AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Vaskemaskinen min har begynt å lage rare lyder og jeg tror den synger på siste verset nå. Den er fem år gammel, var billig da jeg kjøpte den og jeg kan vel ikke forvente mer etter hyppig bruk. Og så dyrt som det er å få reperatør til å se på den så ser jeg det som mer økonomisk å heller gå til anskaffelse av ny maskin enn å bruke masse penger på en maskin som antakelig ikke har lang levetid igjen uansett. Så er spørsmålet, hva skal jeg velge av: 1: Benytte anledningen når det er januarsalg rett over nyttår og kjøpe en ny vaskemaskin til en lavere pris enn vanlig, selv om den gamle maskinen ikke har sluttet å virke ennå. 2: Vente til vaskemaskinen faktisk går i stykker (for alt jeg vet kan den jo holde lenge ennå) før jeg kjøper ny, men da må jeg nok regne med å kjøpe en til full pris. 3: Annet?
Maria M Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Jeg vil nok skjøpt meg en ny en Den vil jo som du selv nevner, gå i stykker om ikke så lenge .....og det er vel fortsatt litt før januarsalget er i gang!!!
Moscato Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Er maskinen "fylt" fem år enda? Du har fremdeles reklamasjonsrett dersom det ikke er gått fullt fem år. Og garantien på den kan muligens være enda lenger.
Gjest Spinell Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Enig med Moscato, og hvis maskinen er over 5 år ville jeg uansett ventet til den gikk i stykker. Det er jo stadig tilbud på ulike el-forretninger. Dessuten ville jeg forhørt meg om pris for reparasjon før jeg bestemte meg. Jeg har hatt reparatør på min 11 år gamle og billige vaskemaskin 2 ganger. Første gang var før garantitiden gikk ut, og andre gang var etter. Feilen andre gang var ganske banal og kostet meg kun noen få hundrelapper, og maskinen har nå levd i fire år etter reparasjonen. I slike tilfeller lønner i alle fall reparasjon seg.
Moscato Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Tenkte forresten at jeg kunne få med at mammas maskin nærmer seg 10 år gammel nå, og vi er en familie på 7 (da maskinen ble kjøpt hadde vi en ettåring med reflux, som kastet opp mange ganger daglig). DEN maskina har vært flittig brukt, og den funker fint enda! Jeg vet bare at jeg ikke hadde gitt opp uten videre hvis en maskin hadde streika før fem år var gått
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Hvis maskina er eldre enn 5 år, ville jeg kjøpt ny. Vi brente oss på dette nylig, tenkte å reparere et innebygd kjøleskap som var 8 år gammelt, og fikk en reperatør til å komme. Han tok en kjapp titt på det, og sa med en gang at det var ingenting han kunne gjøre. Så fikk vi en regning på 800 kr, for kjøring og sjekk av kjøleskap. Heretter kjøper vi nytt med en gang, hvis garantien er utløpt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå