Gjest nickim Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Jeg strøk på en eksamen, er det noe vits i å klage? Sannsynligheten for at jeg får E om jeg klager er vel liten, når jeg strøk? Har tenkt å ta den opp uansett
Gjest nickim Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Nei, men vet ikke hvordan jeg klager, så må jeg finne ut av det og styre med det :gjeiper: Føler det er teit å klage når jeg sikkert fortjener den stryken uansett. Læreren har heller ikke lagt ut statistikk over karakterene.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Hvis du har tenkt til å ta opp likevel ville jeg ikke ha klaget. Hvis du står etter klagen har du jo brukt opp et forsøk.
Mazilla Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Jeg strøk helt uventet på en eksamen for et par år siden, klagde, og gikk fra F til C. Ba først om begrunnelse, før jeg sendte inn klagen. Ville uansett gjort det, hvis det er mulig. 2
Gjest nickim Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Hvis du har tenkt til å ta opp likevel ville jeg ikke ha klaget. Hvis du står etter klagen har du jo brukt opp et forsøk. Ja, det er et fag som jeg vet jeg kan gjøre det bra i hvis jeg jobber en del med det. Så jeg vil ta den opp til våren og få en god karakter. Men er jo kjipt med en stryk-karakter da. Jeg strøk helt uventet på en eksamen for et par år siden, klagde, og gikk fra F til C. Ba først om begrunnelse, før jeg sendte inn klagen. Ville uansett gjort det, hvis det er mulig. Jeg vet ikke om besvarelsen min er god nok til å være E heller, så da er det ikke noe vits å klage. Er snakk om et matte-fag. Skulle ønske læreren hadde lagt ut statistik, så kunne jeg sett om det var stor stryk-prosent? Da er det vel mer sjanse for å få igjennom en klage? Eksamen var ganske annerledes fra tidligere eksamener og. Er det vanlig at lærere ikke legger ut statistikk over karakterene? Er en uke siden resultatet kom.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Strykkarakteren blir jo ikke stående på vitnemålet ditt. Slik er det ihvertfall på mitt studie.
Gjest nickim Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Neinei. Tror jeg dropper å klage jeg. orker ikke
Labello Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Hva med å be om en fasit, også rette prøva selv først? Så regne ut %vis hvor mye du har fått? Deretter tenke deg om noen ganger om du skal prøve å klage?
Maria.91 Skrevet 15. desember 2011 #10 Skrevet 15. desember 2011 Jeg strøk helt uventet på en eksamen for et par år siden, klagde, og gikk fra F til C. Ba først om begrunnelse, før jeg sendte inn klagen. Ville uansett gjort det, hvis det er mulig. Hvordan går man frem for å be om begrunnelse på karakter? Fikk nettopp resultatet på en eksamen som jeg selv følte at gikk helt okej, ikke awesome, men minimum en C liksom. Fikk D og er mildt sagt misfornøyd. Greit nok at dette er første gang på universitet for meg, og jeg er usikker på hva som forventes, men føler virkelig ikke at jeg var SÅ på trynet i dette tilfellet!!
Mazilla Skrevet 15. desember 2011 #11 Skrevet 15. desember 2011 Hvordan går man frem for å be om begrunnelse på karakter? Fikk nettopp resultatet på en eksamen som jeg selv følte at gikk helt okej, ikke awesome, men minimum en C liksom. Fikk D og er mildt sagt misfornøyd. Greit nok at dette er første gang på universitet for meg, og jeg er usikker på hva som forventes, men føler virkelig ikke at jeg var SÅ på trynet i dette tilfellet!! Jeg fylte ut dette skjemaet, og så kom begrunnelsen i posten etter noen uker. Nå vet ikke jeg hvor du studerer, men jeg tror det finnes tilsvarende skjemaer de fleste steder. Du kan sikkert spørre på studentservice e.l., så hjelper de deg. Forøvrig er det litt lurt å be om begrunnelse uansett om det har gått bra eller dårlig, for å få en pekepinn på hvordan man ligger an og hva man kan/ikke kan. Ihvertfall på universiteter, hvor kontakten med underviserne gjerne er minimal, og ihvertfall innen samfunnsfag/humaniora, hvor det ikke finnes klare fasitsvar
Maria.91 Skrevet 15. desember 2011 #12 Skrevet 15. desember 2011 Jeg fylte ut dette skjemaet, og så kom begrunnelsen i posten etter noen uker. Nå vet ikke jeg hvor du studerer, men jeg tror det finnes tilsvarende skjemaer de fleste steder. Du kan sikkert spørre på studentservice e.l., så hjelper de deg. Forøvrig er det litt lurt å be om begrunnelse uansett om det har gått bra eller dårlig, for å få en pekepinn på hvordan man ligger an og hva man kan/ikke kan. Ihvertfall på universiteter, hvor kontakten med underviserne gjerne er minimal, og ihvertfall innen samfunnsfag/humaniora, hvor det ikke finnes klare fasitsvar Tusen takk for godt råd!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå