Gjest Milene Skrevet 18. desember 2003 #1 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har slitt med endel angst det siste året og nå er det spesielt ille. Det er verst om kvelden/natta og i jobben min jobber jeg mye kveld/natt. Men jeg får angst av bare tanken på å gå på jobb på disse skiftene for jeg er så redd for at ting skal skje når jeg ikke er hjemme. Jeg må ringe hjem flere ganger i løpet av skiftet for å sjekke at alt er greit og hvis ingen tar telefonen da får jeg helt panikk og må bare komme meg hjem. Er dette god nok grunn for å få legeerklæring for å slippe skiftarbeidet? Det går forsåvidt greit med dagskift. Og kan jeg også bli henvist til en psykolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 18. desember 2003 #2 Del Skrevet 18. desember 2003 Ja det må da virkelig være en god nok grunn til ikke å jobbe på kveld natt. snakk med legen din om dette - han vil sikkert henvise deg til en psykolog. De kan nok gi arbeidsgiveren din en slags sykmelding mot å jobbe kveld og nattskift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 18. desember 2003 #3 Del Skrevet 18. desember 2003 Det tror jeg og. Eller - egentlig tenker jeg kanskje grunn til en sykemelding med psykolog. Jeg oppfatter det i hvert fall som at angsten din eller stresset ditt som kanskje forårsaker angsten er viktigere ann akkurat nattskift eller ikke nattskift. Du kan jo ikke ha det sånn da Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milene Skrevet 18. desember 2003 #4 Del Skrevet 18. desember 2003 Det var tydligvis ikke god nok grunn.. Jeg fikk beskjed av legen om å se meg etter en ny jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 18. desember 2003 #5 Del Skrevet 18. desember 2003 Det var tydligvis ikke god nok grunn.. Jeg fikk beskjed av legen om å se meg etter en ny jobb.. Da er det fordi legen din ikke tar deg alvorlig. Det tror jeg i hvert fall. Dersom han tror du hat angst vil han ikke be deg om å skifte jobb - men kanskje han er av den typen som bare syns du klager og mener du gjør det fordi du ikke gidder. Der er jo noen av dem- Jeg ville i hvert fall prøvd en annen lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milene Skrevet 18. desember 2003 #6 Del Skrevet 18. desember 2003 Han sa at jeg måtte tenke på hvor mye ekstraarbeid det hadde blitt for bedriften og at verden ikke fungerer sånn. Så skrev han ut en resept på antidepressiva og sendte meg hjem. Jeg følte ikke at jeg ble tatt på alvor og er usikker på hva jeg skal gjøre nå. Det tok mye ut av meg og gå til ham og fortelle om åssen jeg føler det. Jeg er ikke flink til sånt. Jeg har ikke så veldig lyst og gå til ennå en lege og kanskje få samme beskjeden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 18. desember 2003 #7 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg synes virkelig du skulle prøve en annen lege, det hørtes IKKE ut som at han tok deg alvorlig nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 18. desember 2003 #8 Del Skrevet 18. desember 2003 Han sa at jeg måtte tenke på hvor mye ekstraarbeid det hadde blitt for bedriften og at verden ikke fungerer sånn. Så skrev han ut en resept på antidepressiva og sendte meg hjem. Jeg følte ikke at jeg ble tatt på alvor og er usikker på hva jeg skal gjøre nå. Det tok mye ut av meg og gå til ham og fortelle om åssen jeg føler det. Jeg er ikke flink til sånt. Jeg har ikke så veldig lyst og gå til ennå en lege og kanskje få samme beskjeden. Kan ikke du være så snill å prøve en lege til likevel? Gå å fortell at du ble avvist med en resept på antidepressiva, og si at du ikke liker å ta tabeletter før du engang vet om det er riktig diagnose. er du deprimert? Det er pyton å gå til leger som ikke tror deg - men vær snill å gjøre det en gang til likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milene Skrevet 18. desember 2003 #9 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg vet jeg burde gå til ny lege, men han jeg var hos idag var så nedlatende at jeg mistet helt motet.. Fikk meg til å føle meg lat og unormal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summerprincess Skrevet 18. desember 2003 #10 Del Skrevet 18. desember 2003 Kjære Milene.. Skjønner at du ikke orker å bytte lege, men hvis du skal få den hjelpen du trenger er det verdt å bytte lege likvel. Helt hårreisende at leger ikke tar deg på alvor. Nylig opplevd det selv. Virker som leger her til lands ikke er så vel bevandret i psykologiens verden. De burde da forstå at når man først henvender seg om psykiske ting at det da er alvorlig. Lykke til, krysser fingrene for at du til slutt får den hjelpen du trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 19. desember 2003 #11 Del Skrevet 19. desember 2003 Fastleger - som jeg har erfart det - ønsker bare å ha deg inne for å få betalt, så er det ut igjen slik at neste pasient kan komme. Jeg får ikke mye hjelp fra legen min, han bare gir meg det jeg vil ha av sykemeldinger eller rekvisisjoner og hiver meg ut igjen. Jeg ville anbefalt deg å gå til et spesialistlegesenter, f.eks Omnia, det koster litt mer, men det er verdt det. Der har de alltid tid til å høre på deg, man blir tatt seriøst uansett hva det måtte være. Det er ihvertfall min erfaring. Lykke til. :D :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 19. desember 2003 #12 Del Skrevet 19. desember 2003 Først av alt: Jeg har full forståelse for at du ikke har det bra i jobbsituasjonen din. Jeg forstår godt at du ikke vil jobbe natt/kveldsskift når du sliter med angst i forhold til dette. Men: Jeg er faktisk enig med legen du var hos, selv om det høres ut som om han ikke snakket ordentlig med deg. Det virker som om jobben din krever skiftarbeid, og dette er noe alle i samme stilling som deg har i sin stillingsbeskrivelse. Husk at det er ikke først og fremst arbeidsgiver det går ut over når noen blir sykmeldt, det er de andre som må ta dine vakter det går ut over. Det er få ting som forsurer et arbeidsmiljø mer enn når noen må jobbe ekstra fordi noen andre ikke kan - spesielt i forhold til en psykisk lidelse som ikke synes på utsiden. Du ser jo ikke syk ut, ikke sant, så mange vil derfor reagere med sinne fordi H*N må jobbe for deg selv om du tilsynelatende er frisk og rask. Jeg går selvfølgelig ut fra at natt/kveldsskiftene ikke er de mest populære skiftene. Jeg synes også at du bør se deg om etter en annen jobb, en jobb hvor du ikke trenger å bekymre deg over denne problemstillingen. For all del, snakk gjerne med en annen lege, men jeg tror du sitter i feil jobb. Kanskje den er mer riktig for deg når du en dag blir frisk nok til å jobbe de timene du er ansatt for? Jeg sluttet i min gamle jobb pga dårlig arbeidsmiljø - jeg fikk faktisk angst av jobben. Nå jobber jeg også i butikk, de samme skiftene som tidligere, men jeg er ikke lenger livredd for hva som skjer når jeg jobber kvelden. Det var jeg før. Det må kanskje sies at jeg egentlig var reddere for hva som ble sagt om meg når jeg IKKE var på jobb, til de grader at jeg ikke klarte å jobbe i det hele tatt... men uansett, jeg har også slitt med angst, og en forandring i miljøet er ikke alltid til det verre. *klem* og god bedring fra Bjørnsdatter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 19. desember 2003 #13 Del Skrevet 19. desember 2003 Fastleger - som jeg har erfart det - ønsker bare å ha deg inne for å få betalt, så er det ut igjen slik at neste pasient kan komme. Jeg får ikke mye hjelp fra legen min, han bare gir meg det jeg vil ha av sykemeldinger eller rekvisisjoner og hiver meg ut igjen. Jeg ville anbefalt deg å gå til et spesialistlegesenter, f.eks Omnia, det koster litt mer, men det er verdt det. Der har de alltid tid til å høre på deg, man blir tatt seriøst uansett hva det måtte være. Det er ihvertfall min erfaring. Lykke til. :D :klem2: Jeg vil også anbefale deg å gå til et privat legesenter. Jeg slet mye med depresjoner tidligere i år åga. kjærlighetssorg. Var sykemeldt i 3 mndr. Følte at jeg ikke fikk den hjelpen jeg trengte hos fastlegen, gikk til en lege på et privat legesenter og fikk fantastisk hjelp. Det er dyrere, men absolutt verd det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milene Skrevet 11. januar 2004 #14 Del Skrevet 11. januar 2004 Vil bare si at jeg byttet lege for tre uker siden. Hos han følte jeg virkelig at jeg ble forstått. Jeg har nå fått henvisning til psykolog og jeg gleder meg til å få orden på livet mitt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 11. januar 2004 #15 Del Skrevet 11. januar 2004 Vil bare si at jeg byttet lege for tre uker siden. Hos han følte jeg virkelig at jeg ble forstått. Jeg har nå fått henvisning til psykolog og jeg gleder meg til å få orden på livet mitt igjen. Kjempeflott. Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselilja Skrevet 11. januar 2004 #16 Del Skrevet 11. januar 2004 Håper det ordner seg for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå