gira97 Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 (endret) .. Endret 9. november 2012 av gira97
★Blackstar★ Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Du har truffet mannen i ditt liv, og han er steril etter kreft. Er ikke noe han har valgt selv. Selv om han kanskje ikke viser det så tungt er det vel kanskje fordi det er et sårt tema for han, og at han er glad at han i det hele tatt er i live? Om det så endte med at han ble steril. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gjøre dette så vanskelig. Sæddonor er det beste alternativet her, uten tvil. Det er hvertfall det aller tryggeste!! Gjør du det andre du nevnte så kommer du nok til å tenke enda mer på det, skal jeg love deg. Det er hvertfall ikke trygt med tanke på at de feks kan komme tilbake å kreve å få se ungen, foreldrerett osv. Du sier ang sæddonor: "Tenk om dette er en stygg, liten, feit fyr med føle egenskaper som bare ønsker å tjene noen kroner på å avgi litt sperm". Da spør jeg, hva har det å si? Det får du aldri vite uansett.. Du får mannen i ditt liv, og barnet du ønsker.. Kan det bli bedre?? Hvis du ikke kan godta han for den han er, at han har hatt kreft, at han ble steril osv.. Så tror jeg ikke det er den rette mannen du bør være med.. Da bør du heller finne deg en ny en om dette er et så stort problem. 2
gira97 Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2011 Ja men ungen arver ikke mannen sine flotte egenskaper.
Gjest Modig mor Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Ja men ungen arver ikke mannen sine flotte egenskaper. Dette er jeg uenig i. Hvis dere sammen velger å gjøre deg gravid ved hjelp av sæddonasjon, vil barnet vokse opp med samboeren din som far og høyst sannsynlig bli like fantastisk som ham. Hallo, gener er bare gener, det er ikke noe magisk her. Adopsjon nytter neppe på grunn av hans sykehistorie, så det dere har å velge i, er vel donorsæd eller å få et fosterbarn. Hvis du vil forlate mannen og få barn alene eller med en ny mann, er det ditt valg, men finn i så fall ut av det fort - både for hans skyld, din skyld og hans barns skyld.
gira97 Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2011 Hvorfor kan man ikke adoptere ?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Slutt å ha mellomrom før spørsmålstegnene dine! 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Hvorfor kan man ikke adoptere ? Det er vanskelig å bli godkjent for adopsjon altså, mange kriterier som skal oppfylles. Mange land krever også at begge parter er reellt barnløse, det er ikke han.
Athene Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Hvorfor kan man ikke adoptere ? Det er strenge krav til adopsjon, herunder sykdomshistorie. En tidligere kreftsykdom, selv om den er kurert, betyr som regel at dere aldri vil få adoptere. jeg forstår at situasjonen er vanskelig og tung. Men samtidig virker du litt umoden i dine uttalelser, herunder at han burde ha frosset ned sæd i tilfelle han traff en som ville ha barn. Han hadde nettopp fått en kreftdiagnose, og hadde allerede tre barn, nedfrysing av sæd var neppe høyest på hans prioriteringsliste, og det at du i det hele tatt har tanker om at dette er urettferdig ovenfor deg synes jeg er uakseptabelt. Det virker som om du er klar over dine muligheter dersom du ønsker barn. Dere vil være gode kandidater for inseminasjon ved sæddonasjon. Du får vite en del om donoren, så du kan velge en person som ligner på mannen din. Og som en allerede har påpekt - miljø er vel så viktig som arv. Det er din mann, men sine egenskaper, som vil forme barnet. Adopsjon er nok utelukket på grunn av hans sykdomshistorie, og det å utnytte en uskyldig mann synes jeg er uakseptabelt. Dersom du ønsker barn med den personen du er sammen med må du bytte partner. Dine valg bunner nok ut i: bruk av sæddonor, eller finne deg en annen livsledsager. Jeg er selv sammen med en mann som har så dårlig sædkvalitet at vi neppe vil få barn noen gang. Men jeg er glad i han, jeg lever mye heller et liv alene med han enn med en annen mann+barn. Og det kunne aldri falt meg inn å bebreide han for at vi er utfrivillig barnløse. Det spørs om du bør få noen å prate med om du har mange vonde tanker rundt dette, det er ødeleggende for forholdet om du bebreider han, og hele tiden føler at du er låst i en barnløs tilværelse på grunn av han. 1
gira97 Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2011 Blir kanskje litt annerledes om han ikke hadde hatt barn fra før ? Da er dere på en måte like, og virkelig ønsker det samme.
gira97 Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2011 Jeg kommer til å forlate han..... Jeg kjenner at dette ikke går.
mufi Skrevet 14. desember 2011 #11 Skrevet 14. desember 2011 Forstår ikke hvorfor sæddonor er så uaktuelt. Arv er ikke bare gener. Arv er like mye sosiale faktorer! Om mannen i ditt liv oppdrar barnet sammen med deg, og dere velger å bruke sæddonor SAMMEN, så er det like mye hans
gira97 Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #12 Skrevet 14. desember 2011 hallo, det er en annen manns sæd !
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Er dette samme mannen som du skreiv om i tråden fra november? Hvis dette er en ny mann så må jeg si at det ikke høres ut som du leter etter den rette, men etter en sæddonor.
mufi Skrevet 14. desember 2011 #14 Skrevet 14. desember 2011 hallo, det er en annen manns sæd ! Og så? Det er bare x-er og y-er som må til for at et menneske skal bli skapt. Det betyr litt for utseende - men ikke så veldig mye for atferd og personlighet.
mufi Skrevet 14. desember 2011 #15 Skrevet 14. desember 2011 hallo, det er en annen manns sæd ! Men for all del, hvis du på død og liv ikke vil ha andres meninger og prøve å endre tankegangen din, som tydeligvis er nøkkelen for å få løst dette problemet, så kan du jo bare forkaste ham. Så trenger du ikke skrive om det her 1
Athene Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 hallo, det er en annen manns sæd ! Hvis dette er så viktig for deg har du egentlig bare to valg: Leve et liv uten barn med mannen du er glad i. Eller gå fra han og håpe på at den neste du møter ønsker barn, og kan få barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå