Ingy Skrevet 20. mai 2002 #1 Del Skrevet 20. mai 2002 Har dere noen gode bøker om samliv å anbefale? Til bryllupet fikk vi to som jeg har lest en del i. "Kjærlighetens fem språk" og "Samlivsboken" (PREP/Modum Bad). Begge to har en del fornuftig for seg, men de er oversatt og opprinnelig skrivi for amerikanere. Hadde vært fint med en samlivsbok skrivi for norske par, norske forhold! "Kjærlighetens fem språk" handler om at alle har ett "kjærlighetsspråk". Kort oppsummert: Når mannen min "snakker" til meg på dette språket tolker jeg det som om han er glad i meg. Prøver han å vise at han er glad i meg ved å bruke et av de andre språkene skjønner ikke jeg hva han prøver å si og dermed tror jeg at han ikke er glad i meg... De fem språkene er: Anerkjennende ord Tid for hverandre Ta imot gaver Tjenester Fysisk berøring Bevissthet om disse skal hjelpe par som sliter, til å finne igjen kjærligheten. Eksempel: En mann kjøper gaver til dama si og prøver på den måten å vise at han er glad i henne. Hun på sin side føler at han ikke er glad i henne fordi han aldri bruker tid sammen med henne. Han snakker altså feil språk til henne... Hva tror dere om denne teorien? Ingy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 20. mai 2002 #2 Del Skrevet 20. mai 2002 Vi har også lest "Kjærlighetens fem språk" og hadde veldig god nytte av den, både ved å bli bevisst på sitt eget og den andres kjærlighetsspråk. Jeg føler vel selv at jeg trenger alle disse tingene og det jeg får minst av er det jeg føler jeg trenger mest der og da. MEn mannen min har helt tydlig fysiske kjærtegn/kontakt som sitt språk. Har ikke så mange andre tips. Hørt mye godt om "Når to blir ett", men dette er også en oversatt bok.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2002 #3 Del Skrevet 21. mai 2002 Les Hot Sex. den tar for seg mye av det sexuelle i et forhold, men også samliv. Boken er rett frem og bruker et språk alle forstår. Samme forfatter har også skrevet Hot Love. Jeg fant bøkene veldig inspirerende samtidig som de var morsomme og veldig lærerike. Anbefales på det sterkeste Line Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslemor Skrevet 21. mai 2002 #4 Del Skrevet 21. mai 2002 Anbefaler hot sex og hot love av tracey cox jeg også! De er morsomt skrevet på ett språk som ihvertfall ikke støter meg (Sex, ja takk er _litt_ for direkte for meg) og det står mye der som man kanskje ikke har tenkt på. .Bør sjekkes ut! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 22. mai 2002 #5 Del Skrevet 22. mai 2002 Har lest "Kvinner er fra Venus og menn er fra Mars" og likte den ikkje noko særlig. For amerikansk, og mesteparten som stod der passa ikkje for vårt forhold. Har også lest "Hvorfor kvinner ikke kan lese kart og menn ikke kan lytte" (eller noko i den dur), og likte den kjempegodt. Den er vel først og fremst humoristisk, men trekk fram gode poeng og forklaringar på kvifor vi er som vi er!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 23. mai 2002 #6 Del Skrevet 23. mai 2002 For kvinner som lurer på hvordan menn tenker og føler: Kjøp "Veien til mannens hjerte" av dansken Martin Østergaard. Mye flott og oppklarende lesestoff! Dessuten vil jeg anbefale "Kjærlighet er ikke for amatører" av Chèrie Carter-Scott. Hot Sex er flott, men tar mest for seg det sexuelle... Hot Love fortalte meg ingenting jeg ikke visste fra før. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå