Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er vel en grunn til at det er så billig der også.. :evil:

Skrevet

H&M blir anklaget for akkurat de samme tingene i USA. Er ingen her som har klaget på det?

Det vil jo ikke si at bedriftene vil bli ledet på samme måte i vårt land.

Skrevet

Jaha. Her var det sannelig potensiale til boikott.

Skrevet
Jaha. Her var det sannelig potensiale til boikott.

Jepp.

Skrevet

Vi får håpe at de som blir ansatt hos dem her i Norge har såpass bein i nesa at de klarer å si i fra om hva som er loven i Norge, og ikke godta at denne blir brutt!

Men det er klart, en ungdom som skal sitte i kassa, eller en 18 - 20 år gammel butikksjef vil desverre alt for ofte være lett å utnytte...

Skrevet

Fikk høre på jobb i dag; dere er ikke spesielt billige!!!

Jeg tenkte - hvorfor i alle dager handler du her da, og ikke på rimi 100 meter lengre ned i gata??? Latsabb!!!

Og kunden fortsatte - det skal bli spennende å se når Lidl kommer - da må jo prisene presses!!

Og jeg tenkte på denne artiklen.....jeg vil ikke jobbe i Lidl!!

Fordi jeg har meget ordnede forhold der jeg jobber og det er og i dagligvarebransjen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi som forbruker kommer til å valfarte denne kjeden som vi har gjort i åresvis med Rema/rimi.

Jeg kaller det ikke butikk, men et lager. Begrenset utvalg, dårlig med betjening i butikk hvor du kan spørre.

Det er butikken som bestemmer hva du skal ha til middag.

har ikke vert på rema/Rimi på åresvis.

Når du åpner avisa og ser tilbudene virker det billig. Det er bre lokketilbud.

Klart de får ansatte til å stå der i disse arb.løshetstider.

På disse kjedene finner man bare ungdommer. Spør du om feks.noe om kjøtt så er svaret HÆ????

Gjest Anonymous
Skrevet

Det vil vel bli omtrent like ille i Lidl som i de fleste norske billig kjeder.

Sjekk Rema og Rimi f.eks. Det er ikke mange der som har tariffavtale og ordnete arbeidsforhold. Den som innbiller seg det må nok tro om igjen.

At Lidl er i kamp med fagbevegelsen i Tyskland er forsåvidt bra det, for da kan vi tidligere få fokus på deres arbeidsforhold i Norge, mens de norske billigkjedene slipper unna. I Norsk varehandel foregår det mye snusk og ulovligheter. Det kan jeg skrive under på.

Til og med ansatte som blir truet på livet dersom de prøver å organisere seg.

Hilsen "gammel" Handel og Kontor tillitsvalgt :evil:

Skrevet

Er det virkelig så gale i den bransjen altså???

Jeg trodde virkelig norske arbeidsgivere var mer voksne,og innfant seg med den norske arbeids-kulturen vi har bygget opp gjennom mange år...

Dette er for gale altså,her må vi ta tak i tingene!(over jul altså)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg kommer til å handle på køtilbudene på Lidl. Det gjør jeg på feks Obs i dag, men der Lidl er planlagt i Bergen er mye nærmere oss en Obs.

Dersom man skulle boikotte alle som har dårlig tariffavtaler, bør dere tenke på hvor varene der dere handler kommer fra.

Mange som pakker og foredler mat i andre land har svært mye dårligere kår enn det ansatte i Lidl vil få.

I tillegg står det vel ganske så dårlig til i mange av de store kjedebutikkene ?

Skrevet
Det vil vel bli omtrent like ille i Lidl som i de fleste norske billig kjeder.

Sjekk Rema og Rimi f.eks. Det er ikke mange der som har tariffavtale og ordnete arbeidsforhold. Den som innbiller seg det må nok tro om igjen.

At Lidl er i kamp med fagbevegelsen i Tyskland er forsåvidt bra det, for da kan vi tidligere få fokus på deres arbeidsforhold i Norge, mens de norske billigkjedene slipper unna. I Norsk varehandel foregår det mye snusk og ulovligheter. Det kan jeg skrive under på.

Til og med ansatte som blir truet på livet dersom de prøver å organisere seg.

Hilsen "gammel" Handel og Kontor tillitsvalgt :evil:

Jeg tror på toppen av det hele at Rimi-Hagen, Reitan & Co. er med og fyrer opp under kritikken av LIDL fordi de er redd for konkuranse!

Skrevet

Men er det ikke slik at det blir mest tyske produkter i Lidl og at det er derfor det skal bli så billig?

Hvem kjøper tysk melk i stedet for norsk selvom den er to kroner billigere? Ikke jeg ihvertfall....

Skrevet
Men er det ikke slik at det blir mest tyske produkter i Lidl og at det er derfor det skal bli så billig?

Hvem kjøper tysk melk i stedet for norsk selvom den er to kroner billigere? Ikke jeg ihvertfall....

Tror ikke de skal ha tysk melk, Lidl skal etablere eget meieri i Norge.

Skrevet

Nå tenkte jeg mest på å støtte det norske bondemiljøet, men hvis det er slik at nordmenn skal levere til Lidl uten å tape penger på det er det jo det samme om man kjøper melken på Lidl eller en anen butikk.

Skrevet

Ikke rart nordmenn har sagt nei til EU...vi er en gjeng med proteksjonistiske bondetupper de fleste av oss. Tysk melk? Det er faktisk mennesker som overlever det også! Husker da dansk is inntok landet vårt for noen år siden - stakkarene som solgte den ble hetset! Vi er virkelig et selvgodt annerledesland...

Ja til økt konkurranse, selv om det går ut over norske bønder! Bøndene vil overleve dersom produktene deres er konkurransedyktige! Hadde vi hatt åpnere grenser, ville kanskje mye av u-hjelpen vi yter vært overflødig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...