. desember 2011 #3 Skrevet 23. desember 2011 Har du sjekket at det ikke ligger småstein i lukkemekanismen i dørkarmen? Vi hadde grus i den gamle døra der jeg bodde da jeg var liten, pappa brukte tre dager på å finne ut hva som var galt, viste seg at en liten stein hadde lagt seg akkurat der den slåen setter seg ned i dørkarmen.
Mooria Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Vi har samme problemet her, men bare om vinteren når det er kaldt. Det pleier å gå over utpå våren:)
Gjest Bustenskjold Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Jeg er litt usikker på hva som skjer, men håndtaket på altandøren vår vil IKKE lukke seg. Det går et bittelite hakk ned, men så sier det helt stopp. Det er et sånt type håndtak som man drar nedover for å lukke døren. Det begynte med at det ble tungt å lukke, men nå er det helt stopp og jeg begynner å bli litt bekymret for at vi en dag ikke får lukket døren. Noen som vet hva grunnen kan være, og enda viktigere, hva jeg kan gjøre? Selve døren kan rett og slett ha begynt å sige. Er sprekken mellom dør og karm bredere oppe enn nede? Dette har sammenheng i de temperatursvingningene vi har her i landet, tre utvider seg i kulde, trekker seg sammen i varme. Det finnes et spesielt verktøy (husker ikke hva det heter men et byggvarehus kan sikkert hjelpe deg om du beskriver problemet)som du rett og slett bruker til å bende hengselet døra henger i. Evt kan du se etter justeringsskruer i selve dørkarmen, men forhør deg helst med en snekker/håndverker før du tukler for mye Endret 27. desember 2011 av Bustenskjold
Sulosi Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 Samme problem her, ytterdøra og verandadøra blir trang pga den fuktige vinteren. Det går tilbake når det blir tørt i været igjen. I mellomtiden haler og drar vi så godt vi kan. Blir det helt umulig å få lukket kan dørene høvles.
Lutetium 71 Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Selve døren kan rett og slett ha begynt å sige. Er sprekken mellom dør og karm bredere oppe enn nede? Dette har sammenheng i de temperatursvingningene vi har her i landet, tre utvider seg i kulde, trekker seg sammen i varme. Det finnes et spesielt verktøy (husker ikke hva det heter men et byggvarehus kan sikkert hjelpe deg om du beskriver problemet)som du rett og slett bruker til å bende hengselet døra henger i. Evt kan du se etter justeringsskruer i selve dørkarmen, men forhør deg helst med en snekker/håndverker før du tukler for mye En slik kanskje?
Gjest Bustenskjold Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 En slik kanskje? Haha bingo Har en liggende i garasjen et sted, men det var jo et treffende navn ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå