Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Sende brev utelands

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sende et brev utenlands, Europa. Brevet veier 33gram og er innenfor målene. Jeg vet at det koster 16kr. Jeg har noen frimerker liggende, blant annet et A Europa og et A Innland. Hva er disse verdt og kan jeg bruke disse i kombinasjon med noen andre?

Skrevet

A Europa er vanlig brev under 50 g innenfor Europa, så det holder med ett av de. :)

Skrevet

A Europa er vanlig brev under 50 g innenfor Europa, så det holder med ett av de. :)

Tusen takk :)

Vet du hva A Innland er?

Skrevet (endret)

Tusen takk :)

Vet du hva A Innland er?

A Innland er vanlig brev innenlands opp til 50 g :)

For tiden er de verdt 9 kr. Prisen stiger nok over nyttår (de innfører også flere størrelser brev fikk jeg med meg på postens sider i går), men da stiger også verdien på allerede kjøpte frimerker. De skal fremdeles gjelde for brev (den minste kategorien) opp til 50 g. Det er det som er fordelen med disse valørløse frimerkene.

Endret av Klematis
Skrevet

A Innland er vanlig brev innenlands opp til 50 g :)

For tiden er de verdt 9 kr. Prisen stiger nok over nyttår (de innfører også flere størrelser brev fikk jeg med meg på postens sider i går), men da stiger også verdien på allerede kjøpte frimerker. De skal fremdeles gjelde for brev (den minste kategorien) opp til 50 g. Det er det som er fordelen med disse valørløse frimerkene.

Men ser på sidene til posten at den minste kategorien for brev er 20g og det samme gjelder for utland. Er A frimerker da kanskje bare gyldig opp til 20g? Altså 9kr Innland og 12kr Europa?

Skrevet

Åj, ja du har nok rett! Jeg trodde faktisk den minste grensa var 50 g... Beklager så mye. Så da må du nok på med mer enn ett frimerke, dessverre.

To A innland har verdi på 18 kr, noe som vil dekke portoen på et brev opptil 50 g i Europa, som er på 16 kr.

Beklager feilsvar her tidligere... :sjenert:

Gjest Daenerys
Skrevet

Du må ha 20 kroner på brevet ditt. A Europa er verd 12 kroner, A Innland/Norge er verd 9. Ta en av hver du :)

Ja, er til og med 20 gram på førstesatsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...