AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har syke barn nå og var hjemme i dag fra jobben pga det. Også ser jeg at minstemann fremdeles har feber 37.9 og er redd det betyr nok en dag i morgen borte fra jobb. Jeg føler det ble så mye nå - det blir i så tilfelle 5. Dag borte fra jobb i høst. Er det veldig mye sammenlignet med andre? Hvor mange dager har dere vært borte? Barna er 1.5 og 3.5 år
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Ja, det er ganske mye. Er du alene med omsorgen? Er dette 5 dager på deg alene, og har eventuelt barnefaren like mange dager?
lilljan Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 (endret) Brukt ca det samme Endret 14. desember 2011 av lilljan
Zoë Castillo Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Nå har jeg fødselspermisjon da, men 3-åringen min har vært hjemme pga sykdom 2 dager i høst. Hun er svært sjelden syk, det er isåfall omgangssyke. Foreløpig, i allefall.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har sånn ca. brukt like mange dager som deg ts.. Det føles mye, men sett i sammenheng så er det jo ikke det!
Gjest loren Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 I høst har jeg brukt 1 og pappan 2, årene før har vi brukt vesentlig mer, men nå har han vokst fra seg det verste av barneastmaen
Harlekin Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Min datter på 2,5 år har vært syk 8 (!) dager i høst. Helt utrolig. Men hun har aldri vært sånn veldig syk, bortsett fra 1 dag, ellers bare hanglet hun skikkelig. Samme med meg, jeg hanglet i en måned, men var bare vekke fra jobben 1 dag. Regner man sykt barn-dagene per kalenderår eller fra første dato med sykdom, forresten?
Britt Banditt Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Min datter på 2,5 år har vært syk 8 (!) dager i høst. Helt utrolig. Men hun har aldri vært sånn veldig syk, bortsett fra 1 dag, ellers bare hanglet hun skikkelig. Samme med meg, jeg hanglet i en måned, men var bare vekke fra jobben 1 dag. Regner man sykt barn-dagene per kalenderår eller fra første dato med sykdom, forresten? Tror det er kalenderår
Klematis Skrevet 14. desember 2011 #9 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har brukt alle 10 dagene i år (ikke bare i høst) + en dag jeg måtte avspasere siden jeg ikke hadde flere dager igjen. Mannen har ikke brukt like mange, kanskje 5-6? Jeg har hatt veldig lite å gjøre på jobben, og han har hatt mye å gjøre og mye møter. Så da har det vært naturlig at jeg ble hjemme de gangene det ikke passet så bra for han. Måtte avspasere en dag etter at min kvote var brukt opp, da var han allerede reist til Oslo når det ble klart at Vesla ikke kunne gå i barnehagen.
Harlekin Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 Tror det er kalenderår Det var fint. Bra å starte på ny frisk!
Ciara Skrevet 14. desember 2011 #11 Skrevet 14. desember 2011 Har vel også brukt 5 dager, mannen det samme. Men det er den første høsten sønnen min er i barnehagen, så han har hatt omgangssyke, forkjølelse med feber og også hatt bivirkninger etter vaksine. Satser på at det blir bedre til våren, men stresser ikke. Man får jo ikke gjort noe med det uansett.
Anastacia Skrevet 14. desember 2011 #12 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har brukt 11 dager (har 3). Vannkopper, omgangssyken og langvarig feber så går dagene fort. Mannen har kanskje brukt 6 han også.
Gjest pysepusen Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 (endret) Vi har fått et skikkelig "førsteår" i barnehagen og siden jeg ikke begynte skikkelig i jobb før november så har jeg ikke talt dagene. Men han har vært syk i ihvertfall 3x1 uke Nå har han astma også da så en forkjølelse blir ofte veldig omfattende... Endret 14. desember 2011 av pysepusen
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2011 #14 Skrevet 14. desember 2011 Jeg og mannen har brukt 23 dager til sammen fra september til nå Vi har to barn. Heldgivis har jeg 10 ekstra dager innvilget, hvis ikke måtte vi ha tatt permisjon uten lønn Mannen var "heldigvis" syks elv noen av dagene slik at han kunne ta ut egne sykedager på noen av sine (mener jeg han sa).
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #15 Skrevet 14. desember 2011 Nå ble jeg litt glad. Ikke glad for at dere andre er syke, men fordi vi er mange i samme båt. Jeg føler meg nesten litt mindreverdig i arbeidslivet pga slike uforutsette arb.dagerr hjemme. Man vil jo ibsens det beste men man ønsker jo så gjerne å gjøre en god jobb
Gjest Misteltein Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 13-14 dager, tror jeg? Det har vært forkjølelse, feber osv. Han har fått mange tenner nå i høst, også, så det har hatt litt innvirkning på tallene.
Gjest Molly80 Skrevet 14. desember 2011 #17 Skrevet 14. desember 2011 Her har gutten hatt både en lufteveisinfeskjon, og fikk selvsagt (sukk) omgangssyken etter det. Så jeg og mannen var hjemme annenhver dag i to uker minus en dag imellom da han dro i barnehagen og ble smitta med omgangen... Ang sykedager så har jeg akkurat fått forklart hvordan det funker i kommunen min i allefall. Det er ikke kalenderår, men fra datoen i dag. Altså gjeldes dagene du har vært borte fra 14. desember 2010, til i dag. I morgen gjelder fra 15. des. osv. Forflytter seg altså hver dag... Om du skjønte? ;-)
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #18 Skrevet 14. desember 2011 Ikke uvanlig med ferske barnehagebarn og ekstremt mye sykdom. Jeg regnet ut at da minsten var syk da han var rundt 2 - 3 år så var han syk 70% av tiden.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #19 Skrevet 14. desember 2011 Det er en del av pakka med barn, både nye i barnehagen og gamle. Men det går seg til og det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for, de kan jo ikke akkurat være alene hjemme heller!
Harlekin Skrevet 15. desember 2011 #20 Skrevet 15. desember 2011 Det er en del av pakka med barn, både nye i barnehagen og gamle. Men det går seg til og det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for, de kan jo ikke akkurat være alene hjemme heller! I teorien er det jo selvsagt sånn, men i praksis blir det ofte veldig vanskelig. Men det er jo ikke noe å gjøre med det, sykdom kommer uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå