Gå til innhold

Hvor mye veier en baby?

Anbefalte innlegg

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

`Kjapt spørsmål, ca hvor mye veier en tre måneder gammel baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett å svare på da babyer er så forskjellige.

Er mange år siden jeg selv hadde baby, å hun var prematur og veide mindre enn andre lenge.

Kan det være rundt 5-6 kg?

Gjest ms_kwang
Skrevet

Kommer vel egentlig heeelt ann på :P

Gutter: 4,8kg- 8,3kg

Jenter: 4,4kg-7,4kg :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Hun er en jente, veide 3300 da hun ble født og var 50 cm lang:D

Skal kjøpe en haug med bleier i julegave til mamman (i tillegg til en voksengave) Men har kjøpt 8 pakker med bleier for babyer fra 3-6 kg, og så ble jeg usikker på om jeg kanskje burde en størrelse opp.

Skrevet

helsestasjonen har tabeller for dette med vekt/høyde og alder.ta deg ein tur der.

Gjest ms_kwang
Skrevet

Eller du får ta deg en tur og bare småprate om babyen ;)

"jaa, spiser hun godt da, sunn og frisk? legger hun på seg normalt? åjjaaa så bra, hvor stor er hun blitt nå da?" :fnise:

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Eller du får ta deg en tur og bare småprate om babyen ;)

"jaa, spiser hun godt da, sunn og frisk? legger hun på seg normalt? åjjaaa så bra, hvor stor er hun blitt nå da?" :fnise:

Jeg tror jeg bytter bleiene i en størrelse opp, babyer legger jo på seg som bare rakkern så det tar jo ikke lang tid før hun evt passer dem.

Fa** altså, ble gratulert av tre mennesker på butikken i sted og fikk enda flere blikk da jeg kjøpte bleiene, nå tror hele bygda jeg skal ha barn.

Neste baby som blir født får mannebukser i størrelse XXL fra meg så jeg slipper rykter :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal kjøpe bleier ville jeg gått en str opp. De fleste rundt tre mnd jeg har sett bruker str 3. I tillegg er det bedre at de er for store enn for små. Om de er for store kan hun bare spare dem litt.

Skrevet

(jeg ville forresten kjøpt 4 pakker str 3 og 4 i str 4...de vokser fort ut av størrelsene)

Skrevet

Vi brukte str 1 i 2 uker, str 2 i ca en mnd også gikk vi opp til str 3, og jeg hadde en liten unge, så foreslår at du bytter ja...:)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

(jeg ville forresten kjøpt 4 pakker str 3 og 4 i str 4...de vokser fort ut av størrelsene)

Det var smart, da gjør jeg det:)

Takk for hjelp alle sammen :)

Skrevet

Og har du sjekket med moren hva slags merke hun foretrekker (dvs Pampers, Libero evt annet?)

Bare et tips, vi sverget til Pampers da Libero ikke passet kroppsfasongen til våres (dvs lekkasjer...), mens med andre i barselgruppa var det omvendt.

Og tror jeg ville byttet de inn i en str større ja, evt kjøpt fire i hver str.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Og har du sjekket med moren hva slags merke hun foretrekker (dvs Pampers, Libero evt annet?)

Bare et tips, vi sverget til Pampers da Libero ikke passet kroppsfasongen til våres (dvs lekkasjer...), mens med andre i barselgruppa var det omvendt.

Og tror jeg ville byttet de inn i en str større ja, evt kjøpt fire i hver str.

Nei, men med tanke på at de kun har Pampers på butikken vår, så er det nærliggende å tro at det er det hun bruker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...