Gå til innhold

Burde begge ha BSU konto?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Selv om dere er samboeren er dere to selvstendige individ som trenger hver sin økonomi, hver sin sparekonto, OG hver sin BSU-konto.

Hva skal du gjøre om det plutselig blir slutt mellom dere? Da står du der uten sparepenger og BSU...og det fins det ingen forsikring mot.

Dere har det bra nå, men ting kan forandre seg i fremtiden, og da er den personen som du trodde du kjente en helt annen...

Derfor er det viktig å dele på alle utgifter, føre budsjett og ta vare på regninger, og å ikke la seg lure av luft og kjærlighet.

Endret av Bølle
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

To muligheter:

A. Han er dum som en kjepp!

B. Han er sleip som en ål, og vil nyte godt av skattefradraget fra DINE oppsparte penger når du setter det inn på hans konto!

Pick ur choice :filer:

• Liker 9
Skrevet

WTF?

1) Begge må gjøre det de kan for å spare mest mulig, det inkluderer å ha så mange BSU kontoer som overhodet mulig. Fylles det opp bør det og bindes inn penger på fastrentesparing.

2) Før et kjøp MÅ dere ordne dere samboerkontrakt som sier hva som skal skje ved et brudd, salg av leilighet må medføre en prosentvis sats basert på EK-innskudd.

Hilsen han som har 2 (!) BSU-kontoer, sparekonto, fastrentekonto OG penger i akjser (ikke gjør det med mindre du vet hva du gjør. Samtidig med dette har sambo både sparekonto og BSU.

Hvordan kan du ha to BSU-kontoer? Eller mener du BSU 2, som tilbys av DnBnor?

• Liker 1
Skrevet

Dere kjenner han ikke, så hva jeg sier nå er det jeg som vet best og jeg som må ta konsekvensene om jeg tar heelt feil: Han ville ikke tatt pengene om det skulle gått skeis. Han ville gitt dem tilbake, kjenner jeg han rett.

Men hvis han skulle gitt dem tilbake til deg hadde han måttet betale tilbake skattefradraget på 4000,-. Har han ikke dem tilgjengelig (brukt dem opp...) kunne det blitt dyrt for han. Lite lurt. Utrolig lite lurt.

Be typen din lære seg grunnleggende økonomi, fordi dette var skummelt lite lurt.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kan du ha to BSU-kontoer? Eller mener du BSU 2, som tilbys av DnBnor?

korrekt, jeg har 2 BSU kontoer (en av hver type), jeg kan totalt spare 50 000 i året til BSU-rente, men får fremdeles bare maks 4000 i skattefradrag.

Skrevet (endret)

To muligheter:

B. Han er sleip som en ål, og vil nyte godt av skattefradraget fra DINE oppsparte penger når du setter det inn på hans konto!

Skulle akkurat til å skrive det samme, vet ikke helt hva som er mest skremmende.

Endret av Ambivalent
  • Liker 1
Skrevet

To muligheter:

Dumpet han ville jeg uansett...

Skrevet

Dere ville dumpet han bare pga. dette? Latterlig... Dere er levende bevis på overdramatiske kjerringer! Herrreeguud blir flau.

TS jo nå ordnet seg sin egen bsukonto!! Så hva er problemet

• Liker 1
Skrevet

Dere ville dumpet han bare pga. dette? Latterlig... Dere er levende bevis på overdramatiske kjerringer! Herrreeguud blir flau.

TS jo nå ordnet seg sin egen bsukonto!! Så hva er problemet

Hva som er problemet? Annet enn at gutten her prøver å få samboeren sin til å overføre sparepengene sine til hans bsu-konto?

Eller at han blir sur når ts gjør seg opp sin egen mening om noe?

Om det er dumpe-grunn eller ikke er da opp til ts.

• Liker 1
Skrevet

Du skal SELVFØLGELIG opprette din egen BSU-konto, og dette er grunnen

- Dere får mulighet til å spare 20 000 kr HVER per år. Altså dobbelt så mye som om dere skulle bare brukt hans

- Du har din EGEN konto slik at om det blir slutt så har du fremdeles dine egne penger

- Du får opptil 4000 kr i skattefradrag

At han foreslår at dere bare skal spare på HANS konto som er i HANS navn er bare egoistisk og tåpelig da det vel, står i hans navn og det bare er HAN som får skattefradraget på opptil 4000 kr året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...