Gå til innhold

Å bli facebookvenner med sukker-flørter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Som emnet sier. Når er det ok å bli venner med en fra sukker på facebook?

Jeg opplever til stadighet at jeg får forespørsler fra de jeg har meldet litt med på sukker om vi kan bli facebookvenner isteden, og fortsette praten der. Jeg er imidlertid litt skeptisk til det. Der er jo privatlivet mitt, på en måte (og jada, jeg kjenner til at jeg kan gi begrenset tilgang). Så langt har jeg sagt nei til å legge sukkerflørter til som venn før jeg har møtt vedkommende. Hva sier dere?

(Undertittelen blir vel hva som utgjør kriterier til å bli facebookvenn i det hele tatt. Jeg er litt restriktiv der. Kun folk jeg kjenner eller på en eller annen måte har en (mer elller mindre) nær assosiasjon til..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble face-venn med en jeg skrev mye med på sukker. Så etter mye tid på facebook sammen også, ble vi opptatt av vårt og snakket ikke på ca 2 uker.

Så etter 2 uker. Jeg gikk inn på profilen hans, skulle trykke på "send mld", og der ser jeg "HAN" er i forhold med "henne"

Jeg gratulerte, og vi er fortsatt face-venner. Hvorfor aner jeg ikke :fnise:

Skrevet

Når det føles ok. Jeg legger aldri til noen før jeg blir kjent med de, men da er det greit å si ifra om det. Hvis ikke kan jeg tro de vil føle det som et avslag på andre ting enn vennskap på FB.

Skrevet

Gir aldri min sanne ID til folk jeg ikke har møtt. Vet de mitt fulle navn får jeg plutselig sms'er og kanskje besøk på døra. Liker å være sånn passe anonym til vi har avtalt å treffes. Mange rare folk der ute!

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det blir for kleint å ha folk på FB som jeg aldri har møtt, og der samtalen på sukker har dødd ut forlengst av forskjellige årsaker...

Skrevet

Jeg legger til de jeg har planer om å treffe. Litt for egen del også, fordi en FB profil kan viser gjerne flere bilder, interesser, felles kjente osv.

Kan bare slette de dersom det ikke utvikler seg videre.

Jeg har truffet ganske mange fra sukker i løpet av mine fire år som singel, og har aldri opplevd noe "rart"!

Skrevet

Jeg sier til alle de jeg ikke har planer om å treffe at jeg ikke legger til folk jeg ikke har truffet irl. Grei nok regel. Bryter den en gang i blant, men da hvis vi har snakket mye og jeg gjerne vil se litt flere bilder, interesser ol. Har fjernet venners tilgang til vennelisten, syns ikke noe om at andre kan se at jeg har venner fra nett på face :fnise:

Skal nevnes at jeg har en ganske begrenset facebook, får ikke se bilder og liknende med mindre de er i "den nærmeste venneflokken", er vel 10 stk som ha tilgang på hele profilen min :)

Skrevet

Jeg nektet å gjøre det............var på et forum en stund. Ville ikke at noen skulle vite hvem jeg var i det virkelige liv.

Beskyttet meg voldsomt *ler*

En dag i sommer så gjorde jeg et unntak siden jeg fikk en utrolig grei følelse på mannen. Vi chattet og chattet. Og gjorde det jeg aldri gjør - ga mobil nummer og la han til på facen. Vi møttes et par dager etter.........og siden dengang har vi nesten ikke vært fra hverandre. Ble full klaff på første møte :))))

Så jeg fant kjæresten min - verdens snilleste. Og etter 4 mnd sammen så har vi det bare bedre og bedre. Tillit og trygghet er fullt til stede. Vi har det rett og slett supert sammen!

Rart. Jeg meldte meg inn bare fordi noen venner sa det gikk an å møte noen riktige der - jeg meldte meg inn for å motbevise. Og hvem fant kjæreste`? De er der fortsatt mens jeg som var den skeptiske fant!

Så ja man kan være heldig :))))

Og vi begge er glad vi kunne melde oss ut og slippe sjekking noe mer *ler*

Skrevet

Jeg fikk en melding fra en fyr her om dagen... Profilen hans var meget lite utfylt og fullstendig intetsigende, men han hadde da bilde i det minste.

Han skriver en kort hei-melding og spør etter Facebooknavn.

Jeg svarer at jeg har dårlig erfaring med å gi ut sånn info helt uten videre uten å kjenne vedkommende

I neste melding spør han om mobilnummer, og ikke noe annet

Hallooooo, hva sa jeg?! :balltre:

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Knirke, jeg har også fått omtrent samme. Bortsett fra at det ble spurt om å møtes, hvorpå jeg svarer at jeg gjerne vil snakke på sukker først. I neste melding får jeg spørsmål om å gi bort mobilnummeret mitt :roll:

Jeg vet det er stygt, men etter det har jeg rett og slett latt være å svare noe mer altså :laugh:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Glemte å svare på det jeg egentlig skulle :fnise:

Jeg tror ikke jeg ville ha lagt til noen før jeg hadde møtt dem, men det er ikke spesielt komplisert å bare legge til med restriksjoner og eventuelt slette hvis det ikke blir noe mer, så man skal aldri si aldri.

Men sånn generelt.. nei!

Skrevet

Men kan man legge folk til MED restriksjoner? Må ikke det tas etter man har blitt venner? (Jeg er så treg på PC at fyren hadde fått lest over alt før jeg hadde klart å fixa det....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...