AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Ja, tittelen sier vel det meste. Hvorfor skal man bruke nesten 5000 i året på å melde seg inn i utdanningsforbundet? Billigere forsikringer er jo et argument, men om man har en knallavtale på forsikringer et annet sted, hva da? Det er vel ikke sååå ofte at lærer blir så utnyttet på jobben at de trenger et fagforbund i ryggen? (ikke vet jeg, men det virker hvertfall ganske ryddig på den skolen jeg jobber på). Jeg vet ikke helt altså, jeg er medlem selv for jeg har jo alltid tenkt at det er fornuftig å melde seg inn i et fagforbund, men når ei annen nyansatt begynte å spørre meg ut om hvorfor jeg var medlem, så visste jeg ikke helt hva jeg skulle svare (bortsett fra det med forsikringene da)
ladamafia Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Gratis kurs og den slags, viktig å holde seg oppdatert i den sektoren der.
Eudyptula Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Noe av det viktigste en fagforening gjør, er vel å forhandle lønn og arbeidsbetingelser for medlemmene. Og det kan de ikke gjøre uten betalende medlemmer. 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Gratis kurs er et viktig poeng, kollegafellesskapet er et annet. Man kan knytte mange nyttige kontakter gjennom fagforbund, som kan komme til nytte dersom man vil flytte over til en annen skole. I tillegg er det et poeng å hjelpe til med å gjøre sitt eget interesseorgan så stort og sterkt som mulig, for å få tvunget igjennom flest mulig av sine saker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå