AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Må jeg ha BSU-konto, eller holder det med at jeg sparer på en høyrentekonto? Jeg kommer til å miste muligheten til å spare i BSU, fordi jeg blir 33-34 år før jeg får begynt å spare pga sykdom.
Chelmon Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Skjønner ikke helt hva du spør om? Dersom du mister muligheten til å bruke BSU, før du kan begynne å spare så kan du jo ikke ha BSU. Dersom du har mulighet til å spare noe som helst i BSU så ville jeg ha gjort det.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Skjønner ikke helt hva du spør om? Dersom du mister muligheten til å bruke BSU, før du kan begynne å spare så kan du jo ikke ha BSU. Dersom du har mulighet til å spare noe som helst i BSU så ville jeg ha gjort det. Jeg spør om det går greit om jeg bare har sparepenger på høyrentekonto, og om jeg kommer dårligere ut i forhold til andre om jeg ikke har BSU?
Chelmon Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Du kommer ikke dårligere ut nei, spiller ingen rolle hva slags konto du har egenkapitalen på, men du kan kanskje få høyere lån om du greier å vise at du systematisk over flere år har greid å spare deg opp penger (slik man ofte gjør i BSU). 1
Frustrertpike Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Jeg anbefaler deg å kontakte banken din og snakke med en rådgiver som kan legge opp en plan som passer for deg. Men jeg vil absolutt signere Chelmon på at om du har mulighet til å spare noe som helst i BSU så bør du gjøre det. Alle monner drar. Etter hva jeg vet så er de er bundet til å måtte brukes innenfor boligfinansiering og at det er en grense på 20 000 i året. Men det er absolutt verdt å spare. Jeg har spart siden jeg var 15, og kan ikke si jeg angrer, jeg mener tiden flyr og nå er jeg 24. Må huske å takke pappa:P 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Jeg anbefaler deg å kontakte banken din og snakke med en rådgiver som kan legge opp en plan som passer for deg. Men jeg vil absolutt signere Chelmon på at om du har mulighet til å spare noe som helst i BSU så bør du gjøre det. Alle monner drar. Etter hva jeg vet så er de er bundet til å måtte brukes innenfor boligfinansiering og at det er en grense på 20 000 i året. Men det er absolutt verdt å spare. Jeg har spart siden jeg var 15, og kan ikke si jeg angrer, jeg mener tiden flyr og nå er jeg 24. Må huske å takke pappa:P og gratulerer med ditt første innlegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå